הדרך הנכונה ביותר להתנהל בעת שהייה בחו"ל

רבים הישראלים אשר בוחרים ללמוד, לעבוד ולטייל בחו"ל, בזמן שהם משלבים בין כול הפעולות יחדיו. עבודה בחו"ל, מגורים בארץ רחוקה, טיול תרמילאים באירופה וכדומה – כולם אטרקטיביים במיוחד, בזמן שכאשר חווים את החוויות הייחודיות האלה, החוויות נותרות בלב למשך שנים ארוכות. 

אם גם אתם רוצים לבצע רילוקיישן או לשהות במדינה זרה למשך זמן רב: כדאי שתדעו כיצד עושים זאת על הצד הטוב ביותר. אז איך מתנהלים בעת שהייה וארוכה בחוץ לארץ? הנה מספר דגשים שיש לשים אליהם לב: 

קבלת ויזת שהייה מתאימה

בדקו איזה ויזה יש לקבל עבור כניסה ליעד איליו אתם טסים. לדוגמא: עבור שהייה בארצות הברית או טיול בהודו – דרושה ויזת תיירים אותה יש להנפיק דרך השגרירויות של המדינות אשר נמצאות בישראל. כמו כן אפשר להתחיל תהליך להוצאת ויזה מתאימה און ליין ובאתרים של השגרירות. 

עם זאת, אל מרבית המדינות שאינן דורשות אשרת שהייה, אפשר להכנס עם דרכון ישראלי או עם דרכון אירופאי בקלות. בכך אפשר להישאר במקום עד 3 חודשים, כאשר הוויזה תהיה ויזת תייר. 

רכישת פוליסת נסיעות

לפני שאתם יוצאים וטסים לטיול, חופשה או מגורים בכול מדינה בעולם – יש לרכוש ביטוח נסיעות. כפי שרבים יודעים, כאשר יוצאים למדינה אחרת: תנאי הביטוח (כמו ביטוח לאומי וקופות החולים בישראל) אינם חלים במדינה זרה. בעוד שבמקרים של פציעה, מחלה, תאונה, צורך בטיפול רפואי כזה או אחר – חשוב שתהיה לכם פוליסת נסיעות מתאימה. 

ביטוח נסיעות לחו"ל יש להתאים על פי משך הזמן בו אתם שוהים בכל מקום, ולבצע התאמה של הפוליסה, כמו: ביטוח מטיילים, ביטוח רילוקיישן, פוליסת נסיעות לאנשי עסקים וכדומה. במידה ורכשתם ביטוח נסיעות והיה מקרה רפואי שדרש תשלום (ובמידה וחברת הביטוח לא כיסתה את העלויות), מומלץ לפנות אל עורך דין תביעות ביטוח שיסייע לכם להתמודד עם המצב ולמצות את הזכויות שלכם.

הוצאת דרכון אירופאי

אם אתם פונים למגורים לימודים ועבודה באחת ממדינות אירופה, נסו לפני המעבר לפנות אל חברות מקצועיות או אל עורכי דין המתמחים בהוצאת דרכון אירופאי. המומחים יבדקו את העבר שלכם ואת המקורות המשפחתיים שלכם, ובכך יתאימו את הדרך בה כדאי להוציא דרכון לאחר ממדינות אירופה. 

לדוגמא: מי שיש לו שורשים לטיניים יוכל לנסות להוציא דרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי. לאחר הוצאת הדרכון אפשר לקבל אזרחות אירופית, ומכאן להיות כמו כל אירופאי אחר, אשר יכול לגור לעבוד וללמוד באחת ממדינות אירופה. 

לסיכום, לפני טיסה למקום מרוחק: למדו את האזור, הכירו את השפה, התחסנו בהתאם, ורכשו פוליסת נסיעות. כל אלא יספקו לכם חוויה בטוחה וטיול נעים, בטוח וטוב.