התחתנת? מזל טוב. האם זה אומר שגם לאשתך ולילדיך מגיע באופן אוטומטי דרכון פורטוגלי?

קודם כל ולפני הכל, מזל טוב! ועכשיו, אחרי כל האיחולים, אפשר לגשת לעניינים. רוצה להחזיק ביד דרכון של מדינת פורטוגל? כנראה שזאת אחת ההחלטות החכמות שתעשה.

 

דרכון פורטוגלי נחשב לדרכון אירופאי לכל דבר ועניין. וזה אומר שאם תחזיק בו, לא תצטרך ויזה כדי להיכנס לארצות הברית, תוכל לעשות רילוקיישן לאירופה, לטייל, לעבוד, ולגור בה חופשי. ואפילו תהיה זכאי ללימודים גבוהים באוניברסיטאות נחשבות שמסובסדים על ידי המדינה. כל זה נשמע טוב, לא?

 

יודע בוודאות שאשתך לא זכאית לדרכון פורטוגלי וחושש להגיש בקשה בגלל זה? הגעת למקום הנכון. אלה בדיוק הדברים שנדבר עליהם במאמר. אבל לפני זה בוא ניתן לך קצת רקע.

 

מה הם התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי?

 

הוצאת דרכון פורטוגלי מותנית בעמידה בשלושה פרמטרים פשוטים:

-עליך להיות מעל גיל 18.
-עליך להיות עם עבר פלילי נקי.
-עליך להחזיק באישור רשמי מאחת הקהילות היהודיות שבליסבון או פורטוגל.

אלה שלושת תנאי הסף שקבעה ממשלת פורטוגל. אבל קיים סיכוי שהם יוקשחו בעתיד הקרוב.

 

בעבר, ממשלת ספרד איפשרה לצאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לאזרחות ספרדית, אבל העמידה תנאים קשוחים במיוחד וחלק מהתהליך כלל מעבר של מבחן שפה והיסטוריה.

 

ברור שכרגע זה לא המצב, אבל כל הזמן מתכנסות ועדות שממשלת פורטוגל דנה בהן על האפשרות להעלות את הרף.

לא מעט ישראלים כבר הגישו את הבקשה, וממשלת פורטוגל נתונה תחת עומס. היא כבר העניקה דרכונים לאלפי ישראלים, וריבוי הבקשות והאישורים עלול לדחוף אותה לשקול בשנית את החוק.

 

סביר לחלוטין שבזמן הקרוב התנאים יוקשחו מעט ושבעתיד האופציה להגיש בקשה תיסגר. ולכן אנחנו ממליצים: אם אתה זכאי לדרכון פורטוגלי, פנה אלינו עוד היום. אל תפספס את ההזדמנות!

 

האם גם בני המשפחה שלך זכאים לאזרחות פורטוגלית?

 

אנחנו יודעים שאחת הדאגות שלך היא המשפחה. אתה בטח תוהה אם זכאות לדרכון פורטוגלי עוברת אוטומטית לאשתך ולילדים. תן לנו להרגיע אותך ולהגיד שכן. הילדים שלך יהיו זכאים באופן אוטומטי לאזרחות פורטוגלית.

 

ומה לגבי אשתך?

ממשלת פורטוגל מתייחסת אל כל אדם כאל ישות משפטית נפרדת, ולכן בעבר, אם לאשתך לא הייתה זיקה לצאצאי מגורשי ספרד בעצמה (ולא היו לכם ילדים משותפים) לא הייתה באפשרותה לקבל אזרחות.

 

אבל אז חוק איחוד משפחות נכנס לתמונה וממשלת פורטוגל שינתה את יחסה. כיום, גם נשים ובעלים של זכאים לאזרחות פורטוגלית הופכים לזכאים בעצמם אם הם עומדים בשני קריטריונים:

-הזוג נשוי או ידוע בציבור למשך שש שנים ללא ילד משותף.
-הזוג נשוי או ידוע בציבור למשך שלוש שנים עם ילד משותף.

 

כמו שאתה מבין, מדובר בנכס שעובר מדור לדור. אשתך תהפוך לאזרחית פורטוגל, ילדייך יחזיקו בדרכון הנחשק, וגם ילדיהם בעתיד יהיו זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית אוטומטית.

 

איך עובד התהליך?

 

כדי לבדוק את זכאותך תוכל להיכנס למאגר "שמות משפחה של יהודי פורטוגל" ולחפש בו את שם המשפחה שלך. ואל תהסס להרים אלינו טלפון, אנחנו נבצע עבורך בדיקת זכאות בחינם.

 

אז בגדול, האחריות לקבוע מי זכאי לאזרחות פורטוגלית ומי לא הוטלה על הקהילות היהודיות בליסבון ופורטו. כדי לקבל את אישורן עליך להפיק אילן יוחסין ועוד מסמכים רלוונטיים ולשלוח אליהן לבחינה. במידה והן חתמו על המסמכים, תוכל להגיש את הבקשה הרשמית לממשלת פורטוגל.

חשוב שתדע, התהליך לוקח בערך שנה וחצי במידה והוא הולך חלק. אתה יודע איך זה עם בירוקרטיה ומסמכים.

 

אבל אל דאגה! משרד עורכי דין תותי אשבל כאן בשבילך. אנחנו מציעים לך ליווי מלא עם התחייבות להחזר כספי במידה ולא הצלחנו להשיג עבורך את הדרכון. המשרד יפיק עבורך את כל המסמכים הרלוונטיים וייצור קשר עם כל הגורמים בפורטוגל. מאז ועד היום, עזרנו לאלפי ישראלים לקבל את האזרחות הפורטוגלית. בוא להיות גם אתה אחד מאלה שמחזיקים ביד דרכון אירופאי ודואגים לעתיד המשפחה שלהם.