מה ניתן לעשות עם דרכון גרמני?

לא מעט ישראלים מבינים את היתרונות הטמונים בהוצאת אזרחות זרה. שכן, אם יש להם את היכולת – כוח כזה יכול לשמש אותם במגוון דרכים (שנרחיב עליהן בהמשך). זו הסיבה לכך שעשרות אלפים קפצו על ההזדמנות להוציא דרכון פורטוגלי בתקופה שבה הוא כיכב.

עכשיו, יהודים רבים ברחבי העולם יכולים לממש את זכאותם להוציא דרכון גרמני. זאת בעקבות שינויי חקיקה ופסיקות מהפכניות בבתי המשפט הגרמניים. והחדשות הטובות? גם יהודים שבעבר נמנעה מהם האפשרות להוציא אזרחות גרמנית, יוכלו לעבור את התהליך עם סיכויי הצלחה גבוהים.

אז, האם גם אתם יכולים לקבל את הדרכון הנחשק, ומה בכלל היתרונות שהוא מקנה לכם? כל התשובות לשאלות מחכות לכם בהמשך המאמר.

עדכונים חשובים בחוק הגרמני

באוגוסט 21, ממשלת גרמניה השלימה הליך חקיקה חשוב שמכניס ישראלים רבים לקטגוריית הזכאים לאזרחות גרמנית. בין היתר, החוק מתייחס לצאצאיהם של אזרחי ותושבי גרמניה לשעבר, שחיו בגרמניה בין השנים 1933-1945.

עליית הנאצים לשלטון באותן שנים גרמה לרדיפת יהודים על רקע דתי וגזעי. חלק מהיהודים באותה תקופה איבדו או ויתרו על האזרחות שלהם בעל כורחם. כיום, צאצאיהם יכולים לקבל אותה מחדש.

אזרחות גרמנית עוברת בירושה ובקשר דם. מה שאומר שילדים, נכדים ונינים של אזרחי גרמניה זכאים לאזרחות גם הם בצורה אוטומטית. על פי התקנות החדשות בחוק הגרמני, גם אם האזרחים נפטרו, צאצאיהם יוכלו להגיש בקשה.

חשוב לציין שרציפות לא חייבת להתקיים על מנת שתוכלו להגיש בקשה. זאת אומרת שנכד או נין של יוצא גרמניה יכולים לדרוש אזרחות גם מבלי שהוריהם יצטרכו לעשות זאת.

איך אפשר להוציא דרכון גרמני?

אם חיפשתם בגוגל את השאלה "איך לקבל אזרחות גרמנית", הגעתם למקום הנכון. מרבית הישראלים שמבקשים להוציא דרכון גרמני הם צאצאים של עולים מגרמניה. בין אם מדובר באמא, אבא, סבא או סבתא שהיו אזרחי המדינה או התגוררו בגרמניה – סיכויים טובים שאתם זכאים.

חשוב לציין שדרכון גרמני שווה לאזרחות גרמנית, ששווה לאזרחות אירופאית לכל דבר ועניין. על מנת לקבל את הדרכון הגרמני, יש צורך בהגשת בקשה רשמית לממשלת גרמניה.

אם אתם מחזיקים במסמכים רשמיים (תעודות נישואין, מסמכי עלייה וקליטה וכו'), זה בהחלט יכול להקל על תהליך הגשת הבקשה. מומלץ לערוך חיפוש מקיף בבית. אבל גם אם לא זה בסדר.

הצוות המשפטי שילווה אתכם בתהליך יוכל לסייע בעריכת מחקר יוחסין שיתבצע על ידי מומחים היסטוריים, ובו נתחקה אחר השורשים המשפחתיים שלכם. במקרים רבים, מחקר כזה מוליד את המסמכים והרישומים שיעזרו לכם בקידום הבקשה. במיוחד אם מדובר במקרה של משפחות או יחידים שנאלצו להימלט מגרמניה בעבר.

מה היתרונות של דרכון גרמני?

ישראלים שמימשו את זכאותם להוציא דרכון גרמני, נהנים כבר עכשיו מכל הפלוסים שהאזרחות מביאה איתה. מכיוון שהדרכון הגרמני נחשב לדרכון אירופאי, ההטבות שלו תקפות בכל אחת מהמדינות באיחוד.

אלה היתרונות:

-אפשרות ללמוד בכל אחד ממוסדות הלימוד הגבוהים ברחבי אירופה. ולא רק זה – שכר הלימוד מסובסד בצורה מלאה או חלקית על ידי המדינה.

-על פי אמנת שנגן, הגבולות בין המדינות החברות באיחוד פתוחים. אזרחי גרמניה יכולים לעבור בין המדינות. יש להם את החופש המוחלט לטייל, לגור ואף לעבוד באחת המדינות בלי זמן מוגבל ובלי צורך להוציא ויזה מיוחדת.

-מחזיקי דרכון גרמני יכולים להנות מהזדמנויות רבות בתחום הנדל"ן. זה כולל רכישת נכסים להשקעה, קבלת משכנתאות מקומיות בתנאים נוחים ועוד.

-אזרחות מקומית מסייעת לאנשי עסקים ויזמים להעביר את הפעילות העסקית שלהם לרחבי גרמניה ואירופה. הם יכולים לפנות לקרנות סיוע, לקבל מענקי פיתוח ממשלתיים ולגשת למכרזים.

-בעלי דרכון גרמני יכולים להיכנס לרוב מדינות העולם בלי בירוקרטיה מיותרת. כן כן, גם לארצות הברית. אין צורך בוויזה, ובטח שלא בתורי ענק לשגרירות.

-מימוש הזכאות לאזרחות גרמנית מקנה לישראלים את כל הזכויות הסוציאליות שגרמניה מציעה לאזרחיה.

מחפשים עורך דין להוצאת אזרחות גרמנית? תותי-אשבל כאן בשבילכם!

יהודי גרמניה של המאה ה-20 סבלו משורה של צעדים גזעניים – הגבלות, רדיפות, החרמות רכוש. העקורים, המגורשים והנמלטים הורישו לצאצאיהם את האפשרות לתבוע את האזרחות הגרמנית כיום, באקלים פוליטי וחברתי אחר ומתקדם יותר.

בשנים האחרונות, מתבצעות החלטות מ

יהודים ברחבי העולם יכולים להוציא דרכון גרמני. האם גם אתם יכולים לקבל את הדרכון הנחשק? ומה בכלל היתרונות שהוא מקנה לכם? כל התשובות לשאלות מחכות לכם בהמשך המאמר.

שפטיות חסרות תקדים שמלוות בתיקוני חקיקה חשובים. משרד עו"ד תותי-אשבל מתגייס לעזרת הצאצאים שרוצים לקבל את מה שמגיע להם על פי חוק.