למי יש זכאות לאזרחות ספרדית ומה היא מקנה

זכאות לאזרחות ספרדית – מבחן המוצא

הדבר הראשון שאותו צריך לבדוק לגבי השאלה האם יש או אין זכאות לאזרחות ספרדית הוא עניין המוצא. אם אתם יודעים כי המשפחה שלכם הינה ממוצא ספרדי, תוכלו להגיש בקשה לקבלת דרכון ספרדי. חשוב לציין כי הדברים אמורים בשלב זה ביהודים שמשפחותיהם עברו את חווית הגירוש המטלטלת.כן, אותו גירוש ספרד הידוע לשמצה. במובן מסוים, זו הדרך של הממשלה הספרדית להכות על חטא. כך ניתן במובן מסוים, חלקי ובהחלט לא שלם, להחזיר במשהו את הגלגל לאחור. בין אם אתם יודעים זאת ובין אם לאו, זכאות לאזרחות ספרדית עשויה להיות מאוד רלוונטית לגביכם. אלפים רבים של יהודים קיבלו בשנים האחרונות אזרחות מקומית, באדיבות ממשלת ספרד. ואם חשבתם שהם הצטרכו לשם כך להשתתף באיזו הגרלה בסגנון "גרין קארד" עם סיכויי זכייה כמו אלה של הגרלת לוטו, אז הרי שזה ממש לא המצב. יהודים רבים זכאים לאזרחות הזאת גם מבלי שיש להם בהכרח אילו שהם קשרים נוכחיים עם ספרד ומבלי שיש להם איזו השכלה או מקצוע אשר נדרשים במדינה באופן מיוחד. אם כן, כדאי לדעת למי ישנה זכאות לאזרחות ומה היא מקנה.

מה צריך לעשות?

כדי לממש זכאות לאזרחות ספרדית או אזרחות פורטוגלית יש צורך לנקוט צעדים. במילים אחרות, אף אחד לא ייתן לכם דרכון אירופאי אם לא תגישו בקשה מסודרת לקבלת האזרחות. שלטונות ספרד כפי שאמרנו מקדמים בברכה את צאצאי המגורשים, אבל לא מקבלים את האזרחות ללא הליך ברור וגלוי. בהגשת הבקשה, יש צורך להמציא אילו שהן הוכחות לכך כי שורשי המשפחה שלכם נעוצים בספרד. אפשר להוכיח זאת במגוון רחב של דרכים. למעשה, מספיק להראות כי סיכוי מאוד גדול שכך היה המצב כדי שתוכלו לקבל אזרחות. יש לציין כי לפני קבלת האזרחות יש צורך לקבל בסיס מסוים שיהפוך אתכם לאזרחי ספרד באמת ובתמים. כלומר, יש צורך להכיר את השפה לפחות באופן בסיסי. בנוסף, יש צורך להכיר גם את החוקה המקומית. 

זכאות לאזרחות ספרדית

מה מקנה האזרחות?

אם אתם שואלים מה מקנה לכם למעשה אותה זכאות לאזרחות ספרדית הרי שכמה וכמה דברים. ראשית, היא מקנה לכם אפשרות לעבוד בספרד או להתגורר בה מתי שתרצו ולכל פרק זמן שתרצו. זה דבר ראוי לציון מיוחד, שכן אין דרישה לעבור להתגורר בספרד אם אינכם רוצים בכך, בשלב זה. מכיוון שאזרחות ספרדית היא למעשה אזרחות אירופית, למעשה מקבלים זכאות לעבור לכל מדינה אירופית רצויה (בתנאי שהיא חלק מהאיחוד האירופאי). למשל, אם תמיד רציתם להתגורר בצרפת או אולי לעבוד בגרמניה, אם רציתם ללמוד בבלגיה, אזרחות מספרד ודרכון מקומי בהחלט סוללים לכם את הדרך לכם. האם זה הכל? כדאי לדעת שיש עוד.

בעלי אזרחות למעשה מקנים את האזרחות (בתנאים מסוימים) גם לבני משפחתם הקרובים. דרכון אירופאי מאפשר ללמוד באירופה במוסדות לימוד נחשבים וטובים, לעיתים בעלות נמוכה מאוד של שכר לימוד. כמובן, אפשר להשתתף בבחירות למי שרוצה להשפיע ואפשר פשוט לשמור את הדרכון בכיס, בבחינת אם לא יועיל גם לא יזיק. אזרחות מאפשרת לאנשי עסקים לפתח את עצמם ואת העסק שלכם בצורה הרבה יותר קלה. אפשר למשל להשתתף במכרזים, קל יותר לקבל הלוואות מקומיות. הרבה יותר פשוט, ללא ספק, להתערות בתרבות המקומית, בספרד או בכלל באירופה. אם שם המשפחה המקורי של משפחתכם שייך לשמות שהיו מקובלים בספרד, יש לכם נקודה פתיחה מתאימה. שמות משפחה של זכאים לאזרחות ספרדית יאפשרו לכם לקבל את האזרחות ולהפוך לאזרחים אירופיים לכל דבר.