גירוש ספרד, "מיהו ספרדי"

בפברואר 2015 התבשרו מאות אלפי ישראלים כי ייתכן ומגיעה להם קבלת אזרחות ספרדית שתאפשר להם להנפיק דרכון ספרדי, הודות להצעת חוק חדשה המגדירה מחדש את הזהות הספרדית של מגורשי ספרד. הצעת החוק, אשר אושרה על ידי הקבינט הספרדי, מתבססת על האחריות ההיסטורית שרוחשת ממשלת ספרד כלפי מגורשיה, אשר 3.5 מיליון צאצאים יהודים ממנה חיים כיום ברחבי העולם.

אזרחות ספרדית לצאצאי המגורשים

ממשלת ספרד מעניקה למעשה פיצוי לצאצאי המגורשים – אזרחות ספרדית, בנוסף לאזרחותם הישראלית, בכך שתפתח עבורם את השער לקהילה האירופאית, בה יוכלו ללמוד ולעבוד בצורה חוקית, לטייל בצורה חופשית ולזכות בהזדמנויות שיתכן ולא היו זוכים לפגוש בהן בישראל. בנוסף על כך, יהודים רבים מעוניינים בדרכון הספרדי לא רק בשל תועלותיו, אלא בשל מניעים סנטימנטליים והזיקה שהוא מסמל להיסטוריה המשפחתית שלהם ולשורשיהם הרחוקים. ממשלת ספרד מכירה בזיקה זו והצעת החוק נולדה מתוך ההכרה בחשיבות הגדולה של המורשת היהודית עבור ספרד וכבסיס להעמקת הקשרים הכלכליים והמדיניים בין שתי המדינות.

שמות משפחה של יוצאי ספרד 

אנשים רבים איתרו את שם משפחתם בתוך רשימת שמות משפחה שמקנים אזרחות ספרדית והחלו לפנות לפדרציה של קהילת יוצאי ספרד בבקשה להנפיק להם תעודת המאשרת את שורשיהם הספרדיים. דבר זה עלול להתברר כסיכון כספי של ממש מכיוון שנכון לעכשיו לא ניתן לקבל אזרחות ספרדית על-פי קשר משפחתי בלבד.

 

עם זאת, טיפול אצל עורך-דין המתמחה בקבלת אזרחות ספרדית יבטיח את מיצוי זכאותכם לקבלת אזרחות ספרדית בהתאם לתיקון לחוק, וטיפול שוטף מול משרדנו היושב במדריד.

 

לקריאת מאמרים נוספים, לחצו כאן

פנו למשרדינו עוד היום ואנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל פנייה ושאלה, עד לקבלת הדרכון המיוחל.