הוצאת אזרחות רומנית

ליהודים רבים, בין אם הם חיים כיום בישראל או בחו"ל, יש שורשים רומניים. חלקם נולדו ברומניה ואחרים צאצאים של אנשים שנולדו בגבולותיה (העכשוויים או ההיסטוריים). כל אלה בעצם מחזיקים באפשרות להוציא אזרחות רומנית.

אם גם לכם יש זיקה רומנית כלשהי, אבל משום מה אתם עדיין לא מחזיקים בדרכון הנחשק – הגיע הזמן לעשות את זה. ואם כבר החלטתם שאתם הולכים על זה, אז כדאי לעשות את זה נכון.

משרד עורכי דין תותי אשבל יוכל לעזור לכם בבדיקת זכאות, הכנת תיק עם מסמכים רלוונטיים, הגשת בקשה וליווי מלא בהליך הבירוקרטי.

המאמר הזה יעזור לכם להבין טוב יותר מי זכאי לאזרחות רומנית, איזה יתרונות אזרחות כזו מקנה ולמה כדאי לעבור את התהליך לצד אנשי מקצוע.

מי זכאי לדרכון רומני?

קבלת אזרחות רומנית מותנית בהוכחת זכאות. החוק הרומני עוסק, בין היתר, באפשרות של הוצאת אזרחות רומנית בתנאים מסוימים עבור "רומנים לשעבר" וצאצאיהם, שאיבדו את אזרחותם.

למשל, מי שסביו או הוריו הוכרו כאזרחים רומנים (כשהתגוררו בגבולות רומניה הנוכחיים) יוכל להשיב את האזרחות תחת תנאים מסוימים. הסעיף הזה כולל הגירה בכפייה או בשל נסיבות אישיות.

השבת האזרחות מוזכרת בסעיף 10 לחוק, והיא חלה על שני דורות. אזרח רומני יכול להוריש את זכות האזרחות לילדיו ולנכדיו, אך לא לניניו.

באופן כללי, קיימים שני סוגי מסלולים:

  1. צאצאים של אזרח רומניה שלא ויתר על אזרחותו או שהיא לא נשללה ממנו, זכאים אוטומטית גם הם לאזרחות. מן הסתם זה המסלול הפשוט ביותר.
  2. צאצאים של אזרח רומניה שוויתר על האזרחות (או שהיא נשללה ממנו). זה מסלול מורכב שמחייב את מגיש הבקשה להשיב את האזרחות קודם כל לאותו אדם על מנת שיוכל להיות זכאי לה בעצמו.

 היתרונות שמקנה אזרחות רומנית

אזרחות רומנית מגיעה עם שלל יתרונות. הנה הרשימה המלאה:

גישה לאיחוד האירופי – רומניה היא מדינה חברה באיחוד האירופי מאז 2007. החזקת דרכון רומני מקנה לכם את הזכות לחיות, לעבוד וללמוד בכל אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד ללא צורך באשרות מיוחדות. וזה כמובן, משהו שאי אפשר לעשות רק עם דרכון ישראלי.

נסיעות ללא ויזה – מחזיקי דרכון רומני נהנים מכניסה למדינות רבות ברחבי העולם בלי ויזה. זה כולל יעדים פופולריים כמו ארצות הברית, קנדה, ואוסטרליה. גמישות כזו מקלה על מעברים בין מדינות ופותחת בפניכם עולם שלם של אפשרויות.

הזדמנויות עסקיות מרעננות – החזקת דרכון רומני יכולה לספק לישראלים הזדמנויות עסקיות מועילות בתוך גבולות האיחוד האירופי. הגישה הקלה לשוק העבודה האירופי מאפשרת לישראלים להתבלט בתעשיות שונות, להקים עסקים (בכל מדינה באיחוד) ולהתקרב עוד צעד לעבר קריירה בין לאומית.

חינוך – אזרחות רומנית מעניקה לכם אוטומטית גישה לחינוך גבוה באחת מהאוניברסיטאות הנחשבות ברחבי אירופה. כל זה כמובן עם סבסוד (חלקי או מלא) של המדינה.

אזרחות כפולה – ישראלים יכולים לקבל את הדרכון הרומני בלי שיצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית. על מנת להשלים את התהליך, אין צורך לדעת את השפה הרומנית. עם זאת, מתבצע טקס השבעה שמצריך מכם ללמוד את הצהרת השבועה הרומנית לפני ההתייצבות בקונסוליה.

אזרחות רומנית

איך עובד תהליך הוצאת אזרחות רומנית?

בין אם אתם רוצים להוציא אזרחות רומנית לילדים או עבורכם, חשוב שתדעו קודם כל איך עובד התהליך. מדובר בהליך בירוקרטי המורכב מכמה פרמטרים. בגדול, הוא כולל את השלבים הבאים:

-איסוף המסמכים הדרושים: כדי להגיש בקשה לאזרחות רומנית, יהיה עליכם להציג מסמכים המוכיחים את קשר הדם שלכם. אלה עשויים לכלול תעודות זהות, דרכונים, תעודות לידה, תעודות נישואין וכו'. על כל מסמך להיות מתורגם לרומנית.

-הגשת הבקשה: לאחר שתאגדו את כל המסמכים לכדי תיק המשפטי (בתקווה שבליווי של עורך דין אזרחות רומנית שיודע מה הוא עושה!), הוא יועבר כבקשה רשמית לגורמים המוסמכים ברומניה בהתאם להנחיות.

-משך הטיפול בבקשה: פקידי המדינה ברומניה יקלטו את הבקשה ויעיינו בה בכובד ראש.

-קבלת תשובה: במידה וקיבלתם תשובה חיובית, יהיה עליכם לעבור הליך פורמלי על מנת לקבל את תעודת הזהות והדרכון הרומני.

חשוב לציין שאם אתם צאצאים של יליד רומניה, אין צורך שתדעו את השפה הרומנית. לעומת זאת, אם אתם מבקשים להשיב אזרחות אבודה של תושב ולאחר מכן מבקשים אזרחות גם עבורכם – תצטרכו לעבור טקס השבעה וללמוד בעל פה את הצהרת השבועה.

האם מומלץ לבצע את ההליך לבד?

אין ספק שאפשר לבצע את התהליך בצורה עצמאית, אבל אנחנו חושבים שליווי של איש מקצוע יכול לעזור לכם להשיג את התוצאה הרצויה. בסופו של דבר, מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין. לא הייתם רוצים שזה ייפול על מחסור בידע. חבל שתפספסו את כל היתרונות שהדרכון הרומני מביא איתו.

אז…איך ניתן להוציא אזרחות רומנית בליווי עורך דין? ובכן, הסיוע שמוענק לכם הוא בעצם מעטפת שירותים כוללת. בין היתר אנחנו מדברים על מתן המידע המקיף אודות התהליך, עזרה באיסוף המסמכים ותרגומם לרומנית (ואם יש צורך – ביצוע חקר גנאולוגי), בניית תיק משפטי מוצק והעברתו לגורמים המוסמכים ברומניה.

אתם בטח חושבים שזה נגמר כאן, אבל האמת היא שלא. גם לאחר הגשת הבקשה הרשמית המשרד ממשיך לקיים קשרים עם דמויות מפתח ברשויות הרומניות. זאת כמובן תוך בקיאות מלאה בחוקים ושליטה בשפה.

הוצאת דרכון רומני עם עורך דין מוסמך

מומלץ מאוד להוציא אזרחות רומנית בסיוע של עורך דין מוסמך. שכן, ניווט בהליך המשפטי המורכב הזה עלול להיות עניין מאתגר ותובעני.

משרד עורכי דין תותי אשבל מגיע עם ידע וניסיון עשירים, ומתמחה בהגשת בקשות לאזרחות אירופאית. אצלנו, וכחלק ממעטפת השירותים שאנחנו מציעים, תוכלו להנות מייעוץ מותאם אישית על סמך הנסיבות שלכם, בדיקת זכאות, הבנה מעמיקה של סעיפי החוק וראייה צופת אתגרים פוטנציאליים.

הצוות המקצועי שלנו יטפל בניירת ויהיה בקשר רציף עם הגורמים המוסמכים לטיפול בבקשה תוך שהוא שם את האינטרסים שלכם במקום הראשון. ועם מומחיות ומחויבות כאלה? הסיכויים שלכם לתוצאה מיטבית עולים משמעותית.

צרו איתנו קשר עוד היום כדי לקבל עוד פרטים אודות הדרכון הרומני.