מעוניינים בדרכון אירופאי? גלו איזה דרכון מתאים לכם

לדרכון אירופאי מתלוות הרבה מאוד זכויות. הרבה מאוד יתרונות. כל מי שנושא איזה שהוא דרכון של מדינה באיחוד, הופך בעצם לאזרח שווה זכויות, כמו כל מי שמתגורר כחוק באירופה. אך לא כל הדרכונים של כלל המדינות באירופה ניתנים בהתאם לאותם הקריטריונים. אז אם אתם מעוניינים בדרכון אירופאי, נגלה לכם מיד איזה דרכון אירופי עשוי להתאים לכם. לפעמים זה יהיה דרכון מספרד ולפעמים הוצאת דרכון פורטוגלי יוכל להתאים. לפעמים יהיה מקום לקדם הליכים לקבלת מסמכים של מדינה אחרת דווקא.

הוצאת דרכון פורטוגלי, למי הוא יתאים

הרבה מאוד אנשים הצליחו להשלים בהצלחה בארבע השנים האחרונות את התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי. זהו הדרכון שיתאים לכל מי שבעבר, המשפחה גורשה מפורטוגל ביחד עם מרבית הקהילה היהודית. בפרט אלא שלא הסכימו לוותר על דתם ולהפוך לנוצרים לכל דבר. כלומר, אם ידוע לכם שהמשפחה בעבר התגוררה בפורטוגל ולאחר מכן עברה למדינת ישראל (קודם לכן, פלשתינה) תוכלו לבקש את האזרחות הרצויה.

חשוב לומר שבין המבקשים והזכאים לקבל את הדרכון, ניתן למצוא למעשה גם משפחות שעברו את הגירוש הספרדי. מכיוון שהרבה משפחות גורשו פעמיים, קודם לכן מספרד ולאחר מכן גם מפורטוגל, יתכן מאוד שתוכלו להגיש בקשה לקבלת דרכון ספרדי או, אם רצונכם בכך, הוצאת דרכון פורטוגלי. חשוב להוסיף ולומר שאלה הם דרכונים שמקבלים לרוב, יוצאי מדינות ערב, ארצות הבלקן, יוון ומדינות נוספות. שכן המגורשים נטו להתיישב במדינות הללו, לפעמים הרבה שנים לפני שעלו לישראל.

דרכון באדיבות ממשלת ספרד

על מנת לקבל דרכון אירופאי ביד, לא תמיד הכיוון הנכון יהיה הוצאת דרכון פורטוגלי. עוד לפני שפורטוגל הכניסה תיקונים בחוקים או בתקנות המקנות אזרחות ליהודים, ממשלת ספרד עשתה את הצעד הזה. ולא כל מגורשי ספרד עקרו לפורטוגל, כתחנת ביניים. רבים עברו למדינות כגון מצריים, סוריה, לוב, ויש שהגיעו לדרום אמריקה או מדינות אחרות. כלומר, צאצאים למשפחות שעברו את גירוש ספרד יכולים להגיש בקשה ולקבל לאחר התהליך את הדרכון המקומי שמקנה זכויות של אזרח של אירופה. ככלל אצבע, ניתן לבדוק שמות משפחה של זכאים לאזרחות ספרדית וכך לדעת האם זהו הדרכון שאותו יש לכם סיכוי טוב להשיג.

מדוע דווקא דרכון של ספרד או פורטוגל

גם יוצאי מדינות כגון פולין, רומניה, הונגריה וכדומה, יכולים להגיש בקשה לקבלת אזרחות של מדינות המוצא. אלא שכאן יש הבדל מאוד משמעותי. המדינות הללו לא החליטו להכניס שורה של הקלות, שנועדו להחזיר את מעמד הקהילה היהודית לגדולה. על מנת לקבל אזרחות של מדינות אלה, יש לנהוג כמו כל אזרח זר שרוצה אזרחות. בין היתר, עשויה לחול הדרישה להתגורר במדינה למשך די הרבה שנים. יתכן כי יתקיים מעמד על תנאי או מעמד של תושב הרבה לפני שאפשר לקבל דרכון.

כאשר מגישים בקשה לאזרחות בספרד או בפורטוגל, התנאים מאוד מקלים. בין היתר, אין חובה של מגורים במדינות הללו. גם אין כל חובה לוותר על אזרחות קיימת, כלומר על הישראלית. מכיוון שהרבה ישראלים רוצים את הדרכון הזה לא בגלל שמעוניינים לעזוב את הארץ לתמיד, יש בכך תמריץ עצום.

יצוין כי בפורטוגל נהוגות עוד הקלות ראויות לציון. למשל אפשר לקבל דרכון מבלי להתייצב במדינה (נשלח לארץ). גם אין חובה לעמוד בבחינות להוכחת ידע בשפה המקומית (בספרד, הדרישה הזאת עדיין קיימת). לקבלת פרטים נוספים אודות קבלה של דרכון המקובל באיחוד האירופי וסיכוייכם לקבלו – פנו למשרדה של תותי אשבל, עו"ד שמשיגה תוצאות (המון ממליצים שתוכלו לראות באתר).