מהו אישור ESTA לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי?

מהו אישור ESTA לארה"ב לבעלי דרכון אירופאי?

 

האם יש לכם דרכון אירופאי ואתם מתכננים לטוס לארה"ב? דרכון אירופאי הוא משאת נפש של ישראלים רבים בגלל היתרונות שהוא מציע. אחד מהיתרונות של הדרכון האירופאי הוא הכניסה הקלה לארצות הברית ללא צורך בביורוקרטיה מתישה וממושכת, כפי שנדרש מישראלים המחזיקים בדרכון של מדינת ישראל בלבד.

בעלי דרכון אירופאי המעוניינים לבקר בארה"ב נדרשים להוציא ויזה לארצות הברית לפני הטיסה וההגעה, אך בשונה מתושבי ישראל שחייבים להגיע לראיון בשגרירות האמריקאית ולהתמודד עם מילוי הטופס המורכב והארוך הנקרא DS-160. בעלי דרכון אירופאי יכולים למלא טופס אלקטרוני כדי להוציא את הוויזה המאפשרת להם לבקר בארה"ב, וכל שעליהם לעשות הוא להיכנס למערכת האלקטרונית לאישור ויזה לטיולים הנקראת ESTA.

 

מהי מערכת ESTA?

 

רשויות ההגירה של ארצות הברית פועלות בכמה דרכים כדי לייעל את תהליכי הנפקת הוויזה המאפשרת לתיירים להיכנס למדינה. רשויות ההגירה מעוניינות לסנן אנשים העלולים לסכן את ביטחון ארצות הברית ותושביה, ולסנן גורמים עבריינים ואנשים המתכננים לבצע הגירה בלתי חוקית ולהשתקע בארה"ב לאחר שהוויזה אינה תקפה יותר.

לכן, הוחלט להקים את מערכת ESTA, ראשי תיבות של Electronic System for Travel Authorization. המערכת האלקטרונית והממוחשבת מאפשרת לתושבי האיחוד האירופי להיכנס לארצות הברית בקלות וללא צורך למלא טופס DS-160 ולהגיע לראיון אישי בקונסוליה של ארצות הברית בתל אביב או בשגרירות האמריקאית בירושלים.

 

חשוב לדעת כי מערכת ESTA מיועדת רק לתושבי המדינות שעמן הגיע ארה"ב להסדר בנושא הוויזה, בין המדינות האירופאיות ניתן למצוא את איטליה, אוסטריה, גרמניה, בלגיה, צרפת, הונגריה, הולנד, פורטוגל, ספרד, שוודיה ושוויץ. בנוסף, יש מדינות נוספות שתושביהן יכולים להוציא ויזה לארה"ב באמצעות מערכת ESTA, לדוגמה יפן, אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור, דרום קוריאה, צ'ילה ועוד.

כדי להוציא ויזה במהירות ובקלות באמצעות מערכת ESTA חייבים להחזיק דרכון אירופאי בתוקף, ונקבעו קריטריונים שונים לבעלי דרכון אירופאי, למשל דרכון העומד בדרישות הביומטריות ותושב ללא עבר פלילי.

 

תנאים להוצאת אישור ESTA

 

אישור ESTA מאפשר לבעלי דרכון אירופאי לבקר בארה"ב לתקופה של עד 90 ימים, ולמטרת חופשת תיירותית (טיול) או לביקור עסקי. האישור תקף גם למי שנוחת בתחומי ארה"ב לעצירת ביניים וכדי להגיע ליעד אחר, אך הוא לא מתאים לענייני הגירה ולמטרות אחרות.

בעלי עבר פלילי אינם רשאים להוציא את הוויזה לארצות הברית במערכת ESTA, והמערכת אינה מקבלת בקשות ממי שסורב בעבר לוויזה ולמי שנשאר בארה"ב באופן לא חוקי. במצבים אלה כדאי להוציא ויזה לארה"ב בעזרת חברה המתמחה בכך.

ראוי לציין כי הוצאת אישור הנכיסה לארה"ב באמצעות מערכת ESTA היא משימה יחסית קלה ופשוטה, אך במעמד ביקורת הגבולות בכניסה לארה"ב יש לעבור דרך נציג מחלקת ההגירה.

 

תהליך הפקת אישור ESTA

יש מספר שלבים כדי להוציא ויזה לארצות הברית באמצעות מערכת ESTA: