הוצאת דרכון גרמני לצורך לימודים

רוצים להוציא אזרחות גרמנית לצורך לימודים? הגעתם למקום הנכון. לפני שניגש לדבר על החדשות בנושא, ונספר לכם איך המשרד שלנו יכול לסייע – חשבנו לתת לכם רקע כללי.

במשך דורות, הקהילה היהודית-גרמנית שגשגה ונחשבה לאחת הדומיננטיות בגבולות אירופה המזרחית. לפי הנתונים הקיימים, לפני שמלחמת העולם השנייה פרצה, חיו בגרמניה מעל לחצי מיליון יהודים. רובם המכריע היו בעלי מעמד בינוני עד גבוה והחזיקו במשרות נחשבות.

חלק נכבד החליט לעזוב עוד לפני השואה, כבר כאשר נתקל באיסורים החמורים, בהגבלות ובחקיקה הקיצונית של הרשויות. ועל הרקע הזה, יש לכם אפשרות ליצור מציאות חדשה. כיום, כ-90 שנים אחרי, ממשלת גרמניה מבקשת לקחת אחריות על פשעי העבר שביצעה. ואתם, בתור סטודנטים לעתיד, יכולים לנצל את זה לטובתכם.

החידושים בתקנות הזכאות לדרכון גרמני

הוצאת דרכון גרמני עבור צאצאי העולים ארצה, הפכה להרבה יותר מעשית. במשך שנים, השלטון הגרמני הציב תנאים נוקשים בבחינת מתן או השבת אזרחות ליוצאי גרמניה. שום דבר לא היה בלתי אפשרי, אבל בהחלט היה מאתגר.

החל משנת 2019, ניתן להגיד שהמצב השתנה ושתנאי הזכאות הורחבו. ברור למדי שהתהליך עדיין טומן בחובו בירוקרטיה ושלבים שצריך לעבור. אבל עם זאת, לא מעט אזרחים ישראלים כבר מימשו את זכותם בהצלחה.

באוגוסט 2021 נכנס לתוקף חוק חדש שמגדיר ישראלים רבים כזכאים לאזרחות גרמנית. בין היתר, מדובר על צאצאים של ניצולי שואה שהיו תושבים או אזרחים והתגוררו בגרמניה בין השנים 1933-1945.

אזרחות אירופאית לסטודנטים

לימודים בחו"ל יכולים להיות חוויה מעשירה, המספקת הזדמנויות לצמיחה אישית ולקידום מקצועי. גרמניה היא יעד פופולרי לסטודנטים בינלאומיים בשל האוניברסיטאות המפורסמות, התוכניות האקדמיות המגוונות והתרבות התוססת שלה.

עם דרכון ישראלי, כל מה שאתם יכולים לעשות זה לקוות שתיבחרו לתוכנית חילופי סטודנטים. עם דרכון גרמני לעומת זאת, תהיו זכאים ללימודים בכל אחד ממוסדות החינוך הגבוהים ברחבי אירופה. ומימון חלקי או מלא כמובן.

אם יש לכם זכאות, לא כדאי לבזבז אותה. אל תשכחו שמעבר לזכות לרכוש השכלה באירופה, אזרחות גרמנית מקנה לכם עוד מגוון יתרונות:

– אזרחות אירופאית מאפשרת לכם לעבור לגור ברחבי גרמניה ובמרבית מדינות אירופה שחתומות על אמנת שנגן.

– דרכון גרמני פותח בפניכם אפשרויות גם בתחום הנדל"ן. תוכלו לרכוש נכסים ולהשכיר אותם, או אפילו לקבל משכנתא מקומית בתנאים מועדפים.

– אנשי עסקים ויזמים יוכלו גם הם להיעזר בדרכון, שכן אם יחזיקו בו יוכלו להעתיק את הפעילות העסקית שלהם לאירופה. בנוסף, הם יוכלו לפנות לקרנות סיוע, לגשת למכרזים, ולהנות ממענקים ממשלתיים.

– מרבית מדינות העולם מאפשרות כניסה קלה ונטולת בירוקרטיה למחזיקי דרכון גרמני. אם ניקח למשל את ארצות הברית, הכניסה אליה עם דרכון אירופאי נעשית בתנאים מיוחדים. מה שאומר שאין צורך להוציא ויזה (ולעבור תהליך מייגע בשגרירות).

– לאחר שתממשו את זכותכם ותהפכו לאזרחים בגרמניה, תהנו מהזכויות הסוציאליות המלאות של מי שנחשבת למעצמה הכלכלית מספר אחת ברחבי אירופה.

– לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית שלכם.

מי זכאי לאזרחות גרמנית?

כאן עו"ד מירב תותי אשבל, ואני מזמינה אתכם לבדיקת זכאות ללא עלות.