עלויות הוצאת דרכון גרמני

עבור אזרחים ישראלים רבים מתברר כי נראה מתבקש בהחלט להוציא אזרחות נוספת. במיוחד גדל הביקוש לקבלת דרכון גרמני. מי שמצליח להוציא דרכון מסוג זה מקבל למעשה שפע של הטבות נלוות. אם אתם שוקלים להתקדם, כדאי להבין בשלב זה כמה דברים לגבי עלויות שונות הכרוכות בכך.

לאילו עלויות אפשר לצפות בדרך לדרכון גרמני

במידה וכבר בדקתם או שאתם עומדים לבדוק אם אתם עומדים בתנאים של זכאות לדרכון גרמני, אלה כמה מהעלויות הצפויות. ראשית, שכר טרחה של עורך דין מיומן. שימו לב שחשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בהשגת אזרחות גרמנית. שכר טרחה שאפשר לצפות לו הוא בסך כמה אלפי שקלים. חשוב לציין שהליווי המשפטי חשוב ביותר שכן הוא נועד להוביל אתכם בבטחה בתוך סבך הבירוקרטיה והמורכבות של תהליך הגשת הבקשה.

מעבר לשכר טרחה משפטי, בדרך לדרכון יחולו עוד כמה הוצאות נוספות. מדובר בעלויות הכרוכות בהשגת מסמכים נדרשים, וכן תרגום ואישור נוטריוני של מסמכים. בהתאם לסוג המסמכים שצריך, כל זה יכול להגיע לעוד כמה אלפי שקלים. יש גם עלויות שקשורות באדמיניסטרציה. כך למשל דמי משלוח מסמכים ואגרת טיפול אצל הרשויות הגרמניות. עלויות כאלה יכולות להגיע לכמה מאות אירו. לקראת סוף הטיפול והתהליך, מגיע שלב הנפקת האזרחות. הנפקת תעודת זהות ודרכון גרמני שיכול בהמשך לשמש אתכם גם לקבלת דרכון אירופאי, כרוכים בעלויות של כמה עשרות אירו לכל תעודה.

מה עוד צריך לדעת על העלויות והתהליך

העלויות המוזכרות לעיל תלויות בגורמים נוספים. הן כפופות לשינוי בהתבסס על גורמים כגון אינפלציה, מורכבות הטיפול, סוגי התכתובות הנדרשים מול רשויות גרמניה. זיכרו כי תהליך הגשת הבקשה עצמו חייב להיות קפדני וללא רבב. זה מתחיל בבדיקת זכאות, שלרוב עבור ישראלים מתייחסת להוכחת היותם צאצאים של אזרחים גרמנים או תושבים שחיו בגרמניה בתקופת השילטון הנאצי.

התהליך כולל איסוף המסמכים הדרושים, כגון תעודות לידה והוכחת מוצא, וזהו ללא ספק השלב המשמעותי ביותר. כאן הופך תפקידו של עורך דין מנוסה בטיפול בבקשות לאזרחות גרמנית לבעל משמעות רבה. עורך הדין דואגים לכך שהטפסים ימולאו בדייקנות, וכל המסמכים מוגשים כראוי. לאחר הגשת הבקשה עם כל המסמכים ותשלומי האגרות הנדרשים, מגיע שלב שבו צריך קצת סבלנות. זהו שלב של המתנה, שבמהלכו הרשויות הגרמניות מטפלות בבקשתכם ולעיתים מגיעה בקשה להבהרות או תוספות כאלה ואחרות.

מהם היתרונות אזרחות גרמנית

היתרונות בהשגרת דרכון גרמני הם דבר ראוי לציון. למשל, האזרחות נותנת הטבות חברתיות וכלכליות בגרמניה ובאיחוד האירופי בכלל. הזכאים לאזרחות נהנים מהזדמנויות לחינוך מוזל ואיכותי, שלל אפשרויות תעסוקה וקריירה. כמו כן נהנים מגישה למערכות בריאות מתקדמות וקבלת זכויות סוציאליות נדיבות.

מדוע ייעוץ משפטי מומחה חשוב

פניה למשרד עורך דין המתמחה באזרחות גרמנית היא צעד בכיוון הנכון. עורכי דין מנוסים בקיאים בחוק הגרמני ודרישותיו וסעיפיו. שליטת עו"ד בנושא של הטיפול במסמכים תוכל לסייע בהצלחת הבקשה. עורך דין ממלא תפקיד חשוב בהגדלת סיכויי ההצלחה, הימנעות מתקלות או שגיאות, שעלולות להוביל לעיכובים או דחית הבקשה שלכם.

במשרד עו"ד תותי אשבל עומדים לרשותכם: