ייבוא סחורות מפורטוגל – כך תעשו את זה נכון

ייבוא הסחורות מפורטוגל הולך וגדל בשנים האחרונות. עיקר הסחורות שמיובאות מפורטוגל כולל בקר וצאן, מוצרי עץ אבן ונייר וכן מוצרי פלסטיק, ציוד חשמלי וחלקי חילוף לציוד חשמלי. ישראל מייבאת מפורטוגל גם מינרלים, מתכות ואף כלי הובלה. אפשר לומר שפורטוגל היא המדינה המועדפת על הישראלים בכל הנוגע לייבוא סחורות ומוצרים מהשווקים המסוימים האלה. יחסי המסחר בין ישראל ובין פורטוגל טובים ויציבים, ולכן אזרחים פרטיים, חברות ותאגידים מעדיפים לפנות לשווקים הפורטוגליים ולייבא מהם סחורות בעלויות סבירות. בכל הנוגע לאזרחים פרטיים שמחזיקים באזרחות פורטוגולית, אפשר לראות מגמת עלייה בייבוא סחורות מפורטוגל. מחזיקים באזרחות פורטוגלית וחושבים לייבא סחורות מפורטוגל? כך תעשו את זה נכון.

עדיפות בייבוא למחזיקים באזרחות פורטוגלית

אז אם אתם מחזיקים באזרחות פורטוגלית, אכן תוכלו ליהנות מהנחות משמעויות בעלויות ייבוא הסחורות מפורטוגל. ולא רק עלויות הייבוא יהיו מופחתות, גם המס שתידרשו לשלם בעבורו יופחת. כיוון שאזרחים ישראלים רבים מחזיקים באזרחות פורטוגלית, הפכה פורטוגל בשנים האחרונות ליעד מועדף על כל מי שעוסק בייבוא סחורות בין שהוא אדם פרטי ובין שהוא מנהל חברה או תאגיד ואף עוסק בשילוח. אזרחים ישראלים רבים מעדיפים לפנות לחברות שילוח שמנוהלות בידי מחזיקי דרכון פורטוגלי, כדי להיעזר בשירותי השילוח שהם מציעים לייבוא סחורות בעלויות מופחתות.

מעוניינים לייבא מפורטוגל?

אז אם אתם אזרחים פרטיים תוכלו לרכוש סחורות מפורטוגל בהנחה משמעותית ולייבא אותן גם באוויר, גם בים וגם ביבשה. עלויות המס והשילוח שלכם יהיו מופחתות בהרבה מאשר בכל מדינה אחרת. לצורך הייבוא תוכלו להיעזר בשירותי הדואר, או בשירותי שליחים או חברות שילוח. כיוון שלישראל יש יחסי מסחר עם פורטוגל, הסחורות המיובאות יגיעו אליכם במהירות ובקלות. אם אתם חברה או תאגיד תוכלו להיעזר באנשים שמתמחים בייבוא סחורות מפורטוגל ובפרט בכאלה שמחזיקים באזרחות פורטוגלית. הודות לקשרים שלהם תוכלו גם אתם ליהנות מההטבות הרבות שניתנות לאזרחי פורטוגל בשילוח הסחורות לישראל.
עיינו במדריך לייבואן של משרד הכלכלה והתעשייה.

גם אם אתם מחזיקים באזרחות פורטוגלית וזכאים לכל הנחות המס וההטבות הכרוכות בייבוא סחורות מפורטוגל, לפני שאתם מייבאים סחורה מפורטוגל, עיינו במדריך לייבואן של משרד הכלכלה והתעשייה. במדריך זה תוכלו לקרוא על מדיניות הייבוא לישראל ותבינו את משמעות צו ייבוא חופשי וחוקיות הייבוא. במדריך תקבלו מענה לשאלות כגון: מאילו מדינות מותר לישראלים לייבא, מה צריך לעשות כדי לייבא מוצר או סחורה ממדינה זרה ואם קיימים תנאים בייבוא. גם מי שאינו מחזיק באזרחות פורטוגלית יכול ליהנות מפטורים ומהקלות בייבוא בתנאים מסוימים, והמדריך לייבואן יפרט את התנאים לקבלת ההנחות בייבוא סחורות לארץ. אם קראתם את המדריך ליבואן ובכל זאת לא הבנתם מה נחוץ לצורך ייבוא סחורות מפורטוגל כחוק, דברו עם עורך דין מכס וקבלו ממנו את כל המידע הדרוש.