כל כמה זמן צריך לחדש את הדרכון הפורטוגלי?

רוצים להוציא אזרחות פורטוגלית? חפשו את שם המשפחה שלכם כאן: "דרכון פורטוגלי שמות משפחה".

הדרכון הפורטוגלי הפך להיות יעד נחשק בקרב ישראלים רבים בשנים האחרונות. ההערכה היא שיותר מ-40,000 קיבלו את האישור הרשמי והפכו לאזרחים, ועוד כ-40,000 נמצאים בעיצומו של ההליך. וזה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שההערכה היא שלפחות חמישים אחוזים מהאוכלוסייה זכאים לזה.

ממשלת פורטוגל אפשרה בשנים האחרונות ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה רשמית ולקבל אזרחות פורטוגלית. וזאת במטרה לכפר על עוולות ההיסטוריה ולאפשר למשפחות המגורשים לחזור. מאז, יותר ויותר ישראלים פועלים על מנת לשים את ידיהם על האזרחות האירופאית.

גם אתם רוצים להצטרף לחגיגה? כדאי לכם למהר. ממשלת פורטוגל הקשיחה את התנאים לאחרונה, ואתם לא רוצים לפספס את ההזדמנות.

במאמר הזה נדבר על הדרך הכי טובה להוציא דרכון פורטוגלי וכל כמה זמן צריך לחדש אותו.

 

איך אפשר להוציא דרכון פורטוגלי?

 

להוצאת דרכון פורטוגלי יש כמה שלבים. ובאופן כללי, חשוב שתדעו שלא מדובר בהליך פשוט. נדרשת התעסקות עם מסמכים פורמליים ובירוקרטיה. אתם בטח יודעים שאזרחות אירופאית היא לא עניין של מה בכך.

ולמרות מה שנאמר למעלה, כבר 40,000 ישראלים מחזיקים ביד בדרכון הנחשק. אז איך גם אתם יכולים לעשות את זה?

השלב הראשון יהיה בדיקת זכאות חינמית. הצענו לכם לחפש את שם המשפחה שלכם במאגר שמות המשפחה למעלה, אם מצאתם אותו זה סימן טוב. כדי לקבוע בוודאות את הזכאות שלכם עליכם יהיה לפנות למשרד עורכי דין מקצועי שעוסק בדרכונים פורטוגליים.

האחראיות לקבוע מי זכאי ומי לא הן שתי הקהילות היהודיות שחיות בפורטוגל (פורטו וליסבון). במידה ונמצאתם זכאים בבדיקה החינמית, השלב הבא יהיה להפיק מסמכים ולתרגם אותם לפורטוגזית לצורך חתימת אחת הקהילות (תעודות לידה, נישואים, אילן יוחסין ובעצם כל מסמך שיוכל להוכיח קשר דורי רציף).

אם אחת הקהילות היהודיות חתמו על המסמכים שלכם, השלב הבא יהיה לבנות תיק מנצח בעזרת צוות עורכי דין והגשת בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

חשוב שתדעו שממשלת פורטוגל מתייחסת לכל אדם כאל ישות משפטית נפרדת, והיא בוחנת כל בקשה באריכות. התהליך לוקח משהו כמו שנה וחצי במידה והכל הולך חלק.

יש לכם כמה דרכים להוציא דרכון פורטוגלי: עצמאית, דרך חברה, עם משרד עורכי דין.

הדרך העצמאית אולי "תחסוך" לכם כסף, אבל היא תבזבז לכם זמן ואנרגיות. לא כל אחד בנוי להתעסקות עם הפקת מסמכים משפטיים, תרגומם, שליחתם, והתקשרות עם גורמים מעבר לים.

כמו כן, לא מעט חברות שעסקו בדרכונים פורטוגליים נמצאות עכשיו בתהליכי סגירה ולכן חשוב שתדעו לבחור במשרד עורכי דין איכותי. משרד כזה יתעסק עבורכם בכל הבירוקרטיה, וילווה אתכם בתהליך מא' עד ת'. בנוסף, הוא יציע החזר כספי מלא במידה ונמצאתם זכאים אבל לא קיבלתם את החתימה של אחת הקהילות היהודיות.

כדי להוציא דרכון פורטוגלי תצטרכו לשלם מחיר שמוערך ב-7,500 עד 20,000 ש"ח. המחיר יכלול בתוכו את עלות הפקת המסמכים, שכרי טרחה לעורכי הדין בפורטוגל ובארץ וכו'.

 

כל כמה זמן צריך לחדש דרכון פורטוגלי?

 

אם ממשלת פורטוגל אישרה את הבקשה שלכם, תידרשו להגיע לשגרירות בארץ או (אם תעדיפו) לטוס לשגרירות בפורטוגל. שם תצטרכו למלא טפסים ובסוף יישלחו אליכם התעודות הרשמיות: תעודת זהות פורטוגלית ומספר NIF, ודרכון פורטוגלי.

שתי התעודות מגיעות עם תוקף ל-10 שנים, וידרשו חידוש לפני התאריך הנקוב.

גם במעמד החידוש יעמדו בפניכם אותן שתי אופציות: לחדש בשגרירות בארץ או לטוס לפורטוגל. תוכלו לבצע את ההליך בשני המקומות, וזה לגמרי יהיה נתון לבחירתכם.

דרכון מדינת פורטוגל מוציאים רק עם אנשי מקצוע המוסמכים לכך. משרד עורכי דין תותי אשבל יוכל לעשות את זה בשבילכם. עד היום רוב הישראלים שקיבלו אזרחות פורטוגלית עברו את התהליך איתנו ואין סיבה שלא נוכל לעזור גם לכם.

כמו שציינו מקודם, ממשלת פורטוגל הקשיחה את התנאים לקבלת הדרכון וזה אומר שרצוי שלא תתמהמהו עם ההחלטה. בואו להוציא דרכון פורטוגלי לפני שתפספסו את ההזדמנות. הזמינו בדיקת זכאות ללא עלות עוד היום!