עבודה בחו"ל – מה חשוב לדעת מבחינה משפטית?

במידה ואתם לא בקיאים בדיני עבודה בחו"ל, מרביתכם בוודאי חושבים ששם הרבה יותר טוב. אך בפועל, האם באמת כך הדבר? אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לסקירה מעניינת החושפת סוגיות שונות מתחום דיני עבודה. מוכנים? אנחנו מתחילים!

יתרונות לעבודה בחו"ל

אין ספק שיש מספר יתרונות בולטים, כאשר עובדים בחו"ל והם: משכורות גבוהות יותר מבארץ ורמת חיים גבוהה יותר. שני היתרונות האלו מספיקים על מנת להפוך את השהייה בחו"ל למשתלמת ומושלמת ביותר. מה שכן, לצד היתרונות, יכולים גם להתגלות חסרונות וחשוב מאוד להכיר בהם ולקחת אותם בחשבון.

דיני עבודה בכל הקשור לסוגיית הריון ולידה

הרי זה ידוע שאחד התחומים הבולטים בדיני עבודה הוא תחום הריון ולידה. בכל מדינה, ההתייחסות היא אחרת. לדוגמה, אם ניקח מדינה כמו שוודיה, נוכל לראות שהאב או האם זכאים לקבל חופשת לידה שאורכה 12 חודשים וגם זכאים למימון של מטפלת ואם ניקח את ארצות הברית, הרי ששם אין זכאות חוקית לחופשה לידה בתשלום וכמו כן אין השתתפות מטעם המדינה.

דיני עבודה בכל הקשור לסוגיית פיטורין מהעבודה

במדינת ישראל, במידה ואתם מועסקים במקום עבודה למעלה משנה ופוטרתם על ידי המעסיק, הרי שאתם זכאים לקבל פיצויי פיטורין. אגב, זה הזמן לומר שאם המעסיק לא נותן לכם פיצויי פיטורין כמו שמגיע לכם ועל פי החוק, אז מומלץ לפנות כמה שיותר מהר לקבלת ייעוץ משפטי שיינתן על ידי עו"ד דיני עבודה. לעומת ישראל, אם ניקח את ארצות הברית, נוכל לראות שפיצויי הפיטורין לא מוגדרים בחוק והם נקבעים על פי חוזה עבודה אישי. ומה לגבי מדינה כמו שוודיה? גם כאן אין חוק לגבי פיצויי פיטורין למרות שהמדינה נחשבת לאחת המדינות שנותנות את התנאים הסוציאליים הטובים ביותר.

האם יש חובה לתת הודעה מוקדמת לפיטורים?

גם כאן, אפשר לראות שהדברים מתנהלים שונים ממדינה למדינה. לדוגמה, אם ניקח את יפן, המעסיק נדרש לתת התראה של שבועיים וזאת בהתאם לחוק ובבריטניה המעסיק מחויב לתת הודעה מוקדמת של שבוע ימים ובארצות הברית אין שום חובה לתת הודעה לגבי פיטורים.

עוברים לחו"ל? מומלץ להתייעץ עם עורך דין

אם החלטתם לנסות את מזלכם בחו"ל ולהשתלב בשוק העבודה, דעו שיש חשיבות רבה להתייעצות עם עורך דין. הדבר עשוי להקל משמעותית על המעבר וכמו כן כך תוכלו גם לבחון את הסוגיות השונות. מעבר לכך, עורך הדין יספק לכם זווית ראייה רחבה ומקיפה בכל הקשור לזכויות והתנאים שלכם. בדקו שעורך הדין מתמחה בכל הקשור להגירה לחו"ל וכמו כן בנושאים הקשורים לדיני עבודה. קראו גם המלצות וחוות דעת וערכו סקר שוק. רצוי להגיע לפגישה מסודרת עם עורך הדין וכך גם להתרשם ממנו וכמו כן לשמוע מהו התעריף שהוא גובה עבור השירות. שיהיה בהצלחה!