חופשה באירופה עם דרכון פורטוגלי

חופשה בחו"ל היא חוויה עם פוטנציאל בשמיים ורגעים בלתי נשכחים רבים: ביקור באתרים פופולריים, מראות שונים לגמרי מאלה שאנחנו נתקלים בהם במציאות היומיומית, מפגשים עם אנשים חדשים, אוויר אחר ובאופן כללי ניקוי הנפש ומילוי המצברים. בפרט אהובה על הישראלים אירופה, עם שורה ארוכה ארוכה של יעדים אהובים לאורכה ולרוחבה של היבשת.

עם דרכון פורטוגלי כל חופשה באירופה הופכת להיות חוויה מהנה יותר ובעיקר פשוטה יותר ליישום. למה? מיד תוכלו לקרוא את כל הסיבות, ועוד קודם לכן כדאי לזכור שמדובר בדרכון אירופאי לכל דבר – ולכן יש לו עוד יתרונות (שגם הם יפורטו בהמשך העמוד).

בלי תורים בשדה התעופה

כשאנחנו נוחתים בשדה תעופה כזה או אחר – בין אם בברצלונה, בין אם ברומא, בין אם בליסבון ובין אם בפריז, סופיה, פראג, אתונה וכו' – אנחנו רוצים לצאת ממנו כמה שיותר מהר ולהתחיל את החופשה האמיתית. בחלק מהמקרים התורים בביקורת הגבולות עלולים להיות ארוכים ומתסכלים, ובמצב כזה מן הסתם כשיש תור אחד קצר יותר כדאי לעמוד בו.

התור הקצר יותר הוא זה שמיועד לבעלי דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי. נכון ל-2021 יש 27 כאלה ופורטוגל היא אחת מהן כך שהדרכון הפורטוגלי מקצר עבורכם את התור ומאפשר לכם להתחיל ליהנות מהחופש במינימום זמן.

בלי צורך באשרת כניסה

בשנת 2021 ישראלים עדיין נכנסים למדינות האיחוד האירופי, וגם מדינות אירופאיות אחרות, בלי צורך בוויזה. ב-2023 המצב עומד להשתנות. אירופה החליטה כבר לשנות את מדיניות הכניסה אליה, מסיבות שונות, והחל מעוד שנתיים תדרוש מכל הבאים בשעריה, גם אם מדובר על נופשון קצר או חופשת סופשבוע זריזה, אישור שנקרא ETIAS.

ההערכה היא שרוב הישראלים שיבקשו את האישור יקבלו אותו, ושהעלות שלו לא תהיה גבוהה מכמה עשרות שקלים – ובכל זאת מדובר בתהליך בירוקרטי שייחסך ממי שיהיו בעליו של דרכון אירופאי, כולל דרכון פורטוגלי.

חופשה באירופה עם דרכון פורטוגלי

לשלב נופש ועסקים בפורטוגל

ישנם מקרים שבהם חופשה היא גם הזדמנות לבחון הזדמנויות עסקיות שונות. אירופה כידוע מציעה לנו שפע אפשרויות בתחום העסקים ובפרט כדאי לחפש אופציות משתלמות בפורטוגל – מדינה שאמנם לא נמצאת בראש הטבלה באירופה מבחינת התמ"ג לנפש או החוסן הכלכלי, אבל דווקא בגלל זה הפוטנציאל שלה גבוה במיוחד.

חופשה בפורטוגל היא חוויה מהנה מאוד בפני עצמה. המתכונת הקלאסית היא 7-10 ימים שמתחילים בליסבון, לאחר מכן עוברים במספר אתרים מרהיבי עין בדרך מעיר הבירה לעיר השנייה בגודלה, פורטו, מבלים גם בה ובסביבתה יומיים, ולבסוף חוזרים מעיר הנמל הצפונית אל ליסבון וממנה לישראל. בין המקומות שכדאי מאוד לפקוד בדרך בין ליסבון לפורטו ובחזרה: אובידוש, אביירו, סינטרה, נזרה וקוימברה.

עוד אופציה היא נופש בפורטוגל בחלק הדרומי, גם כן אחרי שהות של יום או יומיים בליסבון המעניינת. דרום פורטוגל כולל חופים יפים (של האוקיינוס האטלנטי) ועיירות ציוריות וכן טבע פראי. בין המקומות שמומלץ לבקר בהם: וילה נובה דה מילפונטס, סגרש עם הנוף המשכר בזמן השקיעה, אלג'זור, לאגוס (שממנה ניתן לשוט אל המערה בבנגיל) ואבורה.

היתרונות הנוספים של הדרכון הפורטוגלי

הדרכון הפורטוגלי הוא כאמור דרכון אירופאי ועל כן הוא מציע עוד מספר יתרונות משמעותיים. בין השאר תוכלו להיכנס לארה"ב למטרת טיול בלי צורך בוויזה, לעבוד באופן חוקי בכל מדינות האיחוד האירופי, לפתוח עסקים בפורטוגל ולזכות בהטבות מס ואי אפשר להתעלם מהעובדה שהדרכון הזר הוא גם סוג של ביטוח לחיים בישראל. בנוסף מעניק דרכון פורטוגלי יתרונות בלתי מבוטלים למי שרוצה ללמוד ביבשת הקלאסית, כולל אפשרות לעשות זאת עם שכר לימוד נמוך במיוחד.