מעוניינים לעבוד באירופה? כדאי שיהיו לכם אישורים מתאימים!

עבודה מחוץ לישראל וניהול קריירה בשפה שאיננה עברית, היא חלומם של ישראלים רבים, לא רק בשל הרצון לשנות אווירה ולגור קצת בארץ אחרת. רבים רואים בכך הזדמנות של ממש מהבחינה הכלכלית כאשר האופציות במדינות זרות הן, בדרך כלל, מעניינות ומשתלמות הרבה יותר מאשר במדינתנו הקטנטונת. בין אם אתם מסיימים צבא בקרוב ומעוניינים לחסוך כסף לטיול הגדול ובין אם אתם אנשים בוגרים המחפשים לבנות קריירה בחו"ל, חשוב שתדעו כי הוצאת דרכון אירופאי מעניקה לכם דלת פתוחה אל ארצות רבות ובעיקר – חוסכת לכם לא מעט בירוקרטיה בדרך להשגת המשרה החלומית שלכם מחוץ לישראל.

האם עבודה בחו"ל בהכרח אומרת שאתם צריכים לעבור לגור שם לתקופה ארוכה?

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים בישראל בוחרים לעבוד דווקא מחוץ לה בשלב כלשהוא בחייהם, לכן אורכן של תקופות השהייה בחו"ל עשויות כמובן להשתנות מאדם לאדם, בהתאם לדרכים התעסוקתיות שהוא בוחר לעבור בהן. יהיו אנשים שיחליטו בסופו של דבר לבצע רילוקיישן יחד עם כל המשפחה, לצורך עבודה קבועה ומתמשכת בחו"ל אשר תחליף את העבודה בארץ. ייעוץ של עורך דין דיני עבודה לפני צעד גדול שכזה יכול להואיל לכם מאוד, בפרט במידה ואתם עומדים לעזוב מקום עבודה שבו הייתם במשך שנים ארוכות לפני המעבר ומעוניינים לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם.

מדוע כדאי לבדוק את האופציה של הוצאת דרכון אירופאי?

דרכון פורטוגלי אשר זכאים לו ישראלים רבים בשל מוצאם, יכול לסייע מאוד בכמה היבטים, הן בשלבים הראשוניים והן בהמשך:

* דרכון זה מאפשר להימנע מהצורך להוציא ויזה אמריקאית – רלוונטי במיוחד לטסים לארצות הברית.

* אזרחות אירופאית מקלה על ההתנהלות של עובדים במקרים רבים, מול רשויות במדינות זרות.

* הזכות לדרכון זה עוברת לילדים, כך שבמידה ויש לכם ילדים מתבגרים שכבר יכולים לעבוד ואכן מתכוונים לעשות זאת בחו"ל – שהרי אולי גם הם ירצו לפתח קריירה במקום שאליו אתם עוברים – ניתן להקל עליהם בכך שיהיה גם להם דרכון זר ופותח דלתות.

מהי הפרוצדורה לקבלת דרכון אירופאי ומה כדאי לעשות לפני שמחפשים עבודה?

ישנה חשיבות רבה להימצאותם של מסמכים ואישורים מתאימים לעבודה מחוץ לישראל, במיוחד כאשר אתם עומדים לפצוח בקריירה של ממש וזקוקים לביטחון ורוגע לאורך זמן. ההתנהלות כולה בארץ הזרה הופכת לקלה יותר, כאשר אתם בעלי אזרחות פורטוגלית למשל ויכולים להציג את התעודה שלכם בכל ריאיון עבודה או פגישה הדורשת את זה.

לצורך קבלת דרכון אירופאי וביצוע כל הבדיקות, תוכלו לפנות לחברה המתמחה בכך ולחסוך לעצמכם הרבה זמן וכסף. אינכם צריכים לדעת את השפה הפורטוגזית לצורך הוצאת הדרכון, אך עם זאת זכרו כי "צחצוח" האנגלית או השפה המקומית של המדינה אליה אתם עוברים, ללא ספק תקל עליכם במציאת עבודה ובתקשורת עם האנשים שילוו אתכם בחיים החדשים שאתם בונים בארץ הזרה.