מה נדרש כדי לבצע פעילות עסקית בפורטוגל?

חושבים שאתם מכירים את כל יתרונות הדרכון הפורטוגלי? כדאי לכם לחשוב שנית, במיוחד ליזמים שביניכם. נכון, בעזרת הדרכון תוכלו לגור באירופה, או להיכנס לארצות הברית בלי ויזה, אבל זה לא מסתכם כאן.

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי גולשים גם למגזר העסקי, וזה מה שהופך אותו לשווה במיוחד. לא סתם יש גל של אנשי עסקים שדוהר לכיוון הדרכון הנחשק, נראה שיש פה הזדמנות לנצל. אגב, אחד השווקים העסקיים הכי פורחים בפורטוגל הוא שוק הנדל"ן.

במאמר הזה ריכזנו עבורכם את כל הידע שאתם צריכים כדי להתחיל לעשות עסקים מעבר לים – מה התקנות של ממשלת פורטוגל בנושא, והאם גם אדם שלא מחזיק בדרכון רשאי לבצע פעולות עסקיות במדינה.

שנתחיל?

ביצוע פעולות עסקיות בפורטוגל

אזרחי מדינת ישראל מחזיקים בתעודת זהות. התעודה עוזרת לרשויות לזהות את מחזיקה כאזרח המדינה. עצם ההחזקה בה נותנת לרשויות את הסמכות לקבוע את הזכויות והחובות של הפרט.

בארצות הברית קיים ה"סושיאל סקיוריטי נאמבר" שמלווה את האדם לאורך כל חייו.

בפורטוגל מספר הזיהוי נקרא NIF. על מנת לבצע פעילות עסקית בשטחה- בין אם מדובר בהקמת עסקים, השקעות, או רכישת קרקעות, עליכם להחזיק בו.

כמו בישראל, המספר דרוש בשביל לבצע פעילויות שכוללות פרוצדורה- פתיחה של חשבון בנק, התחלת עבודה, הוצאת רישיון נהיגה, רכישת אוטו, הנפקת כרטיסי אשראי.

שלא כמו תיירים שמגיעים לטיול קצר של כמה ימים, אדם שרוצה לחיות ולעשות עסקים בפורטוגל צריך להיחשב כאזרח ולהחזיק במספר NIF.

מיותר לציין שאנשים שאינם מחזיקים בדרכון פורטוגלי לא יכולים לבצע פעילות עסקית בשטחה, ולכן הפיתרון הנדרש הוא להגיש בקשה!

בשנים האחרונות, וכחלק מניסיון לתקן את עוגמת העבר, ממשלת פורטוגל מעניקה אזרחות פורטוגלית ליהודים שיכולים להוכיח את הזיקה שלהם לקהילות היהודיות שחיות בליסבון ובפורטו.

אל תתמהמהו, בואו לבדוק את זכאותכם. תתחילו מוקדם, תקבלו את הדרכון מוקדם, ותוכלו להתחיל לעשות עסקים.

יתרונות עסקיים נוספים

אחרי שתקבלו את הדרכון האירופאי, ואת מספר ה-NIF. תוכלו להקים עסק בפורטוגל.

אם אתם בעלי עסקים בינלאומיים, תוכלו להעתיק את פעילותכם בארץ ולהעביר אותה לפורטוגל. ההוצאות המנהלתיות יהיו זולות יותר ויחסכו לכם כסף רב בכל חודש.

גם הגישה לסחורה שמיובאת מאירופה תהפוך לקלה יותר.

בנוסף, ממשלת פורטוגל גובה מיסים נמוכים יותר. בין ישראל לפורטוגל יש הסכם, אדם עם אזרחות "כפולה" שמשלם מיסים לממשלת פורטוגל, לא צריך לשלם גם למדינת ישראל.

קל יותר לפתוח עסק בפורטוגל, הממשלה עוזרת לעסקים קטנים לצמוח על ידי תשלומי מס מוזלים בשנים הראשונות שלהם.

היתרונות הנוספים שבדרכון הפורטוגלי

כמו שציינו למעלה, יש המון יתרונות עסקיים. אבל אנחנו יודעים שהעסקי והפרטי פעמים רבות באים ביחד.

חשוב שתדעו שהדרכון הפורטוגלי נחשב דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. כשתקבלו אותו, לא רק שתוכלו לבצע פעילויות עסקיות באירופה, אלא תיחשבו לאחד מאזרחי האיחוד. מרגש, לא?

אלה היתרונות שמתלווים למעמד:

הדרכון תקף לכל החיים- תצטרכו לחדש אותו אחרי חמש שנים בשגרירות בארץ או בפורטוגל. מעבר לכך, לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית.

אזרחות לכל המשפחה- הילדים שלכם יהיו זכאים אוטומטית לקבל אזרחות ודרכון פורטוגליים. אם בני הזוג שלכם לא היו זכאים לקבל דרכון, עכשיו כשאתם מחזיקים באחד גם הם יוכלו להגיש בקשה מחודשת (בהתאם לדרישות התהליך הספציפיות).

לימודים גבוהים באירופה- אם אתם עדין בתחילת דרככם, תוכלו ללמוד באוניברסיטאות יוקרתיות ברחבי אירופה, הלימודים מסובסדים על ידי המדינה בצורה חלקית ולפעמים גם מלאה.

מגורים ברחבי אירופה- רוצים לעשות רילוקיישן קצר? ארוך? אולי לעשות טיול ברחבי אירופה? לכו על זה, עם הדרכון הפורטוגלי אתם לא מוגבלים, תוכלו גם לגור וגם לעבוד ברחבי אירופה בלי צורך באישורים מיוחדים.

ביי ביי ויזה- עם הדרכון הפורטוגלי יש לכם אישור להיכנס למעל 180 מדינות ברחבי העולם בלי צורך בוויזה, וזה כולל גם את ארצות הברית.

כמה שנים אחורה, צאצאי מגורשי ספרד יכלו להוציא אזרחות ספרדית. היום, כולם בטירוף על הדרכון הפורטוגלי. ועכשיו אחרי שאתם יודעים את היתרונות הרבים שלו, הגיע הזמן שלכם להגיש בקשה.

ייתכן שממשלת פורטוגל תקשיח את תנאי הסף לקבלת הדרכון, ולכן אם אתם זכאים – כדאי לכם לפעול מהר. הדרכון הזה ילווה אתכם לאורך כל החיים, זה נכס שימשיך הלאה גם לדורות הבאים.

בואו לקבל בדיקת זכאות בחינם.