הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק

עיראקים? מי אמר שאתם לא אירופאים? אולי הגיע הזמן שלכם להוציא דרכון פורטוגלי. כמו שאתם יודעים, בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל מאפשרת הוצאת אזרחות פורטוגלית ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד.

אם המשפחה שלכם עלתה לארץ מעיראק בעשורים האחרונים, קיים סיכוי גדול שאתם זכאים לקבל דרכון פורטוגלי. אל תפספסו את ההזמנות!

 

למה יוצאי עיראק זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית?

 

בשנת 1492 בוצע גירוש ספרד. עשרות אלפי יהודים גורשו מהמדינה בכוח ונאלצו לחפש מקלט אצל מדינות אירופה השכנות. לא מעט יהודים הגיעו לפורטוגל, שנתנה להם בסיס טוב להתפתחות חברתית וכלכלית. אלא שכמה שנים מאוחר יותר, מלך פורטוגל התחתן עם נסיכה ספרדייה והיא שכנעה גם אותו לגרש אותם.

אחרי שנים של יחס לא שוויוני, והתנצרות באונס, היהודים נעקרו מהקרקע שלהם פעם נוספת ונאלצו לברוח. חלק מהם התיישבו בעיראק שפתחה בפניהם את שעריה.

 

זה לא סוד שעם גל העלייה הגדולה כמה עשורים אחורה, הגיעו גם יהודים מעיראק. וכיום בארץ יש לא מעט מהם. קיים סיכוי שאתם צאצאיהם של המשפחות שעשו את הדרך מספרד, לפורטוגל, לעיראק ואז לכאן. אם כן, הדבר נותן לכם תוקף משפטי להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי.

אנחנו ממליצים- אם יש בידכם זכאות לאזרחות פורטוגלית, ממשו אותה! יש מצב שזאת הזדמנות שלא תחזור.

 

מה היתרונות של הדרכון הפורטוגלי?

 

הדרכון הפורטוגלי הוא דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. לאחרונה, מדינות אירופה דנות באפשרות שכניסה לגבולותיהן תיעשה באמצעות החזקת ויזה מיוחדת, וזאת בעקבות ריבוי פיגועי הטרור והרצון לשלוט בתנועת הכניסה והיציאה. אם תחזיקו בדרכון פורטוגלי, לא תצטרכו לקבל אישור מיוחד. תוכלו לעבור בין המדינות באופן חופשי, ואפילו לגור ולעבוד באחת מהן.

גם בשביל לטוס לארצות הברית לא תצטרכו להוציא ויזה, וככה תחסכו את התהליך המייגע של המתנה בשגרירות.

 

תהיו זכאים אוטומטית ללימודים גבוהים ברחבי אוניברסיטאות נחשבות ביבשת. הלימודים האקדמאיים באירופה לרוב מסובסדים על ידי המדינה, ובמקרים מסוימים ניתנים גם בחינם.

ובנוסף, אם אתם אנשי עסקים, תוכלו להעתיק את הפעילות העסקית לפורטוגל, ולהנות מהטבות מס ותוכניות ממשלתיות שפורטוגל מפעילה כדי לעזור לעסקים בשטחה לצמוח.

 

איך עובד התהליך?

 

כרגע, התנאים לקבלת הדרכון מאוד מקלים. על מגיש הבקשה לעמוד בשלושה קריטריונים: להיות בגיר, להחזיק בתעודת יושר (נקי מעבר פלילי) ולקבל את אישור אחת הקהילות היהודיות.

כדי להניע את התהליך, תוכלו להתחיל בחיפוש זריז אחר שם המשפחה שלכם כאן "שמות משפחה מגורשי פורטוגל". נגיד שאם לא מצאתם, זו לא סיבה לדאגה. הרימו אלינו טלפון וקבלו מאיתנו בדיקת זכאות ללא עלות.

 

 

עדין חיות בפורטוגל שתי קהילות יהודיות גדולות, אחת מהן ממוקמת בליסבון (עיר הבירה) והשנייה בפורטו. ממשלת פורטוגל הטילה את האחריות לקבוע מי ממגישי הבקשה זכאי ומי לא על שתי הקהילות.

כדי לקבל את אישור הקהילות יהיה עליכם להפיק מסמכים (אילן יוחסין) שיצביעו על הזיקה שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל. רק במידה ואחת הקהילות חתמה על המסמכים שלכם תוכלו להגיש את הבקשה הרשמית לממשלה.

 

כל התהליך אורך משהו כמו שנה וחצי (אם לא יהיו עיכובים מיותרים) ולכן כדאי לכם להתחיל כמה שיותר מהר.

אנחנו מניחים שאתם לא רוצים להגיע ליום שבו התנאים יוקשחו. ממשלת ספרד למשל, איפשרה ליהודים להוציא דרכון ספרדי בעבר וזאת בתנאי שיכלו להוכיח את הקשר ההיסטורי ולעבור מבחני שפה והיסטוריית עם.

 

גם פורטוגל דנה כל הזמן בשאלה האם כדאי לשנות את תנאי הסף, ולכן חשוב שתמהרו. הדרכון הפורטוגלי מהווה נכס של ממש, שכן הוא עובר מדור לדור. הצעד שתעשו עכשיו ישפיע על כל המשפחה העתידית שלכם.

אל תחכו עד שממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים או תסגור את האפשרות להגיש בקשה לגמרי.

 

משרד עורכי דין תותי אשבל מתמחתה בהשגת דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד. אנחנו מאמינים שזאת זכותכם ההיסטורית ונעשה הכל כדי להביא למימושה. המשרד שלנו עזר מאז שיצא החוק הפורטוגלי ועד היום לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית. אל תהססו, פנו אלינו עוד היום.