האם ניתן לקצר את השלבים בדרך להוצאת דרכון פורטוגלי?

אל דאגה, גם אם נזכרתם באיחור, עדין יש לכם את האופציה להוציא דרכון פורטוגלי ולקבל אזרחות אירופאית. לפני שנתיים ממשלת פורטוגל פתחה את האופציה הזו בפני ישראלים עם קשר ישיר לצאצאי מגורשי פורטוגל. אבל הזמן עדין קצר, אם אתם חושבים שאתם עומדים בקריטריונים, אל תתמהמהו. חלון ההזדמנויות עלול להיסגר בקרוב.

אם אתם רק מגששים בתחילת התהליך, המאמר הזה יוכל לעזור לכם להחליט, נדבר על השלבים בדרך להוצאת דרכון פורטוגלי, ואיך אתם יכולים לזרז את התהליך.

אתם בטח מכירים לא מעט אנשים שנמצאים בעיצומו של תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית, ואתם יודעים שזה לוקח זמן. מדובר בתהליך פורמלי בירוקרטי שלוקח בממוצע שנה וחצי, אם הכל הולך חלק. וזאת עוד סיבה להתחיל בתהליך עוד היום- בחיים האלה, לא תמיד הכל הולך חלק.

אנחנו מודעים לעובדה שיש אנשים שיעדיפו לעבור את התהליך לבד, אבל ההמלצה הגורפת היא לא לנסות להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין. אין ספק, זה יכול לחסוך לכם בעלויות, אבל (וזה אבל גדול) – עורך דין מוסמך יחסוך לכם זמן יקר, וכאב ראש של התעסקות עם מסמכים ובירוקרטיה. הוא יתקשר במקומכם עם כל המוסדות הפורמליים.

עורך דין טוב יזרז את התהליך, ויעזור לכם לקבל את הדרכון הפורטוגלי במהירות ובקלות.

אז מה השלבים בדרך להוצאת דרכון פורטוגלי?

כמו שאתם יודעים, הממשלה הפורטוגלית לא מחלקת דרכונים סתם ככה. האזרחות הפורטוגלית ניתנת רק למי שזכאי לה, והזכאים לאזרחות הם יהודים שיכולים להוכיח שהם צאצאים למגורשי פורטוגל.

כיום חיות בפורטוגל שתי קהילות יהודיות גדולות, אחת בליסבון ואחת בפורטו. ממשלת פורטוגל הטילה על שתי הקהילות את הסמכות לקבוע מי זכאי לדרכון פורטוגלי ומי לא.

אגב, עוד לפני שתתחילו בתהליך תוכלו לבדוק אם שם המשפחה שלכם מופיע במאגר שמות המשפחה הגדול. זאת תהיה התחלה טובה אם תמצאו בו את שם המשפחה שלכם.

התהליך כולל ארבעה שלבים:

  1. איסוף כל המסמכים הרלוונטיים שיכולים להוכיח את היותכם צאצאים למגורשי פורטוגל.
  2. שליחת המסמכים לבחינה ואישור של אחת הקהילות היהודיות בפורטוגל.
  3. הגשת בקשה רשמית לממשלת פורטוגל (וזאת במידה שהקהילות היהודיות חתמו על המסמכים ואישרו את הזכאות שלכם).
  4. קבלת תשובה ממשלת פורטוגל.

ממשלת פורטוגל תעיין במסמכים ותדון בבקשה שלכם, אם היא תבחר לאשר אותה, התהליך יתקרב לסיומו. כל מה שיישאר לכם לעשות זה לגשת לשגרירות פורטוגל, לחתום על מסמכים, לשלם אגרה, להצטלם ולקבל את תעודת הזהות והדרכון הפורטוגליים.

מה היתרונות של הדרכון הפורטוגלי?

דרכון פורטוגלי הוא בעל יתרונות רבים. הוא יקנה לכם אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין, וזה אומר שתוכלו לטייל במדינות אירופה בלי הגבלת זמן, תוכלו לעבוד ולחיות באחת המדינות בלי שתצטרכו ויזה מיוחדת, תוכלו להיכנס לארצות הברית, ותהיו זכאים ללימודים אקדמאיים גבוהים באוניברסיטאות שונות ברחבי אירופה בסבסוד (מלא או חלקי) של המדינה.

עוד יתרון חשוב, הוא תחושת הביטחון שדרכון אירופאי מקנה. אנחנו חיים במציאות משתנה ומורכבת, ותמיד טוב להחזיק באמצעי ביטחון שגורם לנו להרגיש רגועים.

איך אפשר לקצר את התהליך?

בדרך להוצאת דרכון פורטוגלי ישנם שלבים שתצטרכו לעבור. חשוב שתבינו שאין קיצורי דרך, מדובר בתהליך פורמלי, וכשזה מגיע להתעסקות עם מסמכים בירוקרטיה ואישורים, דברים לוקחים זמן. אם תבחרו לעבור את התהליך ללא עזרה, תשימו לעצמכם מקל בגלגלים ותבזבזו לעצמכם זמן.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם, כמו שעזרנו לאלפי ישראלים לקבל את הדרכון הפורטוגלי הנחשק. השאירו פרטים וקבלו מאיתנו בדיקת זכאות בחינם.