חשיבות עורך דין בהוצאת דרכון אירופי

יש דברים שאפשר לעשות לבד ורצוי אפילו, אבל יש תחומים שבהם עדיף לחסוך בגלל המחיר של טעויות יקרות שיעכבו אותנו במקום לקדם. בכל מה שקשור להוצאת דרכון אירופי כמו דרכון פורטוגלי, רצוי לתת לאנשי מקצוע כמו עורכי דין בתחום הוצאת אזרחות זרה לעשות את העבודה במדויק ובזמן סביר יותר, מאשר היה קורה אילו זה היה תלוי רק בנו. תהליכים ביורוקרטיים רבים מחייבים מעורבות גבוהה של מי שצריך אותם אבל במקרים אחרים רצוי להשאיר בשביל עורך דין לטפל בזה על כל ההיבטים.

למה זה חשוב לעשות את זה נכון?

המסמכים שנדרש להגיש חייבים להיות מקוריים וחייבים להוכיח את הזיקה של הישראלים לאותן מדינות וקהילות יהודיות שחיו בהן, וזה לא תמיד קל בגלל הנסיבות ההיסטוריות של המלחמות והשואה וכל מה שאבד בהן. במדינה כמו פורטוגל זה עוד יותר מורכב משום שצריך לחזור לאחור עד גירוש ספרד ופורטוגל ולבדוק את פנקסי הקהילות שם. השחזור אינו קל, איתור השמות והרישומים ארוך ומסובך, ומחייב הפעלת אנשים שחיים שם מבלי לנסוע לשם ומבלי לדעת את השפה לפעמים, וזה לא מבטיח לכם עדיין שתצליחו לקבל את זה בזמן ובדיוק כפי שמשרד הפנים הפורטוגלי או הרומני רוצים לקבל אותם. לב התהליך הוא איסוף מסמכים וטיפול בהם ובמגעים עם הרשויות שצריכות להנפיק אותם, אבל בדיוק כפי שנדרש חוקית בכל התהליך הארוך של הוצאת אזרחות זרה וקבלת דרכון אירופאי.

למה עדיף לפנות לשירותי עורך דין?

הדרכונים הפופולריים בקרב ישראלים הם דרכונים של מדינות שחברות באיחוד האירופי או באמנת שנגן, כמו דרכון רומני או דרכון פורטוגלי. נכון, למצוא מסמכים בבית או בבית ההורים או לנסוע למשפחה בחול כדי להביא מסמכים זה לא תמיד קשה, אבל לא תמיד זה מצוי בהישג יד והמסמכים לפעמים מתחבאים בארכיונים ובמשרדים שונים בפורטוגל או אפילו במדינות שאליהן נמלטו היהודים שחיו שם ביבשות שונות. לא תמיד אפשר לנסוע אליהם בכל פעם כדי להביא אותם או לנהל משא ומתן על מציאתם. כמו כן, יש משהו מאוד מתסכל במשא ומתן עם הפקידים שמערימים קשיים רק כדי לוודא שלא מנסים להוציא אזרחות אותם אנשים שאינם עומדים בקריטריונים ולכן החשדנות מובנת. אלא שבדיוק בגלל זה יש אנשי מקצוע שיכולים לקצר את הזמן והתהליכים מבלי לעגל פינות ומבלי להתפשר על כל מה שאתם צריכים.

במה בדיוק עורך דין עוזר לכם?

יש שני דברים עיקריים שבהם עורך דין מנוסה עושה את זה טוב יותר. העזרה הראשונה היא קשרי עבודה עם משרדי עורכי דין ומשרדים רשמיים שונים במדינות אלה, כמו ארגוני קהילות יהודיות שיסמכו רק על משרדים רשמיים כי אז יש לזה יותר אמינות ויותר ביטחון שכל ההליכים נעשים כחוק ועל ידי אנשים אמיתיים בעלי זיקה מוכחת לקהילה ולא מתחזים או נוכלים שמנסים להוציא דרכון זר במרמה. העזרה השנייה היא משום שמי שמנסה לעשות את העבודה לבד ולהגיש טפסים בעצמו מגלה מהר מאוד שהוא נקלע למבוי סתום והוא חייב בכל מקרה להיעזר בנוטריון או באפוסטיל. כמו כן, לא תמיד המסמכים נכונים בגלל חוסר התאמות בפרטים ויש לסדר זאת. יש מסמכים שצריך לשחזר או להגיש העתק נאמן למקור כך שבכל מקרה תצטרכו לגשת לעורכי דין ולשלם להם על החותמת הנוטריונית. אם הולכים מלכתחילה למשרד כזה יכולים להיות בטוחים שמדובר במסמכים אמיתיים ולא מזויפים ושהמשרד יעשה כל מה שנחוץ כדי לעזור לכם לצלוח את התהליך בצורה בטוחה ואמינה. כך גם ייחסך זמן יקר שהיה מתבזבז על מסמכים לא מאומתים, לא מדויקים וכן הלאה.