הקלות לצאצאי ניצולי שואה בהוצאת דרכון גרמני

בשנים האחרונות גדל והולך מספר הישראלים שמגלה עניין בהשגת דרכון גרמני, שמקנה למעשה דרכון אירופאי. הסיבה לכך היא שהדרכון מביא עימו יתרונות מגוונים כדוגמת מעבר חופשי ונוח בתוך האיחוד האירופי, לצד פתיחת דלתות למימוש הזדמנויות אישיות, ברמה האקדמית או המקצועית. הדרכון הגרמני, כדרכון אירופאי מוביל, זוכה לתשומת לב רבה במיוחד בקרב צאצאי ניצולי שואה משום שהחוק הנוכחי מקנה הקלות רבות בהשגתו. להלן נתאר את הרפורמות האחרונות בגרמניה והדברים שמקלים על צאצאי ניצולי שואה לקבל דרכון גרמני. נתאר את היתרונות של קבלת הדרכון וכיצד פנייה לעזרתו של משרד עורך דין ישראלי בעל ידע יכולה להיות רבת ערך בתהליך.

הבשורה – הקלות לצאצאי ניצולי השואה

בשנת 2021 הציגה גרמניה רפורמה פורצת דרך בחוק האזרחות. אותה רפורמה הביאה בשורה ותקווה חדשה לצאצאי ניצולי השואה ששוקלים הוצאת דרכון גרמני. הוכנסו שינויים שהרחיבו את הקריטריונים לזכאות בכמה מובנים. כיום יש יותר אפשרויות לאנשים בעלי קשרים משפחתיים היסטוריים לגרמניה לקבל דרכון גרמני. הרפורמות מיטיבות למשל עם צאצאי ניצולי השואה שחיו בגרמניה בשנים 1945 – 1933, תקופה שהתאפיינה בעליית המשטר הנאצי שהפלה יהודים והנהיג גזרות נוראות. כעת, צאצאי אלה שאזרחותם הגרמנית נשללה או שבקשותיהם לאזרחות נדחו מסיבות אנטישמיות, יכולים להשיג תיקון.

בין עיקרי הרפורמה אפשר לציין את סעיף 15 לחוק האזרחות. בקצרה, סעיף זה מקל על זכאים להגיש בקשה לדרכון גרמני על ידי הוכחת שהות בגרמניה לפני 1933. הרפורמה גם מבטלת אפליה על רקע מגדרי. משמעות הדבר כי צאצאים של גברים ונשים ניצולי שואה זכאים להגיש מועמדות ללא אפליה. כמו כן, החוק מגדיר כי ילדים שנולדו לאימהות יהודיות גרמניות בשנות החמישים ואילך, ואשר אזרחותן הגרמנית של אמהותיהם נשללה, יוכלו להגיש בקשת אזרחות גם אם האב לא היה אזרח גרמני.

כחלק מתהליך התיקון הגרמני, הוחלט להיטיב ולהקל עוד, על ישראלים שעומדים בקריטריונים. למשל, מבקשי אזרחות אינם צריכים לוותר על אזרחות נוספת. כמו כן גם יוצאי צה"ל לא יסורבו אוטומטית לקבל אזרחות וכך גם בעלי תפקידים נוספים. בנוסף, הקלות נוספות נכנסו לתוקף, כמו למשל אפשרות לדורות נוספים להגיש בקשה לאזרחות (מה שלא היה אפשרי בעבר).

יתרונות רבים בקבלת דרכון גרמני

החזקת דרכון גרמני מגיעה עם מספר יתרונות, למשל:

  1. דרכון גרמני משמש כשער כניסה שמאפשר להגיע לכל מדינות האיחוד האירופי, ומאפשר נסיעות, מגורים ועבודה ללא בירוקרטיה ובכל ברחבי האיחוד האירופי.
  2. גרמניה מתגאה באחת הכלכלות החזקות בעולם. המשמעות, אזרחים חדשים מקבלים גישה להזדמנויות עבודה וקריירה, חינוך באיכות גבוהה וגישה סביבה עסקית משגשגת.
  3. המדינה ידועה ביציבותה הפוליטית ובמחויבותה לשלטון החוק, תוך הבטחת סביבה בטוחה ושגשוג לאזרחיה.
  4. אזרחי גרמניה זכאים למגוון רחב זכויות סוציאליות לרבות בנושאי בריאות, דמי אבטלה וסובסידיות בהשכלה גבוהה.
  5. מחזיקי דרכון גרמני נהנים משכר לימוד מופחת ומלגות שונות לצורך לימודים גבוהים. יש לכך משמעות רבה להתפתחות אישית, חברתית וכלכלית.

להשיג דרכון גרמני בסיוע עורך דין

בעוד ההקלות הפכו את התהליך לנגיש יותר, ועל רקע אותם יתרונות דרכון אירופאי, עולה השאלה איך להתקדם מכאן. בשלב זה עדיין הגשת הבקשה באופן הנכון איננה פשוטה להבנה לאזרחים שאינם מכירים את הבירוקרטיה והשפה הגרמנית על בוריים. על כן, זה המקום שבו מומחיותו של עורך דין ישראלי הבקיא בסיוע לישראלים בבקשות לדרכון גרמני הופכת לקרש הקפיצה.

עורכי דין בעלי הבנה בדרישות המשפטיות המקומיות, יוכלו להוביל אתכם לאורך כל התהליך. עורכי הדין המנוסים שעומדים לרשותכם במשרד עו"ד תותי אשבל ידאגו לכך שכל המסמכים וההוכחות הנדרשות שצריך לצרף לבקשה יהיו מוכנים ויוגשו כראוי. זו הדרך להימנע מעיכובים ולשפר את סיכויי ההצלחה.