לימודים באירופה עם דרכון פורטוגלי

מרבית הישראלים רואים בלימודים שלב חיוני בחיים. כמו שחייבים תיכון וחייבים בגרות וחייבים לשרת בצבא או בשירות לאומי, כך צריך להוציא דיפלומה. אין ספק, לימודים גבוהים סוללים לנו את הדרך להתקדם בחיים. דיפלומה שווה עוזרת לנו להתברג לעבודה מוצלחת ולפתח קריירה. ישראלים רבים בוחרים להתנסות בלימודים בחו"ל, מסיבות רבות. ומתברר כי בעזרת דרכון פורטוגלי, הדרך ללימודים באירופה קלה ואפילו זולה, יותר מתמיד.

למה דווקא לימודים תחת הדרכון הפורטוגלי

לפני שנתייחס אל לימודים באירופה, נשאלת השאלה מדוע אנו מקשרים את הלימודים הללו דווקא עם הדרכון הפורטוגלי? את התשובה אפשר לחלק לכמה חלקים:

  1. הדרכון, שבעצם מעיד על אזרחות אירופאית, מאפשר לימודים בתנאים מיוחדים בכל מדינות אירופה. מכיוון שפורטוגל היא חלק מהאיחוד האירופי, סטודנט בעל דרכון זה מקבל תנאים מיוחדים באין ספור מוסדות לימודים.
  2. יחסית לדרכונים אחרים, יחסית קל להשיג אותו. עבור ישראלים רבים, הרבה יותר קל להשיג את הדרכון הזה יותר מכל דרכון אחר, מכיוון שפורטוגל הכריזה על הקלות שונות. לדוגמא, לישראלים עם שורשים פורטוגלים אין צורך בתקופת ביניים של תושבות. הזכאים מקבלים אזרחות ישירה (בלי חובת מגורים במדינה).
  3. אין חובה לדעת פורטוגזית. כיום, את הדרכון אפשר לקבל בלי חובת מבחני אזרחות ובלי חובת שפה. מכיוון שהרבה סטודנטים ישראלים רוצים ללמוד באירופה אך לא בפורטוגל דווקא, כך חוסכים זמן על לימוד שפה.

ללמוד באירופה, הרבה יותר זול

אפשר להציג הרבה מאוד יתרונות דרכון פורטוגלי, לא רק לסטודנטים. אבל אם נתמקד רק בתחום הלימודים, הרי שהדרכון מאפשר ללמוד באירופה הרבה יותר בזול. לאזרחים אירופאים, קיימת אפשרות ללמוד באין ספור מוסדות לימוד, בתנאים מיוחדים שמוגדרים על ידי המדינות השונות. חלק מהמדינות מעניקות להשכלה גבוהה חשיבות מיוחדת. זה מגיע עד כדי כך שאפשר למצוא מוסדות לימודים שמעניקים מלגות קיום ומאפשרים לימודים בחינם. גם הוצאות המחיה השונות עבור סטודנטים באירופה בעלי אזרחות מאוד זולות. כמובן, יש הבדלים בין מוסדות הלימוד השונים, אבל ברגע שקיים דרכון אירופאי ביד, אתם מחליטים היכן מתאים לכם ללמוד.

שיעורי הבית שיעזרו לכם להחליט היכן ללמוד

ההחלטה היכן ללמוד באירופה עשויה להיות מאתגרת. כדאי להביא בחשבון כמה דברים. למשל:

  1. השפה שבה מתקיימים הלימודים. במדינות שונות אפשר למצוא מוסדות לימוד שעיקר שפת הלימוד בהן היא אנגלית. יחד עם זאת, גם לימודים בשפות אחרות יכולים להתאים לכם, אם אתם רוצים לראות עולם ולשפר את מצבם בשוק העבודה העתידי. זהו יתרון חשוב מאוד, לסיים את הלימודים עם שפות נוספות.
  2. בדיקה לא מסובכת מדי באינטרנט תוכל לגלות לכם מהם תנאי הקבלה באוניברסיטאות מובילות באירופה.
  3. מכיוון שיש כל כך הרבה פקולטות, חופש הבחירה עצום. אפשר לומר שככלל, הרבה ישראלים לומדים כיום בצרפת, בגרמניה, ברומניה וכן במדינות נוספות באירופה. ניתן להתייעץ בפורומים בנושאי לימודים, עם סטודנטים ובוגרים, לרבות ישראלים.
  4. אם אתם מתלבטים בין כמה מדינות ומתקשים להחליט תוכלו להיעזר במדד יוקר המחיה. תוכלו לפנות מדינות אירופאיות שבהן המחירים זולים יותר.
  5. היעזרו בפורטלים בנושאי חינוך, במדינה הרלוונטית, שם תוכלו לקבל שפע של מידע. גם באתרים של משרדי החינוך וההשכלה הגבוהה במדינות אירופה השונות תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם להחליט היכן ומה כדאי לכם ללמוד.
  6. בנוסף, מומלץ להתעדכן לגבי הכנסה ממוצעת לבוגרים בפקולטות נחשבות, אם אתם עדיין לא "סגורים" מה בדיוק אתם רוצים ללמוד. והבשורות הטובות הן שגם במקצועות יוקרתיים, מספר המקומות גדול ויאפשר לכם להתקבל, קרוב לוודאי, לפקולטה שבה אתם הכי מעוניינים.