דרכון פורטוגלי – משרד עו''ד תותי אשבל

האם הגנת הפרטיות נשמרת בהוצאת דרכון פורטוגזי

כל אחד מעוניין בדרכון אירופאי, בשנים האחרונות יצאה בשורה שגם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל זכאים לדרכון פורטוגלי. אין ספק שידיעה זו גרמה להרבה אנשים לבדוק את זכאותם ולחקור שנים אחורה כדי לראות אם אכן הם נמנים בין ברי המזל ויכולים להתחיל את הליך הוצאת דרכון זר.

בעת הוצאה של דרכון אתם חושפים את הפרטים האישיים שלכם.

זכויות יוצרים לדרכון פורטוגלי

נשאלת השאלה האם נשמרת הגנה על הפרטיות שלכם בהוצאה של דרכון פורטוגזי?

צעדים ראשונים לקבלת הדרכון הפורטוגזי

את הבקשה הראשונית להוצאת דרכון פורטוגזי מגישים למשרד הפנים הפורטוגזי. אחד התנאים על מנת לקבל את הדרכון הוא חובת מסירת פרטים אישיים ושליטה בסיסית בשפה הפורטוגזית. התהליך אורך בערך עד שנה וחצי והוצאת הדרכון כרוכה בתשלום, התשלום נע בין 1500 יורו ל2500 יורו לתיק שנפתח לאב המשפחה ותשלום לכל צאצא עולה כ- 1000 יורו נוספים. החוק מאפשר להחזיק בכמה דרכונים לצד הדרכון הפורטוגזי. על מנת להוציא דרכון פורטוגזי אין צורך בהתייצבות בפורטוגל וניתן לעשות זאת דרך השגרירות. זה יתרון שמיטיב עם אלה המעוניינים בדרכון זה, כי במדינות אחרות באירופה מבקשים הגעה למדינה כתנאי להוצאת הדרכון.

תנאים הכרחיים

יש שלושה תנאים הכרחיים עבור זכאות לקבלת הדרכון פורטוגלי; הוכחת קשר למגורשי פורטוגל – לא ברור בדיוק עד כמה ניתן יהיה להוכיח, אך חשוב לדעת שהרבה ממגורשי פורטוגל גורשו קודם מספרד ולאחר מספר שנים גירשו אותם מפורטוגל, לכן רבים מאלו שגורשו מספרד נחשבים גם למגורשי פורטוגל. תנאי נוסף הוא שליטה בסיסית בשפה הפורטוגזית, תנאי אחרון הוא זיקה למסורת הפורטוגזית.

חוק הגנת הפרטיות

לפי צו הגנת הפרטיות משנת 1986 בישראל שכולל גופים ציבוריים, רשאים גופים שונים ובניהם משרד הפנים, בעת דרישה לדרכון לקבל פרטים אישיים, להוות חסיון לפרטים אלו. גם בעת דרכון פורטוגזי שמתבקשים לתת הצהרת נכסים למבקש הדרכון הפורטוגזי האדם עומד מול חסיון של משרד הפנים הפורטוגזי, ואם אינו משוכנע בכך הוא יכול לבקש זאת במידת הצורך, שהתהליך יהיה מלווה באמצעות עורך דין מטעמו. לכל אדם יש את הזכות לפרטיות ובאם הוא אינו בטוח בזה רשאי לייצג אותו עו"ד שידאג לזכויותיו ולשמירה על הפרטיות של נכסיו.

 

מה מעניק לכם דרכון פורטוגלי?

יש כיום מאות אלפי ישראלים שמחזיקים בדרכונים זרים ולא במקרה, אזרחות פורטוגזית מקנה גם אזרחות אירופאית, מה שמאפשר למי שמחזיק באזרחות זו זכאות לקבל את הזכויות של האיחוד האירופאי. ואלו חלק מהזכויות; אישור שהייה בכל מדינה, אישור עבודה, תנאים סוציאליים ולימודים ללא עלות במוסדות אקדמאיים. יתרון נוסף של אזרח פורטוגלי שהוא זכאי להקלות מימון מבנקים אירופאים וברכישה של נדל"ן וניהול עסקים ברחבי פורטוגל. בעלי דרכון אירופאי היום יכולים לקבל ויזה אוטומטית לארה"ב ואפשרות כניסה למדינות שקשה או כמעט לא ניתן להיכנס אליהן באמצעות דרכון ישראלי. כיאה לכל אזרח לבחור את המנהיג שלו, גם לכל מחזיק בדרכון פורטוגלי קיימת הזכות לבחור בעת בחירות לשלטון, בכפוף לחוקים הנהוגים של מדינת פורטוגל.

תקפות הדרכון

האזרחות תקפה למעשה לאורך כל חייו של מי שזכאי כל עוד הדרכון בתוקף. במידה ותוקפו עבר ניתן לחדש אותו מדי כמה שנים. יתרון גדול וייחודי בדרכון הפורטוגזי, משאר דרכונים אירופאיים, הוא שבמידה ודואגים לחדש אותו הוא תקף גם לשאר הדורות הבאים- לבן, לנכד ולנינים. זה כאמור נכס יקר ובעל משמעות. לכן מומלץ לזכור ולא לשכוח לחדש אותו כל פעם עוד בטרם נגמר לו התוקף.

ראו גם: דרכון ספרדי

בדקו זכאותכם ע"י מילוי פרטים כאן למטה:

לבדיקת זכאותך - ללא עלות

השאר פרטים ונשמח לעמוד לרשותך