האם ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין?

הידעתם שמי שמוציא דרכון פורטוגלי הופך לאזרח אירופאי לכל החיים? את העובדה הזאת מכירים היטב הרבה ישראלים שהספיקו לבקש ולקבל בשנים האחרונות את הדרכון המיוחל שמעניק דריסת רגל באירופה. בעוד שקשה להצביע על דרכון פורטוגלי חסרונות, יש בו המון יתרונות. אך תחילה, צריך להבין האם אפשר להוציא את הדרכון הזה לבד או שחייבים להיעזר בעורך דין.

הדרכון – אין דבר העומד בפני הרצון

פתגם חכם אומר כי אין דבר העומד בפני הרצון. כלומר, מי שבאמת רוצה דבר מה ופועל ללא לאות בשביל להשיג אותו, יצליח לבסוף. אך השאלה היא האם הפתגם הזה מתאים לכל דבר בחיים והאם אכן ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין. הוצאת דרכון היא לא משהו שאנשים מכירים ויודעים איך לגשת אליו, ללא עזרה. אם אתם מוכנים לקחת את הנושא לידיים ולחקור אותו לעומק, תצטרכו הרבה מאוד זמן והרבה מאוד מאמץ כדי להבין מה צריך לעשות ואיך צריך לגשת לזה. תיאורטית, זה אפשרי. אבל כמו שלא כל אחד לומד לעומק את המכניקה של הרכב אלא לוקח אותו למוסך כשצריך, כך גם בענייני דרכונים ואזרחויות. גם אם אפשר לבצע את הפעולה לבד (החוק לא קובע שצריך עורך דין), עבור מרבית האנשים זה לא באמת ישים ולא באמת עובד. את הדברים הללו חשוב לחדד על ידי הסיכונים וההשלכות שגילו כמה אנשים בשנה האחרונה.

מה עלול לקרות אם לא נעזרים בעו"ד?

אם כדי להוציא את הדרכון הפורטוגלי היה שלב אחד, מקסימום שניים, היה די הגיוני לאנשים שיש להם הרבה זמן פנוי, להתחיל לבדוק ולבצע מה שצריך בעצמם. אבל למעשה, יש די הרבה שלבים לאורך הדרך. עורך דין שינחה אתכם ביד בוטחת ימנע טעויות וקשיים. נניח שאתם לא יודעים הכל על  דרכון פורטוגלי שלבים, אם תפספסו שלב מסוים ותגישו בקשה לא מלאה, אתם עלולים להיקלע למצבים הבאים:

  1. תקבלו תשובה לאחר חודשים ארוכים, שהבקשה שלכם לא אושרה.
  2. תעמדו בפני דרישה לספק הסברים או תיקונים, תיכנסו ללחץ ותצטרכו לשלם הרבה כסף לצורך טיפול בלחץ של זמן, עבור עורך דין.
  3. תצטרכו להתחיל את הטיפול מהתחלה, לא משנה כמה זמן כבר בזבזתם עד עכשיו.
  4. תתייאשו, תוותרו, ותפספסו את זכותכם לקבל דרכון פורטוגלי לפי התנאים הנוכחיים.
  5. תגלו שבזמן שהתבזבז השתנו התנאים שקבעו השלטונות הפורטוגליים. לדוגמא, הערכות מסוימות גורסות שבהמשך כדי לקבל אזרחות תהיה חובה להתגורר כמה שנים בפורטוגל (כיום, יהודים פטורים מכך).
  6. תצטרכו להתרוצץ בין נותני שירותים שונים שאי אפשר לוותר עליהם, נוטריונים, מתרגמים ואחרים.

עורך דין מטפל עבורכם בכל השלבים

כדי להוציא דרכון פורטוגלי תצטרכו לעבור לא מעט שלבים בדרך. תצטרכו לבצע לא מעט פעולות, אך כאשר לצדכם ועבורכם פועל עורך דין שעוסק בדרכונים אירופאים, הכל יתקדם בקצב הנכון ובלי שתצטרכו להתרוצץ יותר מדי. עורך הדין פונה עבורכם לגורמים מתאימים, כמו לדוגמא קהילת היהודים בפורטוגל בפורטו או בליסבון. השגת אישור מהקהילה על שהמשפחה שלכם שייכת לקהילת יהודי פורטוגל העתיקה. תרגום המסמכים הנדרשים לפורטוגזית, על מנת לבסס את הקשר המשפחתי והאישי עם פורטוגל. טיפול משלים עם נוטריונים מקומיים והעברת תכתובות עם הרשויות בפורטוגל. כמו כן, עורך הדין מעדכן אתכם בכל סיומו של שלב ומעבר לשלב הבא. הכל נעשה בהתאם לחקיקה הפורטוגלית, ללא מאמץ מצדכם ובלי טעויות בדרך. אתם יכולים להמשיך בשגרה שלכם, כשהתהליך מתקדם.