הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו

לדרכון פורטוגלי יש מגוון רחב של יתרונות וכדאי לדעת כי גם יוצאי מרוקו עשויים להיות זכאים לדרכון זה. במאמר זה נסקור את כל המידע החשוב בנושא וננסה להבין בין היתר מה יתרונותיו של דרכון זה ומה הוא נותן למי שמחזיק בו וגם איך יודעים מי זכאי.

מה היתרונות של דרכון פורטוגלי?

לדרכון זה יש מגוון יתרונות, החל מכך שמחזיקיו מקבלים אזרחות אירופאית וזה כמובן מתבטא בכניסה אל מעל 100 מדינות בכל רחבי העולם, מבלי הצורך בויזה. אגב, בין המדינות הללו נוכל למצוא את ארה"ב – יעד מבוקש מאוד בקרב ישראלים רבים. 

פרט לכך, דרכון זה מאפשר ללמוד ולעבוד באירופה, לטייל או לגור בה ללא הגבלת זמן ועוד. בנושא סוייגת הלימודים, נוסיף ונציין כי קיים יתרון משמעותי וזאת מאחר ובחלק ממוסדות האקדמיים באירופה, יאפשרו לכם ללמוד ללא עלות או לחילופין בעלות נמוכה בצורה משמעותית.

דרכון פורטוגלי ליוצאי מדינת מרוקו

אפשר לדבר שעות על אטרקציות במרוקו ועל יופיה של המדינה, האוכל המשובח, התרבות והמסורת – אך אנו בטוחים כי רבים אינם מכירים את אחד מהיתרונות הבולטים של יוצאי המדינה והוא כמובן הזכאות לדרכון פורטוגלי. אז מדוע בכלל יוצאי מדינת מרוקו זכאים לדרכון פורטוגלי? הסיבה לכך היא שלפני שמרוקו היתה בשלטון עצמאי, שלטו בה הצרפתים ואם יהיה ניתן להוכיח לגבי אדם מסוים כי הוא צאצא של אדם המחזיק באזרחות צרפתית, המשמעות היא שהוא עשוי להיות זכאי לדרכון הפורטוגלי.

איך בודקים מי זכאי לדרכון?

השלב הראשון והבסיסי ביותר הוא ביצוע בדיקה לגבי שם המשפחה שלכם. ישנם שמות משפחה אשר אמורים להקנות לכם דרכון פורטוגלי וזכאות אך חשוב להסתייג ולהסביר כי לא כל מי ששם משפחתו אכן מופיע ברשימת השמות האופיניים ליהודים באותה המדינה, יהיה זכאי. בו זמנית כדאי לציין כי גם אם לא מצאתם את שם משפחתכם ברשימה, עדיין קיים סיכוי סביר כי תהיו זכאים לדרכון הפורטוגלי.

וכיצד התהליך עצמו עובד?

לאחר בדיקות ראשוניות, יהיה צורך בביצוע בדיקות מעמיקות יותר אשר כוללות בין היתר בדיקה ויצירת דו"ח גניאולוגי מפורט ואיתו ניגשים אל הקהילה היהודית על מנת לבדוק אם אכן יש קשר אל הקהילה. במידה וכך הדבר, יונפק אישור מיוחד אשר מציג אותנו כצאצאים לגירוש, מה שבעצם מקדם משמעותית את תהליך ההוצאה של דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו. 

חשוב לציין שכאשר פונים לחברה מקצועית אשר עוסקת בתחום של הוצאת דרכון ספרדי או פורטוגלי, החברה עושה בעבורכם את מרבית העבודה וזה כולל ברוב המקרים גם המצאת מסמכים רלוונטיים והנפקת הדרכון עצמו. מאחר והתהליך דורש ידע והבנה, כדאי לפנות אל מסמך עורכי דין אשר בקיא בתהליך ומעניק ליווי אישי בעת איסוף הנתונים, שלב ההצהרות והחתימות ושאר השלבים עד להוצאת הדרכון המיוחל.

מה עוד חשוב לדעת על הנושא?

במידה וקיימת זכאות, כדאי לזכור כי ניתן לקבל את הדרכון גם בשגרירות פורטוגל בישראל ואין חובה לטוס לפורטוגל לשם כך. כמו כן, במידה והוצאתם דרכון פורטוגלי, יהיה קל ופשוט להוציא אזרחות פורטוגלית גם לילדיכם וזאת בהנחה והם מעל גיל 18.