אודות תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

בשנת 2015 חוקקה פורטוגל חוק שנועד לאפשר למגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית שלאחר מכן תאפשר לכם להוציא דרכון פורטוגלי. פורטוגל היא חלק מהמדינות שיצטרפו לאיחוד האירופאי, מה שמאפשר למחזיקים בדרכון זה ליהנות מזכויות רבות בכל רחבי אירופה ובמדינת פורטוגל. אזרחות זו ניתנת למגורשי ספרד ופורטוגל שיצליחו להוכיח קשר או נצר למגורשי פורטוגל. תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית אינו קל וטומן בחובו הוכחה על ידי מסמכים שונים את הקשר למגורשי פורטוגל וכמובן בירוקרטיה הכוללת הגשת טפסים, מסמכים אישיים, סיוע בנוטריון ועוד.

צפו כעת בנשיאת המפלגה הסוציאלית מברכת על חוק האזרחות:

כיצד מתחילים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי?

בתחילת תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי יש צורך בקבלת אישור מהקהילות היהודיות במדינה ואישור שהוא אכן צאצא למגורשי פורטוגל. בשלב זה, על המבקש להוכיח את הקשר שלו מבחינה תרבותית והיסטורית ליהודי ספרד. כמו כן, ניתן להוכיח זאת על ידי זיקה לאחת הקהילות היהודיות מחוץ לפורטוגל אשר שומרות על המסורת של יהודי פורטוגל.

היעזרות ברשימה – ממשלות ספרד ופורטוגל הוציאו רשימה ארוכה של שמות משפחה של יהודים מגורשי פורטוגל אופייניים של יהודים אשר גורשו במאה ה -15 מספרד ופורטוגל, כך שניתן לאתר את שמות המשפחה ברשימה זו. אך יש לציין כי ניתן להוכיח קשר גם ללא הופעת שם המשפחה ברשימות באמצעותן ניתן לקבל פספורט פורטוגזי

דגל פורטוגל

לאחר הוכחה זו, מתקדמים לשלבים הבאים בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי, שהם הגשת מסמכים שונים לשגרירות פורטוגל. בשלב זה יש צורך לאסוף מסמכים שונים ואישורים. חלק מהאישורים יש צורך להגיש על ידי אישור של נוטריון שבו הוא מאמת מסמכים שונים והצהרות שונות בהיעדר מסמכים. רק לאחר איסוף כל המסמכים הרלוונטיים ישנה אפשרות לגשת לשגרירות פורטוגל ולהגיש בפניהם את כל המסמכים הדרושים בצורה מסודרת. לאחר קבלת כל האישורים, תוכלו לקבל אזרחות ואחריה את הדרכון הנחשק.

חשיבות סיוע בעורך דין מקצועי

תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ולאחריה הוצאת דרכון פורטוגלי, הוא לא עניין של מה בכך, הרי מדובר בתהליך מורכב מבחינה בירוקרטית. עוד בשלבים הראשונים חשוב לקבל סיוע מעורך דין המתמחה בתחום שיכול לסייע לכם בדרכים שונות כמו – איסוף המסמכים, חתימה, הצהרות, ליווי אישי עד לקבלת הדרכון.

בדקו זכאותכם ע"י מילוי פרטים כאן למטה: