תהליך הוצאת דרכון אירופאי עם נוטריון

דרכון אירופאי 

האפשרות להפיק דרכון אירופאי קוסמת לישראלים רבים כיוון שיש לכך יתרונות רבים שיאפשרו להם חיים נוחים בפרמטרים שונים. יש ישראלים שמעוניינים בהנפקת דרכון פורטוגלי או ספרדי, כדי שיהיה להם קל יותר בעת ההגעה שלהם לנמלי תעופה שונים באירופה. העובדה שיש להם דרכון המשויך לאחת מהמדינות של האיחוד האירופי מאפשרת להם הימצאות בתורים שהם קצרים יותר ולכן הם מסיימים בזמן קצר יותר את השהות בטרמינל והם יוצאים מחוץ לשדה התעופה, או עוברים למתחם ההמתנה לטיסת הקונקשן שלהם. 

כדי להנפיק דרכון זר יש לבצע כמה פעולות מול הממשל במדינה האירופאית כמו פורטוגל. מדובר בהליך שיש לבצע אותו באופן מדויק על פי הדרישה של מחלקת ההגירה בכל מדינה, ההמלצה היא לבצע הליך זה באמצעות משרד עורך דין בחדרה וזאת לאור המיומנות הרבה של עורכי הדין והנוטריון לביצוע המהלכים הללו. בשלב הראשון עורכי הדין יבדקו אם לאדם המבקש להנפיק דרכון אירופאי יש זכות לכך וזאת על פי הרשימות של שמות המשפחה היהודיים שעמדו בקריטריונים הנדרשים כיוון שהם רשומים ברשימה של המשפחות היהודיות שאכן חיו במדינה זו או בקולוניות שהיו שייכות לה בעת גירוש היהודים. אם שם משפחה זה מופיע, יש אפשרות לקדם את התהליך ולבקש את האישור הנדרש מנציגי הקהילה היהודית בפורטוגל כעת. 

היתרונות של דרכון אירופאי 

ישראלים יכולים להחזיק דרכון ישראלי וגם דרכון אירופאי. מדובר ביתרון עצום שמאפשר הטבות רבות שהם יכולים לקבל בזכות העובדה שיש להם דרכון נוסף. מי שמעוניין ללמוד באוניברסיטה מעבר לים באחת ממדינות אירופה יופתע לדעת שבמקרים רבים הלימודים הם בחינם או לחלופין בעלות מינורית ולכן הרבה יותר קל כלכלית ללמוד באירופה מאשר בישראל שבה משלמים שכר לימוד גבוה. 

מעבר לכך יש להם אפשרות גם לגור באחת הערים במדינה שבה הם בוחרים ללמוד, הם יוכלו גם לקבל אישור עבודה כדי שיוכלו לעבוד בה כשכירים וגם לפתוח עסקים בתנאים משופרים שמוענקים לאנשי עסקים וזאת כדי לעודד פתיחת עסקים לרווחתם של התושבים. 

חיי היום יום באירופה 

מבחינה פיננסית המגורים באירופה הם זולים יותר מאשר בישראל שיש בה יוקר מחיה מאד משמעותי. לכן עבור מי שעובד או לומד באחת מהמדינות הללו ההתנהלות היום יומית תהיה קלה יותר והוא יוכל להסתדר הרבה יותר טוב מאשר בישראל. מעבר לכך כאשר הישראלים ירצו לטייל הם יוכלו לעבור ללא קושי במעברי הגבול הפתוחים באירופה וכך להגיע בקלילות מפורטוגל לספרד, מצרפת לשוויץ, להולנד ולכל מדינה אחרת באיחוד האירופי. 

היעד הוא ארצות הברית 

ישראלים רבים נרתעים מההליך הארוך של הוצאה וויזה בישראל כדי שהם יוכלו להגיע לארצות הברית לטיול או לביקורים משפחתיים. אך אם יש ברשותם דרכון אירופאי הם יכולים לצאת לדרך ללא כל צורך בוויזה ייעודית, כיוון שתושבי אירופה אינם זקוקים לוויזה כלל.