טיפים שימושיים להתנהלות, בזמן שאתם שוהים בחוץ לארץ

כיום, רבים הישראלים אשר מנסים להוציא אזרחות זרה ודרכון אירופאי – זאת בשל הפתיחות שמציעות ארצות כמו ספרד, פורטוגל, רומניה, ועוד. המטרה לאפשר לישראלים שיש להם זיקה או קשר משפחתי אל המדינות האמורות: להוציא דרכון מתאים.

ביצוע רילוקיישן או שהיה ארוכה בחו"ל, יכולים להתרחש מכמה סיבות עיקריות: האחת היא עבודה בחול או לימודים. השנייה בעת טיול ארוך, והשלישית קורית במקרים של השקעה בנכסים בחול, או הוצאת דרכון ואזרחות לשהייה ארוכת שנים במדינה אחרת.

אם אתם נמצאים בחוץ לארץ כדי לסדר נושאים של אזרחות, רילוקיישן, לימודים או טיול – חשוב לשים לב למספר טיפים שימושיים לעת השהייה או המעבר לחו"ל:

רכישת פוליסת נסיעות

לפני שטסים לחו"ל עבור כל מטרה – בין אם עבור רילוקיישן או להוצאת אזרחות ודרכון – חשוב לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה. ביטוח נסיעות יבטיח לכם כי תקבלו כיסוי לכל מקרה של הוצאות רפואיות. הפוליסה תאפשר קבלת החזרים על ידי הגשת תביעות ביטוח במקרים של ניתוחים, תאונות, ביקור רופא, טיפולי שיניים, השתלות ועוד. כיום, לא נוסעים לחו"ל ללא ביטוח נסיעות שיגן עליכם בכל זמן שאתם לא נמצאים בישראל. 

אישורים מתאימים

וודאו כי יש לכם את כלל האישורים המתאימים לשהייה בחו"ל. אם אתם עוברים לגור באופן קבוע במדינה שאינה ישראל: פנו אל משרד עורכי דין המומחה בהוצאת דרכון זר. ישנם מומחים שעוזרים לישראלים להתנהל בקלות מול הבירוקרטיה שכרוכה בהוצאת דרכון אירופאי, או כל אשרה אחרת. כאשר תגורו ותחיו במדינה הרצויה – אפשר להמשיך הלאה מול רשות ההגירה המקומית, להנפקת אזרחות המתאימה למדינה בה אתם גרים, עובדים או לומדים. 

הכרות עם האזור

לפני שאתם טסים, חשוב לבצע הכרות קצרה או ארוכה עם האזור שאליו אתם נוסעים. במידה ואתם נוסעים לטיול  קצר – חקרו קצת אודות מזג האוויר במקום, המטבע בו משתמשים, מרכזי בילוי אטרקציות ומסלולי טיולים. במידה והשהות ארוכה, חשוב לבדוק מהם האזורים הטובים למחייה, היכן יש מוסדות לימוד, מה אופיו של המקום וכדומה. 

התאימו את רמת המחקר לזמן השהייה שלכם במקום. אם יש לכם ילדים, רשמו אותם מבעוד מועד למוסדות הלימוד באזור. אם אתם מגיעים עם בני הזוג שלכם, נסו להבין אילו מקומות עבודה יתאימו להם. כיום, ישנם לא מעט ישראלים שמלמדים עברית: עובדים במכירות: לומדים בארצות שונות ומתפרנסים בכבוד. 

ארזו נכון

כאשר אתם טסים לחו"ל – בין אם לתקופה ארוכה או קצרה – חשוב לארוז ביגוד מתאים. בררו אודות מזג האוויר באזור, כמו גם לגבי קוד לבוש במקום בו תשהו. נסו לחקור קצת אודות התרבות במקום ואורחות החיים במדינה אליה אתם נוסעים. 

לסיכום, לפני שהייה ארוכה בחו"ל, חשוב לבצע מספר סידורים, תוך בירורים והכנת רשימת מטלות שיש לבצע, על מנת לבטח את עצמכם כאשר אתם נמצאים מעבר לים.