למתעניינים בקבלת אזרחות פורטוגזית, קבלו עובדות מרתקות על פורטוגל

העניין של ישראלים בפורטוגל עלה פלאים בשנים האחרונות. למרות זאת, ישנן הרבה עובדות מרתקות על המדינה שלא כולם יודעים. העניין הרב החל בשנת 2015. מאותה השנה יכולים הרבה ישראלים המעוניינים בכך, להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגזית. אולי תשאלו אותנו, מה זה אומר? הרי בעצם להגיש בקשה, כל אחד יכול, השאלה היא מה הסיכוי שהבקשה תתקבל. החוק החדש יחסית, שמקנה דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד למעשה מאפשר להמוני ישראלים להפוך בתוך שנתיים – שלוש לבעלי אזרחות מקומית (ויש לה גם תוקף כאזרחות אירופאית). לאור כל זה, אנו מתכבדים להעניק לכם כמה עובדות מרתקות על פורטוגל וכן על תהליך ההתאזרחות.

אזרחות פורטוגזית בלי לדעת פורטוגזית

לרוב, אזרחות פורטוגזית מחייבת שליטה די טובה בידיעת השפה. אבל החוק שעוסק באזרחות ליהודים מחריג את העניין. כלומר, אפשר לפנות לעורך דין ישראלי שמטפל בפרוצדורה מבלי שצריך במקביל גם להתחיל לקנות ספרי שפה או דקדוק. מי שרוצה ללמוד כמובן מוזמן, אבל אין בכך צורך. אגב, בספרד זה אחרת, שם כדי לקבל אזרחות חייבים ללמוד ספרדית ולעבור מבחן בידיעת השפה ויכולת הדיבור והשיחה.

מעצמה ימית אדירה (בדימוס)

פורטוגל הייתה שייכת בעבר לקבוצה המצומצמת של האימפריות הגדולות ביותר. בגלל שטחה המצומצם יחסית, את הפיכתה למעצמה עם מושבות ברחבי העולם חייבת פורטוגל לפיתוח הצי הימי ולמפקדי הצי הידועים. בפורטוגל שכנו כמה ממגלי הארצות הגדולים ביותר והיא אף הגיעה בזמנו להסכם עם מעצמה ימית אחרת (ספרד) בנוגע לשליטה בחבלי ארץ שונים.

הגשר הכי ארוך באירופה

הרבה ישראלים זכאים לבקש ולקבל אזרחות פורטוגזית. לאחר אישור האזרחות, אפשר אך לא חייבים להתגורר בפורטוגל שבירתה ליסבון. האם ידעתם שבליסבון הבירה הוקם הגשר הכי ארוך והכי מרשים ברחבי אירופה? הגשר נבנה לפני למעלה מעשרים שנה ואורכו עולה על 15 קילומטרים. בנוסף, הגשר עובר בעצמו מעל אחד הנהרות המרשימים והארוכים. מי שמזדמן לליסבון, כדאי לעבור שם וגם לצלם כמה תמונות למזכרת.

אוניברסיטה עתיקה שאין כמעט כמותה

על סמך שם המשפחה הנוכחי או העתיק שלכם, תוכלו להעריך את סיכוייכם הטובים לקבל אזרחות של פורטוגל. רבים מבין המתעניינים במשמעות של דרכון פורטוגלי שמות משפחה רוצים למעשה לזכות בהשכלה גבוהה במחיר מצחיק, באחת האוניברסיטאות הגדולות של אירופה. אם אתם שואפים לכך ותרצו להכיר מוסד לימוד שאין כמעט כמוהו בעולם, תמצאו את זה בפורטוגל בעיר ששמה קוימברה. היו זמנים שבה עיר זאת החליפה אל ליסבון בתור עיר הבירה של הממלכה. אבל לא בגלל זה העיר הזאת זוכה כיום לתהילה. היא ידועה בזכות אוניברסיטת קוימברה שהיא מהעתיקות ביותר (הוקמה במאה ה-13). עד היום, היא נחשבת למקום לימוד ומחקר יוקרתי ברמה מקומית ואפילו אירופאית.

אילו דגים ויין אוהבים בפורטוגל

אם אתם מתכוונים לטייל בפורטוגל, כאזרחים או כתיירים, תשמחו לדעת שהמטבח המקומי מציע לא מעט הפתעות קולינריות. בעיר פורטו, קיימת עד היום קהילה יהודית משגשגת (שאף מסייעת ליהודים לקבל אזרחות). על שמה של העיר נקרא אחד היינות הכי מוכרים בעולם – היין ושמו כמובן פורט. בנוסף, יש במדינה עוד יקבים רבים המשווקים יינות מצוינים וגם הדגים מאוד אהובים במטבח המקומי. במיוחד, אוהבים פירות ים ובפרט מינים של דגים קטנים, סרדינים.

בתי מלון מיוחדים בפורטוגל

כמדינה תיירותית מיוחדת, הושקעו במהלך השנים מאמצים להקים מלונות מיוחדים. זו המדינה שבה אפשר ללון במבנים שהיו בעבר בתי כלא, ארמונות, בתי מנזר או מחנות צבא.