זכאות לדרכון גרמני – מגוון רחב של אפשרויות

במאה הקודמת הקהילה היהודית שחיה בגרמניה שגשגה. היא מנתה כחצי מיליון אנשים, מרביתם עבדו במשרות טובות והשתייכו למעמדות הבינוני והגבוה. אבל כולנו מכירים את ההיסטוריה. שינויים בחוק, הגבלות, איסורים, גזענות, מעשי שנאה – כל אלה היו חלק משרשרת אירועים שהובילה לתוצאה טראגית.

רוצים לדעת איך לקבל אזרחות גרמנית? הגעתם למקום הנכון. לפני בערך תשעים שנים נעשה לעם שלנו עוול גדול. היום, כחלק מהרצון של ממשלת גרמניה לפצות על פשעי העבר שלה, לחלק מאיתנו יש את האפשרות לקבל את מה שמגיע לנו.

במיוחד בתקופה סוערת כמו זו, עולות כל מיני תהיות. השאלה האם ראוי, כדאי ורצוי להוציא דווקא עכשיו דרכון גרמני צריכה להיבחן אצל כל אחד באופן פרטי. דבר אחד בטוח – אי אפשר להתעלם מהעובדה שאזרחות אירופאית מגיעה עם הרבה כוח.

אז… מי הם אותם זכאים, איך מתבצע התהליך ומהן ההטבות שמגיעות עם הדרכון הגרמני? כל התשובות מחכות לכם בהמשך המאמר.

מי זכאי לדרכון גרמני?

החוק הגרמני הישן הערים קשיים על אלו שדרשו להחזיר אזרחות אבודה. שום דבר לא היה בלתי אפשרי, אבל בהחלט מאתגר (ואף מייגע). בין השנים 2019-2021 נוספו סעיפים לחוק שפתחו חלון הזדמנויות עבור ישראלים רבים ואף הקלו על התהליך.

כיום, אלו שיכולים להגיש בקשה להוצאת דרכון גרמני הם:

-יהודים עם קשר משפחתי לאנשים שחיו בגרמניה בין השנים 1933-1945 שאזרחותם נשללה מהם.
-צאצאיהם של יהודים שאזרחותם הגרמנית אבדה עם קבלת האזרחות הישראלית (לפני פברואר 1955).
-בני משפחה של אזרחים גרמנים לשעבר שאזרחותם נשללה מהם בעל כורחם על רקע גזעני.
-צאצאים של תושבי גרמניה לשעבר שהיו זכאים לקבל אזרחות גרמנית אם מלחמת העולם השנייה לא הייתה פורצת.
-צאצאים של אזרחיות גרמניות שנישאו לאזרח זר (החוק הקודם התייחס רק לצאצאים של גברים גרמנים שנישאו לאזרחית זרה, העדכון מכיר בחוק הקודם כאפליה מגדרית).

איך אפשר להוציא אזרחות גרמנית?

התהליך מתחיל עם בדיקת זכאות ללא עלות, שבעצם תהווה את הבסיס לטיעונים שלנו. האזרחות הגרמנית עוברת בקשר דם ולכן הרעיון הוא להוכיח קשר משפחתי מובהק, לבנות תיק משפטי מנצח ולהגיש בקשה רשמית לגורמים המוסמכים לטפל בעניין בגרמניה.

קשה מאוד לצלוח את התהליך בלי ליווי, ולכן ההמלצה שלנו היא להיעזר באיש מקצוע – עורך דין המתמחה בקבלת אזרחות גרמנית.

כדי שנוכל להוכיח את הזיקה שלכם בצורה מוצקה, נצטרך כמה שיותר מסמכים רשמיים (תעודות לידה, תעודות נישואין, אילן יוחסין וכו'). אבל אל דאגה, אם אין לכם את המסמכים הרשמיים המשרד שלנו יכול לעזור.

תותי-אשבל עוזר בביצוע מחקר גנאולוגי מקיף ומעמיק – מחקר המתחקה אחר השורשים המשפחתיים. צעד כזה לרוב מצליח לאתר את המסמכים הדרושים.

המשרד מציע מעטפת ליווי מקיפה מא' עד ת'. אנשי הצוות שלנו בקיאים בחוק הגרמני, מטפחים קשרים עם גורמים בגרמניה, דוברים את השפה באופן שוטף ועל כן יש באפשרותנו לקצר משמעותית את התהליך.

מהם היתרונות של דרכון גרמני?

אזרחות גרמנית היא אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין והיא מעניקה למחזיקים בה כמה הטבות:

-החופש לטייל, לגור ולעבוד בכל מדינה החתומה על אמנת שנגן מבלי להוציא ויזה מסוימת. הגבולות בין המדינות החברות באיחוד פתוחים, מה שמאפשר חופש תנועה מירבי ומעברים קלים ונטולי בירוקרטיה.

-היכולת להיכנס לרוב מדינות העולם, כולל ארצות הברית, בלי ויזה מיוחדת.

-לימודים גבוהים באוניברסיטאות נחשבות ברחבי אירופה, זאת כמובן בשכר לימוד מסובסד משמעותית על ידי המדינה.

-אפשרות לרכוש נכסים ברחבי אירופה לצורך השכרה או מגורים, במשכנתא מקומית עם תנאים משתלמים במיוחד.

-הטבות במגזר העסקי שנותנות לבעלי עסקים ויזמים את האופציה להעביר את הפעילות העסקית שלהם לרחבי אירופה. זה כולל בין היתר השתתפות במכרזים, קבלת מענקים ממשלתיים וכו'.

-הנאה מזכויות אזרחיות סוציאליות מלאות של המעצמה הכלכלית המובילה באירופה.

-הדרכון הגרמני מקנה אזרחות לכל החיים שעוברת מדור לדור, אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית בשבילו.

לא כולם זקוקים לדרכון אירופאי, אבל רוב הישראלים יסכימו שהוא יכול לשמש אותנו בהמון מקרים. אפילו רק כאמצעי ביטוח, או בשביל השקט הנפשי.

משרד עורכי דין תותי-אשבל סייע כבר לאלפי ישראלים לקבל את מה שמגיע להם על פי חוק. למעשה, זאת השליחות שלנו כאן – לעזור לכל מי שיש באפשרותו להוציא דרכון אירופאי. מוזמנים ליצור איתנו קשר!