יתרונות הדרכון הרומני

בעולם שאנחנו חיים בו היום, למושג "אזרחות" יש ערך עצום שמציג בפני אנשים הזדמנויות והטבות החורגות מעבר לגבולות הדמיון. עבור ישראלים ממוצא אירופאי המבקשים להרחיב את אופקיהם, הוצאת דרכון רומני יכולה לפתוח דלתות לשפע של יתרונות ואפשרויות.

רומניה, מדינה חברה באיחוד האירופי, מציעה הטבות רבות לאזרחיה, החל מניידות מוגברת בתוך אירופה ועד גישה לביטחון סוציאלי וחינוך. במאמר זה נעמיק ביתרונות של הדרכון הרומני, בקריטריונים לזכאות ונדבר על למה גם אתם נמצאים במרחק של החלטה אחת מהצעד הכי חכם שאתם יכולים לעשות.

היתרונות של הדרכון הרומני

דרכון רומני מגיע עם יתרונות, ולא מעט מהם. לאזרח ישראלי שמחזיק באזרחות רומנית, יש את הזכות לחיות, לעבוד וללמוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי. גישה בלתי מוגבלת זו לשוק העבודה האירופי מרחיבה את סיכויי התעסוקה והזדמנויות הצמיחה המקצועית.

בעל דרכון רומני זוכה בחופש לנסוע ללא ויזה למספר עצום של מדינות ברחבי העולם, מה שמקל על מעברים ונסיעות בינלאומיות למטרות אישיות ומקצועיות כאחד.

אזרחות רומנית היא אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין ולכן היא מעניקה גישה לחינוך איכותי במוסדות אירופאיים ידועים, לעיתים קרובות בשכר לימוד מופחת משמעותית – מה שמאפשר שאיפה למצוינות אקדמית והרחבת אופקים אינטלקטואליים.

כמו כן, דרכון אירופאי מזכה אתכם בהטבות ביטוח לאומי, שירותי בריאות, פנסיה ודמי אבטלה – רשת ביטחון מקיפה לבעל הדרכון ומשפחתו.

מי זכאי לדרכון רומני?

ממשלת רומניה מרחיבה את ההזדמנות לקבל אזרחות ודרכון רומנים לאנשים העומדים בקריטריונים מסוימים. המועמדים כוללים ישראלים בעלי מורשת רומנית (צאצאים של יליד רומניה שלא ויתר על האזרחות או שהאזרחות נשללה ממנו). גם אנשים שהתגוררו ברומניה לתקופה מוגדרת עשויים להיות זכאים.

הוצאת דרכון רומני כרוכה בהוכחת זכאות ולכן, סיוע של עורך דין מוסמך שמבין את הניואנסים של דרישות הזכאות הוא דבר חיוני.

לדוגמה: הגבולות של רומניה השתנו משמעותית בעקבות מלחמות עולם. שטחים שבעבר נחשבו לחלק מרומניה הפכו לחלקים ממדינות כמו מולדובה, יוגוסלביה, פולין וכו' מה שאומר שגם צאצאים של ילידי אותן מדינות עלולים להיות זכאים לדרכון רומני.

יתרונות דרכון רומני ואזרחות רומנית

תהליך הוצאת דרכון רומני – איך זה עובד?

אז עכשיו, אפשר לעבור לחלק הפרקטי שיענה לכם על שאלת השאלות – איך מוציאים דרכון רומני?

אלו השלבים:

בדיקה ראשונית – בדיקה מקדימה של נתוני מבקש האזרחות. הבדיקה מתבצעת על ידי עורך דין מוסמך מטעמו שמתמחה בחוק האזרחות הרומנית.

איסוף מסמכים והכנת תיק בקשה – המשרד מדריך את מבקש האזרחות אילו מסמכים רלוונטיים למקרה שלו. אלה עשויים לכלול תעודות זהות, לידה או נישואין שמקורם בישראל, רומניה או מדינות שהיו בעבר חלק ממנה. באם יש צורך, המשרד יעניק למסמכים תוקף בעזרת אפוסטיל, ולאחר מכן יתרגם אותם לרומנית ויעביר את תיק הבקשה לגורמי ההגירה המוסמכים ברומניה.

חשוב לציין שלכל אורך התהליך, עורך דין מטעם המשרד נמצא בקשר עם הרשויות ברומניה, על מנת לברר את המעמד האזרחי של בן המשפחה שמזכה את המבקש (אם, אב, סב או סבתא רומניים).

כמו כן, מתבצעות בדיקות האם ניתן להשיב לו את האזרחות שאבדה או נשללה על מנת שצאצאיו יוכלו לדרוש את מה שמגיע להם בצדק. אם הרשות הרומנית תכיר בגורם המזכה כאזרח רומני על פי חוק, צאצאיו מקבלים אוטומטית אפשרות לרישום כאזרחים גם כן.

רישום – קבלת אזרחות רומנית היא תנאי להוצאת הדרכון. הסדרת האזרחות מתבצעת על ידי רישום במרשם האוכלוסין, הנפקת תעודת לידה ומספר זיהוי (לעיתים יש גם צורך בהנפקת תעודת נישואין מקומית).

ברגע שהמעמד הוסדר, יש לפנות לקונסוליה הרומנית כדי להשלים את התהליך. שם יתבקש האזרח הטרי להציג את המסמכים המקוריים שהונפקו לו במרשם האוכלוסין.

קצת סדר לפני שנפרדים

אז, אחרי שקראתם את כל המאמר, חשוב לנו לעשות לכם סדר בראש. כדי שתיקחו אתכם רק את הדברים החשובים באמת.

במציאות המשתנה של היום, דבר אחד בטוח – אם יש לכם את האפשרות להוציא דרכון זר, מומלץ מאוד לעשות את זה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בדרכון אירופאי, שלא מצריך וויתור על האזרחות הישראלית, ומשמש כאמצעי ביטחון שנותן שקט נפשי.

אבל כמובן, אתם לא צריכים לפעול רק למען השקט הנפשי שלכם. דרכון רומני מגיע עם יתרונות שיכולים לשפר את איכות חייכם. בין אם מדובר ביכולת לקבל השכלה גבוהה בכל אחת מהאוניברסיטאות באירופה בצורה מסובסדת, להיכנס לכל המדינות החתומות על אמנת שנגן (או לארצות הברית) בלי פרוצדורה ובלי ויזה מיוחדת, להנות מהחופש לגור, לטייל ולעבוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד, לרכוש נכסי נדל"ן בתנאי משכנתאות מקומיות, או לקבל הטבות עסקיות שיעזרו לכל יזם לפצוח בפעילות מסחרית ברחבי האיחוד. וזה כמובן, רק על קצה המזלג.

ממשלת רומניה הרחיבה את תנאי הזכאות לדרכון רומני. זה אומר שיהודים רבים ברחבי העולם – וביניהם ישראלים – יוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות. בין אלו נמנים אנשים שיש להם קשר דם לאזרחי רומניה לשעבר.

מדובר בתהליך פורמלי שנבחן בעין קפדנית, ולכן מומלץ להיתמך בליווי של אנשי מקצוע שעזרו כבר לאלפי ישראלים לדרוש את מה שמגיע להם. אזרחות רומנית עם יתרונות מתחילה אצלנו.

ניווט במורכבות של בקשה לאזרחות רומנית והוצאת דרכון יכול להיות משימה לא פשוטה, אבל זה לא חייב להיות ככה. "תותי אשבל" – משרד עורכי דין המתמחה בדיני הגירה ובקשות לאזרחות אירופאית – יוכל לתת לכם ליווי מקיף לאורך כל התהליך. החל מהערכת הזכאות, דרך איסוף המסמכים ועד הגשת הבקשה. כל זה כמובן תוך טיפול בכל מורכבות משפטית.

עם צוות עורכי הדין המנוסים שלנו, אנחנו מציעים הכוונה מותאמת אישית וצופת מכשולים פוטנציאליים, תשומת לב קפדנית לפרטים ומחויבות בלתי מעורערת לייצג את האינטרסים של הלקוחות שלנו.

בואו לחשוף את האפשרויות הבלתי מוגבלות שמגיעות עם דרכון רומני.