איך מוציאים אזרחות רומנית עם עורך דין?

ליהודים רבים ברחבי העולם יש מקורות רומניים. יכול להיות שאותם שורשים מקנים להם את הזכות לבקש אזרחות אירופאית. אותה אזרחות מגיעה עם סל יתרונות מובהק: אפשרות טיול, עבודה, מגורים ולימודים מסובסדים ברחבי אירופה, כניסה לרוב מדינות העולם בלי ויזה ושפע של הזדמנויות עסקיות.

אם גם לכם יש זיקה רומנית כלשהי – הגיע הזמן לממש את הזכות שלכם ולהנות מעולם שלם של טוב. מי יודע אילו דלתות ייפתחו בפניכם.

המאמר הזה יעזור לכם להבין טוב יותר מי זכאי להגיש בקשה לאזרחות רומנית, מהם שלבי התהליך, ומדוע מומלץ לקבל סיוע וליווי של חברת עורכי דין מקצועית.

מי זכאי לדרכון רומני?

על מנת שתוכלו להנות מהאזרחות הרומנית, יהיה עלינו להוכיח שאתם זכאים לה מלכתחילה. החוק הרומני עוסק באפשרות הוצאת אזרחות רומנית, תחת תנאים מסוימים, עבור צאצאים של רומנים ורומנים לשעבר.

קיימים שני מסלולים להוצאת אזרחות רומנית:

-אם אתם צאצאים של אזרחי רומניה (שלא ויתרו על אזרחותם או שהיא לא נשללה מהם), אתם זכאים אוטומטית לאזרחות. המסלול הזה הוא הפשוט ביותר מן הסתם.

-אם אתם צאצאים של אזרחי רומניה לשעבר (בגלל וויתור או שלילה), תצטרכו קודם כל להשיב את האזרחות לאותם אנשים על מנת להיות זכאים לה. זה כמובן, מה שהופך את ההליך למעט מורכב יותר.

שימו לב שסעיף 10 לחוק הרומני חל על שני דורות. אזרח רומני יכול להוריש את הזכאות לילדים ולנכדים אך לא לנינים שלו.

הליך הוצאת דרכון רומני עם עורך דין

ניתן לחלק את התהליך לשלושה שלבים מרכזיים:

בדיקת זכאות ראשונית: עורך דין מטעמנו הבקיא בחוקי האזרחות הרומנית, יבצע בדיקה מקדימה של נתוני המבקש.

איסוף מסמכים ובניית תיק בקשה: בהנחה שאותו מבקש נמצא זכאי על פי הבדיקה הראשונית, המשרד יוכל להתחיל להכין את התיק המשפטי לבקשת אזרחות רומנית. נכווין אותו בהליך איסוף המסמכים הרלוונטיים. אלו יכולים להיות מסמכים רשמיים מרומניה ומישראל (או מדינות שהיו פעם חלק מרומניה). כל המסמכים יקבלו תוקף באמצעות אפוסטיל, יתורגמו לשפה הרומנית, ויעברו לגורמים המוסמכים ברשויות.

לכל אורך התהליך, איש מקצוע מטעם המשרד יהיה בקשר עם הרשויות ברומניה, על מנת לברר את המעמד האזרחי של בן המשפחה שמזכה את מגיש הבקשה באזרחות. במידה ואזרחותו של בן המשפחה אבדה או נשללה, אנו בודקים כיצד ניתן להחזיר אותה. אם וההשבה אכן מתרחשת, הצאצאים מקבלים אפשרות אוטומטית להירשם כאזרחים רומנים גם כן.

רישום: על מנת לקבל את הדרכון הרומני, תצטרכו להוציא אזרחות. ההסדרה הרשמית נעשית בעצם במרשם האוכלוסין לאזרחי רומניה, שם יונפקו לכם מספר זהות ותעודת לידה. לאחר מכן, תצטרכו לפנות לקונסוליה כדי להציג את המסמכים המקוריים שקיבלתם.

למה לעשות את זה איתנו?

בתותי אשבל, אנו מתמחים במתן תמיכה משפטית ללא תחרות לאזרחים ישראלים המבקשים לקבל דרכון רומני. ההבנה העמוקה של משרדנו בחוקי ההגירה והאזרחות הרומניים, יחד עם הניסיון הרב שלנו, הופכים אותנו לבחירה המומלצת עבור אנשים שרוצים לצאת למסע אישי או מקצועי ברחבי אירופה.

ניווט בתהליך המורכב של השגת דרכון רומני יכול להיות מכריע, אבל עם ההנחיות שלנו, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאתם בידיים טובות. הצוות המקצועי שלנו ילווה אתכם בכל שלב של הבקשה, תוך הקפדה על עמידה בכל דרישות הזכאות.

אנחנו יודעים שמצבו של כל לקוח ייחודי, ולכן הגישה שלנו אישית. עורכי הדין המסורים שלנו מקדישים את הזמן כדי להבין את הנסיבות הספציפיות, ומטפלים בכל האתגרים ביעילות. ההדרכה הברורה, שמגיעה מידע מעמיק בהליכים הבירוקרטיים, תחסוך לכם זמן, מאמץ ולחץ מיותר.

שם המשחק הוא בקיאות בחוק הרומני. הצוות שלנו מעודכן בהתפתחויות המשפטיות האחרונות, ובשינויים בתקנות ההגירה המקומית, ומבטיח שהבקשה שלכם עומדת בדרישות המלאות. עם תשומת הלב הקפדנית שלנו לפרטים הקטנים והמחויבות למצוינות, הסיכויים שלכם לקבל דרכון רומני עולים.

תותי אשבל הוא השותף המשפטי האמין שלכם. פנו אלינו עוד היום כדי לקבל בדיקת זכאות בחינם!