הוצאת אזרחות זרה במהלך השירות הצבאי

אזרחות כפולה היא משאת נפשם של ישראלים רבים, האזרחות הזרה מקנה תחושת ביטחון, יתרונות שונים ואפשרות לגור ולעבוד כחוק גם מחוץ לגבולות ישראל. החל מהרגע בו שלטונות ספרד ופורטוגל הודיעו על שינוי חוק האזרחות ותיקון העוול ההיסטורי שנגרם למגורשים בשנת 1492 (גירוש יהודי ספרד) ולאחר מכן למגורשים מפורטוגל, צאצאים רבים של המגורשים החליטו לממש את זכאותם לקבלת אזרחות זרה, למעשה זו אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין המעניקה יתרונות רבים וחשובים.

חוקי הגירה

עם זאת, חשוב לדעת כי לכל מדינה יש חוקי הגירה מעט שונים, והחוקים אינם זהים בכל הנוגע לאזרחות כפולה. יש מדינות בהן קבלת אזרחות מחייבת את האדם לשרת בצבא המקומי, לכן עלולים לגלות לאחר קבלת האזרחות כי המדינה מחייבת את האזרח החדש לעמוד בכללים מחייבים שונים, וחשוב לבדוק את הנושא מראש, במיוחד אם משרתים בצבא הישראלי או מתכננים להתנדב ליחידות מובחרות. יש יחידות בהן לא מקבלים מועמדים בעלי אזרחות כפולה, למשל בצוללות, ביחידות מודיעין מסווגות ועוד.

ייעוץ וליווי משפטי צמוד

נושא האזרחות הזרה לחיילים מחייב ידע רחב ומעמיק. אלו מקרים מורכבים המחייבים ניסיון והכרות עם החוק הצבאי, חוק האזרחות הישראלי וכמובן חוקי אזרחות במדינות שונות. כדי להימנע מבעיות עם הצבא בארץ ועם הרשויות במדינה ממנה מעוניינים לקבל אזרחות נוספת, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי הניתן על ידי עו"ד צבאי המתמחה בנושא. כמו כן, כדאי לפנות למשרד עורכי דין יעיל ומוכר המטפל בהוצאת דרכון זר גם לחיילים בשירות סדיר או קבע. כך תוכלו לקבל אזרחות זרה בלי לעבור על חוקי הצבא והמדינה, וליהנות מכל היתרונות של דרכון זר.