מדוע חשוב להיעזר בגורם מקצועי להוצאת דרכון פורטוגלי?

בשנים האחרונות נוהרים כידוע אזרחים ישראלים ויהודים רבים ברחבי העולם אל עבר "החלום הפורטוגלי" ומגישים בקשה לקבלת אזרחות. תופעה זו לא התהוותה לה בחלל הריק, לאחר שינויים מרחיקי לכת במדיניות ההגירה הפורטוגלית המאפשרים כיום ליהודים רבים אשר מוצאם ממשפחות מגורשי ספרד ופורטוגל לזכות לאזרחות וליהנות ממיטב הזכויות וההטבות העומדות לרשותם של אזרחי מדינות האיחוד האירופי. 

אך חשוב לזכור כי על מנת שתוכלו ליהנות מהליך בקשה חלק, מהיר ויעיל יותר וכן לשפר משמעותית את הסיכויים לתשובה חיובית, רצוי מאוד להיעזר בשירותיו של גורם מקצועי מוסמך בתחום, כאשר ההמלצה הרווחת לרוב היא להסתייע בשירותי עורך דין המתמחה בתחום לאורך כל התהליך. על מנת להבין יותר במה כרוך התהליך ומדוע סיוע מקצועי ומשפטי הוא קריטי, אספנו עבורכם מספר פרטים ועובדות מרכזיות על ההליך הצפוי.

איפה למעשה הכל התחיל?

בשנת 2015 יצאה ממשלת פורטוגל בהכרזה היסטורית והציעה כפיצוי עבור משפחות יהודים אשר מוצאן מגירוש ספרד לשוב אל פורטוגל ולקבל מעמד אזרחי שווה. הדבר מהווה תיקון של עוול בן מאות שנים ומאפשר ליהודים רבים לקבל הטבות רבות העומדות לרשות אזרחי האיחוד. דרכונים פורטוגליים מספקים אזרחות אירופית לזכאים לכך ולצאצאיהם לדורות, בדומה לזכויות שמציע לדוגמא גם הדרכון הרומני ודרכונים אירופאיים אחרים נוספים. מדובר בפריבילגיה משמעותית וחשובה מאוד כאשר אזרחי האיחוד האירופי נהנים מהטבות רבות ומגוונות כך למשל בין היתר:

  1. באמצעות אזרחות אירופית ניתן להיכנס אל ארה"ב ללא כל צורך בוויזה.
  2. ניתן לנוע בין כל מדינות האיחוד בחופשיות ללא ביקורת דרכונים ולהתגורר ולעבוד בכל אחת מהמדינות הללו.
  3. במדינות רבות באיחוד האירופי ניתן ללמוד בחינם – מדובר בכמה מהמוסדות האקדמיים המכובדים ביותר במערב ובעזרת האזרחות האירופית נפתחים שעריהם בפניך. 
  4. קיימות הטבות מס וחבילות סיוע משמעותיות לאזרחי האיחוד העצמאיים. 

בקשת אזרחות היא הליך משפטי!

הפנייה לרשויות זרות מהווה לרוב הליך משפטי על כל המשתמע מכך. ישנם דינים רבים ומורכבויות משפטיות רבות הכרוכות בהגשת בקשות רשמיות לגורמים אלו. על מנת להבטיח כי ברשותך כל המסמכים וכי כל ההליך נעשה בצורה תקינה, עורך דין המתמחה בתחום הוא גורם נחוץ. איש מקצוע מנוסה יוכל לצפות מראש סיבוכים שונים שעשויים לעלות כמו בעיות באמינות "אילן היוחסין", סיבוכים אפשריים בגין עבר פלילי או מורכבויות במעמד התושבות ולחסוך זמן יקר על ידי הנחייה לאורך כל ההליך על מנת להבטיח כי הוא אכן מתנהל כשורה. 

שימו לב, חשוב להיזהר מחובבנים…

קיימות חברות רבות המציעות שירותי סיוע בהגשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית. על מנת להבטיח כי אכן יהיה באפשרותך לקבל ליווי משפטי מועיל ומקצועי, חשוב לברר כי אנשי המקצוע העובדים במשרד הינם עורכי דין המתמחים בתחום ובעלי ניסיון נרחב בהגשת בקשות לאזרחות פורטוגלית. ישנו הבדל משמעותי בין הגשת הבקשה ללא כל ניסיון ובין עבודה עם גורם אשר עושה את התהליך מדי יום ביומו עבור עשרות אנשים ובעל היכרות מעמיקה עם המערכת הרלוונטית ואופן פעולתה. אזרחים רבים בישראל כבר נהנים מכל הפריבילגיות המגיעות עם אזרחות פורטוגלית. במידה ומשפחתך הינה נצר למגורשי ספרד, מומלץ לברר את סיכויי זכאותך בהקדם. אנחנו כאן בכדי לסייע בכך.