קיבלתם דרכון אירופאי? שימו עין על האוניברסיטאות הבאות

קיבלתם דרכון אירופאי? שימו עין על האוניברסיטאות הבאות

על הפופולריות הרבה של הדרכונים האירופאים אין כל עוררין, וישראלים רבים חושקים בדרכון הנכסף שיפתח בפניהם שפע של אפשרויות החל מתעסוקה והזדמנויות השקעה, דרך חופש תנועה בין מדינות האיחוד האירופאי ועד לאפשרות להירשם למוסדות אקדמיים נחשקים.

התחלתם לשקול רישום למוסדות להשכלה גבוהה? אנו מציעים לכם להמתין רגע אחד עם ההחלטה, ולברר קודם כל את זכאותכם לדרכון פורטוגלי או ספרדי.

על דרכון ולימודים גבוהים באירופה

חשבתם שרק מדובר במעבר מהיר יותר בשדות התעופה? כדאי שתחשבו שוב. מימוש זכאותכם לדרכון ספרדי או פורטוגלי יכול להקל עליכם באופן משמעותי, וזאת באם ואתם מעוניינים ברישום למוסדות להשכלה גבוהה באירופה.

להלן מספר יתרונות בולטים:

שכר לימוד מופחת – העלויות עבור סטודנטים בעלי דרכון אירופאי כמעט ובלתי נתפסות בהשוואה לארץ. הסבסוד לעתים הוא כה גבוה עד שישנן אוניברסיטאות בהן הלימודים הינם ללא עלות כלל.

תעסוקה – אם ניקח כדוגמה את צרפת, אז הרי שמדובר וויזת סטודנט אמנם מקנה את האפשרות ללמוד ולעבוד במדינה, אך החוק קובע כי סטודנטים זרים רשאים לעבודה במשרות חלקיות בלבד. משמעות הדבר היא שלא ניתן להסתמך על עבודה כסטודנטים, בתור מקור הכנסה עיקרי. לעומת זאת בעלי דרכון אירופאי, רשאים לתעסוקה מלאה על-פי בחירתם.

קיצור הליכי רישום – אפשר רק לדמיין את הבירוקרטיה שמצפה לסטודנט זר המבקש ללמוד במדינה כזו או אחרת. עם דרכון אירופאי, למעשה מרבית התהליכים הבירוקרטיים המתישים, מתקצרים והופכים לפשוטים יותר ונוחים הרבה יותר.

על מי כדאי לשים את העין?

בנימה חיובית זו, נשמח לעורר בכם את החשק להתחיל ולגלות את המוסדות האקדמיים המובילים באירופה.

האוניברסיטה הפוליטכנית של מדריד, ספרד (Universidad Politécnica de Madrid)

במרכזה של מדריד, שוכנת אחת מן האוניברסיטאות הנחשקות ביותר במדינה עם צוות שמונה כמה אלפי צוותי הוראה וסגלים מנהליים וטכניים, ולמעלה מ-35 אלף סטודנטים. האוניברסיטה, שכיאה למוסד אירופאי מכובד, שוכנת במבנים מרשימים בני למעלה ממאה שנים, נחשבת לעילאית בנושאי ארכיטקטורה והנדסה. את הכבוד הרב לה רוכשים כיום, קנתה לעצמה האוניברסיטה כאשר פריצות דרך מדעיות רבות ופיתוחים טכנולוגיים מקומיים, מיוחסים לסטודנטים ולמדענים מטעמה.

אוניברסיטת המבורג, גרמניה (Universität Hamburg)

החל מלימודי כלכלה, דרך לימודי משפטים ועד ללימודים הומניים, אוניברסיטת המבורג הוא אבן שואבת עבור סטודנטים מכל רחבי העולם, ובכל הפקולטות. האוניברסיטה כוללת למעלה מחמש אלפים סגלי הוראה וצוותים מקצועיים וקרוב לארבעים אלף סטודנטים. זוהי לא רק אחת מן האוניברסיטאות הנחשבות ביותר בגרמניה, כי אם הגדולה מכולן. שיטוט מהיר בעיר, יגלה לכם כיצד המבורגר היא למעשה עיר עם אווירה סטודנטיאלית מרהיבה שיכולה להפוך את חוויית הלימודים לבלתי נשכחת.

 

אוניברסיטת בולוניה, איטליה (Università degli Studi di Bologna)

לצד היותה נחשקת בכל הפקולטות ממדעי החברה, דרך רפואה ובריאות ועד להנדסה ומדעים, אוניברסיטת בולוניה נחשבת לוותיקה ביותר בעולם המערבי. ההיסטוריה האנושית שזורה בה עם כמה וכמה מן השמות הגדולים ביותר של הספרות והמדע, והיא משמשת כאבן מפתח לתרבות האירופאית. כיום מוצעות בה לא פחות מאשר מאה תשעים ושמונה תכניות לימוד אקדמיות. עיקר הפניות מצד סטודנטים ישראלים, מגיעות עבור הרישום ללימודי רפואה.

המכון הטכנולוגי של ציריך, שוויץ (Eidgenössische Technische Hochschule)

בתחילת דרכה ב-1855, אוניברסיטה זו פעלה כמכון ללימוד ענפים טכניים שונים. כיום אותו מכון פוליטכני הפך לאחת מן האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם. הקמפוס הראשי אשר ממוקם בציריך, מציע כמה מן התכניות הטובות ביותר בפיזיקה, מתמטיקה וכימיה, ואוניברסיטה זו מתהדרת בלימוד מדעי הים, אחת מן התכניות האקדמיות הפופולריות ביותר, אשר מביאות אליה סטודנטים מכל רחבי העולם.

אוניברסיטת אוסלו, נורבגיה (Universitetet i Oslo)

אוניברסיטת אוסלו נוסדה ב-1811, והיא ממומנת באופן מלא על-ידי המדינה. האוניברסיטה נחשבת למוסד האקדמי הוותיק ביותר בנורבגיה, ולצד תארים ראשונים ומתקדמים, ניתן גם ללמוד בה קורסים מקצועיים במסגרת מערך לימודי חוץ ענף ומכובד. חשוב לציין כי על אף היותה מכובדת ונחשקת, אין בה ולו תכנית לימודים אקדמית אחת הנלמדת בשפה האנגלית. סטודנטים רבים בכל זאת עושים את המאמץ ולומדים את השפה, שכן מדובר במוסד אקדמי ובו חמישה מדענים שונים מטעמו קיבלו פרסי נובל.

עשינו לכם חשק ללימודים? עם דרכון פורטוגלי או ספרדי, אתם מתקרבים צעד אחד ענק לקראת הגשמת החלום האקדמי.