איך ניתן להוציא תעודת זהות פורטוגלית?

מעוניינים להוציא תעודת זהות פורטוגלית? היום זה אפשרי. בכמה שנים האחרונות, ממשלת פורטוגל מעניקה אזרחות פורטוגלית ליהודים שיכולים להוכיח את הקשר שלהם למגורשי ספרד.

אחרי גירוש ספרד ב-1492, יהודים רבים הגיעו לפורטוגל. אבל כמה שנים מאוחר יותר הוכרחו להתנצר ואפילו גורשו. זאת הסיבה שממשלת פורטוגל לוקחת את האחריות לתקן את עוולות ההיסטוריה שעשתה לעם היהודי.

 

עשרות אלפי יהודים כבר נמצאים באמצע התהליך ומחכים לאישור הסופי של ממשלת פורטוגל. אם יימצא שהאדם זכאי, הוא יקבל תעודת זהות פורטוגלית ודרכון אוטומטית. מדובר בתהליך פורמאלי שמצריך התעסקות עם מסמכים ובירוקרטיה.

במאמר הזה נדבר על תהליך הנפקת תעודת זהות פורטוגלית, איך עובד התהליך, כמה זמן הוא לוקח, ואיפה ניתן לקבל את התעודות הרשמיות. אז בואו נתחיל.

 

איך עובד תהליך הנפקת תעודת זהות פורטוגלית?

 

כמו שציינו, כדי לקבל תעודת זהות פורטוגלית תצטרכו להגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל ולהוכיח שיש לכם קשר דם לצאצאי מגורשי פורטוגל. פורטוגל מעניקה אזרחות רק ליהודים שמחזיקים באישורים המתאימים.

לרוב, מדובר ביהודים יוצאי מדינות יוון, אלג'יר, תוניס, מרוקו, תימן, הולנד ועוד. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא באתר שלנו.

 

אם תרצו, אפשר להתחיל כאן, בבדיקת זכאות מהירה על ידי חיפוש שם המשפחה שלכם במאגר שמות המשפחה.

לאחר מכן צרו איתנו קשר, אנחנו מבצעים בדיקות זכאות ללא עלות!

 

כדי לתת לזכאות שלכם תוקף, עליכם להפיק מסמכים שמוכיחים את הזיקה שלכם למגורשי פורטוגל ולקבל עליהם את החתימה של אחת הקהילות היהודיות שחיות בפורטו או בליסבון. שתי הקהילות הן האחראיות לקבוע מי ממגישי הבקשה זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית ומי לא.

 

אבל גם אחרי שאחת הקהילות חתמה על המסמכים שלכם, זה לא אומר שהתהליך נגמר. את הטפסים החתומים תצטרכו להעביר לממשלת פורטוגל והיא תעיין בבקשה שלכם לעומק. למרות שהקהילות היהודיות אחראיות לקבוע את זכאותכם, רק לממשלת פורטוגל יש את הכוח לתת את האישור הסופי ולהנפיק לכם את התעודות.

 

חשוב שתצטיידו בסבלנות, כי מדובר בתהליך שלוקח זמן. בממוצע הוא אורך שנה וחצי וזאת במידה שבאמת הכל הולך כמו שצריך. בטח רוב האנשים שאתם מכירים נמצאים בעיצומו של התהליך.

כמובן שלמשרד שמבצע עבורכם את כל התהליך יש תפקיד חשוב, ולכן כדאי לכם לבחור נכון.

 

את המסמכים הרשמיים (תעודת הזהות והדרכון) תוכלו לקבל בשגרירות פורטוגל בארץ או בליסבון (אם אתם ממש מתעקשים לנצל את ההזדמנות לחופשה).

 

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

 

דרכון פורטוגלי מגיע עם יתרונות רבים. המחזיקים בו יוכלו להנות מכניסה חופשית למדינות אירופה וארה"ב בלי צורך להחזיק בוויזה מיוחדת, לימודים גבוהים מסובסדים על ידי המדינה, ומגורים ועבודה בכל רחבי אירופה.

 

בנוסף, אנשי עסקים יוכלו להעביר את הפעילות העסקית שלהם לשטח פורטוגל. שם העסקים שלהם יוכל להנות מהטבות מס כחלק מהעזרה שהמדינה מעניקה לעסקים כדי שיצמחו.

 

אבל הכי גדול שביתרונות הוא היותו נכס שעובר מדור לדור. גם הילדים שלכם והנינים שלכם יהיו זכאים לאזרחות פורטוגלית באופן אוטומטי אחרי שתקבלו את הדרכון.

 

כרגע כל מה שפורטוגל מבקשת היא שמגיש הבקשה יהיה מעל גיל 18, ללא עבר פלילי ושיחזיק בידו את המסמכים החתומים על ידי אחת הקהילות היהודיות. קיימת אפשרות בעתיד שלפיה ממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים ואפילו תבטל את האפשרות להגיש בקשה מלכתחילה.

 

חשוב שתבינו, מאז שפורטוגל הוציאה את החוק, עשרות אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה, רבים מהם כבר קיבלו את הדרכון הנחשק וזה מה שגורם לפורטוגל לכנס כל הזמן וועידות שדנות בעדכון החוק. כמו כן, בקרוב מתקיימות בפורטוגל בחירות, ויכול להיות שהן ישפיעו על ההחלטה.

 

אם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי כדאי לכם למהר, מהרגע שתחזיקו בו, אף אחד לא יוכל לקחת אותו מכם.

 

תותי אשבל, משרד עורכי דין ישמח ללוות אתכם בתהליך. אנחנו נפיק בשבילכם את כל המסמכים הרצויים ונהיה בקשר עם גורמים מוסמכים ויודעי חוק בפורטוגל. איתנו, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. תנו לנו לעזור לכם להוציא דרכון אירופאי.