הכנות לקבלת דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי

ישראלים רבים מעוניינים שיהיה להם דרכון פורטוגלי. חלקם מעוניינים ליהנות מההטבות ומהתנאים המשופרים בכל מה שקשור לטיסות ומקצתם מעוניינים לעבור לגור באחת ממדינות האיחוד האירופי לצורך לימודים, עסקים או מגורים ולכן הם זקוקים לאזרחות זרה בנוסף לאזרחות הישראלית. בשנים האחרונות נפתחו בפני הישראלים אופציות חדשות עבור מי שחלק ממשפחתו הענפה התגוררה לפני כמה דורות בספרד, בפורטוגל ובמדינות נוספות אשר החליטו לאשר הפקת דרכונים לזרים לאור ההיסטוריה המשפחתית.

מקצתם של צאצאי ספרד, פורטוגל ומדינות נוספות אשר קיבלו דרכון פורטוגלי, מבצעים את השינויים הרצויים בחייהם כדי לעבור למגורים באחת ממדינות אירופה ולכן הם מתפטרים ממקום העבודה שלהם, מוכרים את הדירה שברשותם תוך סיוע של עורך דין מקרקעין, מוכרים את התכולה ומחפשים מעבר לים את הדירה המתאימה, כך שיוכלו להתחיל בחייהם החדשים.

הדרך לקבלת דרכון פורטוגלי

כאשר מעוניינים לקבל דרכון פורטוגלי ההמלצה היא לבצע זאת באמצעות משרד עורכי דין אשר מתמקצע בתחום זה. הסיבה העיקרית לכך היא שהמשרדים הללו מכירים את הנושא באופן מעמיק ולכן מסוגלים לסייע לכל לקוח, גם אם יש מהמורות בדרך.

הם מדריכים את הלקוחות לגבי אופן קבלת המסמכים הנדרשים אשר קשורים לשושלת המשפחתית כמו קבלת האישורים מהקהילה היהודית על כך שבני המשפחה בעלי שם המשפחה הספציפי אכן התגוררו בעיר ובמדינה זו ולכן צאצאיהם זכאים לקבלת דרכון פורטוגלי.

כל התהליך הוא ארוך וכרוך בהתנהלות מול משרדים ממשלתיים שונים בפורטוגל אשר בוחנים כל בקשה באופן מקיף ביותר עד קבלת האישור לדרכון המיוחל. לאור המיומנות הרבה של עורכי הדין שעוסקים בכך ביום יום, הם יודעים לפנות לגורמים הרלוונטיים כדי לקדם כל תיק בהתאם לכשלים שנתגלו בדרך. ברוב המקרים מדובר בקושי של קבלת מסמכים ישנים כמו תעודות לידה של בני משפחה שהלכו לעולמם.

בהמשך התהליך ועל פי דרישת הממשלה הפורטוגלית יש לתרגם את המסמכים, להחתים נוטריון אשר מאמת את הנתונים ולשלוח את כל המסמכים המקוריים לפורטוגל.

היתרונות של החזקת דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי

מי שמעוניין ליצור שינוי מהותי בחייו, יכול בזכות דרכון פורטוגלי לעבור להתגורר באירופה, לאו דווקא בפורטוגל אלא בכל מדינה שיבחר לגור בה. מדינות רבות של האיחוד האירופי מעודדות לימודים אוניברסיטאיים בשטחן ולכן חלק מהן מאפשרות לימודים ללא עלות כלל, או שהעלות היא מופחתת. בנוסף לכך מי שפותח עסקים באחת המדינות הללו זוכה להטבות שונות ולכן קל לו הרבה יותר לנהל את עסקיו ולקדם את ההתפתחות האישית והעסקית שלו.

כל מי שמגיע לשדה התעופה והוא בעל דרכון אירופאי עובר מנקודה לנקודה כמעט ללא תורים, הוא גם יכול להיכנס למדינות כמו ארה"ב ללא צורך בוויזה וזאת לעומת הישראלים בעלי הדרכון הישראלי שנדרשים לעבור תהליך ארוך בשגרירות ארה"ב בישראל, לצורך קבלת הוויזה.