האם עדיף להוציא אזרחות ספרדית או פורטוגלית?

ממשלת ספרד הוציא חוק המאפשר לצאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות ספרדית – אירופאית. בעקבותיה הוציאה את אותו חוק גם ממשל פורטוגל, כיוון שיהודים שגורשו מספרד במאה ה- 21 עברו לפורטוגל ולאחר מכן גורשו גם ממנה. אם כך, יוצא שצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל יכולים ליהנות מזכויות רבות ובניהם קבלת אזרחות ולאחר מכן קבל דרכון.

חשוב לציין כי קבלת אזרחות ספרדית או פורטוגלית מאפשרת לזכאים ליהנות ממגוון רב של יתרונות, הרי ספרד ופורטוגל הן מדינות החברות באיחוד האירופאי, כך שמדובר באזרחות אירופאית לכל דבר. אזרחות זו מאפשרת להם ליהנות מהיתרונות הבאים: לימודים גבוהים בתעריפים נמוכים או ללא עלות, להתגורר במדינות אלו, לעסוק בנדל"ן, לקבל הטבות וזכויות סוציאליות, להתגורר בערים אלו, לעבוד כחוק, לנוע בחופשיות ברחבי אירופה, לקבל ויזה לארה"ב ועוד.

היתרונות בקבלת אזרחות ספרדית

ספרד היא עיר עשירה ותרבותית ובה ניתן למצוא מגוון רב של אפשרויות מבחינת לימודים גבוהים, חיי תרבות עשירים, כדורגל מפואר ומוכר, מקומות בילוי אטרקטיביים ועוד. בעת קבלת אזרחות ספרדית תוכלו להתגורר בה וליהנות מכל מה שהיא מציעה עבור אזרחיה. תנאי המחייה בספרד גבוהים יותר ביחס לפורטוגל, כל עוד הנכם מתגוררים בערים מרכזיות ותרבותיות כמו – בברצלונה.

היתרונות בקבלת אזרחות פורטוגלית

אומנם מצבה הכלכלי של מדינת פורטוגל אינו טוב ביחס למדינות אחרות באיחוד האירופאי ובפרט ביחס לספרד, אך ישנם אנשים אשר רואים זאת כיתרון שיאפשר לישראלים להתגורר בפורטוגל, להשקיע בה מבחינת רכישת נדל"ן וליהנות מתנאי מחיה זולים. המחיה בפורטוגל נמוכה ביחס לישראל וכמו כן לימודים אקדמיים זולים יותר מה שמאפשר לסטודנטים ללמוד לימודים גבוהים ונחשבים ולהתגורר ולחיות בה בתנאים טובים.

אם כך, עליכם לדעת בבירור את מטרת הצאת הדרכון ואת האופציות הניתנות לכם בכל מדינה. אם ברצונכם ליהנות מתנאי מחיה זולים, פורטוגל היא הכתובת שלכם, אך אם ברצונכם ליהנות מתרבות מקומית עשירה, ספרד היא הכתובת עבורכם. בכל מקרה, חשוב לבחון היטב א הזכאות ולהתייעץ עם משרדי עורכי דין שיוכלו לסייע לכם בבחירה ובקבלת האזרחות הנחשקת.

לקריאה נוספת על היתרונות בהנפקת דרכון פורטוגזי