בדיקת סטטוס דרכון פורטוגלי

להוציא דרכון פורטוגלי לוקח זמן. יתכן שלאחר שתקראו את השורות הבאות תגלו שזה יותר מהיר מכפי שחשבתם אולם עדיין, זה לא דבר שאפשר להתחיל ולהשלים בתוך שבועות או אפילו חודשים ספורים. סביר להניח שעד שיגיע אליכם דרכון פורטוגלי תרצו לבדוק מהו סטטוס הטיפול. האם לבדוק סטטוס זה דבר מסובך? מה קורה אם יש תקלות או שצריך להשלים מסמכים בדרך? כמה זמן בכלל אורך הטיפול ולמי אפשר לפנות כדי שיוכל לעזור? מהו הקוד המסתורי שקשור לסטטוס שלכם? כל התשובות, לכל השאלות.

בתוך כמה זמן אקבל אזרחות פורטוגלית

נתחיל עם כמה עובדות משמחות. ראשית, אפשר להגיש בקשה לאזרחות מישראל, ללא שום בעיה. גם את הדרכון ניתן לקבל בארץ, לאחר סוף התהליך פשוט ניגשים לשגרירות פורטוגל בישראל עם תמונת דרכון ולאחר תשלום אגרה, יש לכם ביד דרכון שמהווה אזרחות אירופאית. אבל אחרי שאמרנו את הדברים הללו, כדאי לעשות סדר ולהמליץ לכם לא לבנות ציפיות מופרכות. למרות שאין ספור יהודים זכאים לדרכון הזה, התהליך עצמו דורש מכם לגלות סבלנות.

זה לא עניין שאפשר להסדיר בכסף, כלומר אי אפשר לשלם איזו "עמלת זירוז". זה פשוט לא עובד ככה. הרשויות בפורטוגל לא מתחייבות על זמן טיפול מסוים, זה עניין של מזל משום שבתקופות מסוימות העומס נמוך והטיפול מהיר ובתקופות אחרות, העומס עולה והמהירות יורדת. משיחה עם אנשים שהוציאו את הדרכון במהלך השנים האחרונות עולה כי זמן הטיפול הממוצע עומד על כשנתיים. עורכי דין שמלווים את התהליך מאשרים את ההערכה הזאת. יש לציין כי הגשת בקשה ללא מסמכים מתאימים תגרום להארכת הטיפול וזו הסיבה שחשוב להיות עם היד על הדופק. זו הסיבה שחשוב לבדוק את סטטוס הטיפול ולדעת מה צריך לעשות ומתי.

מערכת ממוחשבת לבדיקת סטטוס

במשך כמה שנים, בדיקת סטטוס דרכון פורטוגלי הייתה עניין מסובך ומורכב. כדי לבדוק היה צורך לפנות לרשויות ולדרוש לבדוק איפה הבקשה עומדת. עם הזמן, השיקו בפורטוגל מערכת ממוחשבת, פורטל שבו הפקידים מזינים את הסטטוס של כל בקשה. אבל איך נכנסים לכל מערכת? ברגע שהתהליך שלכם מתחיל, אתם אמורים לקבל קוד. את הקוד הזה אתם מכניסים לפורטל ושם אתם יכולים לבדוק איפה הבקשה עומדת. יש כמה שלבים שמסומנים גם בצבעים. בכל פעם שעברתם שלב מסוים, הפקידים מעדכנים שהשלב הזה טופל. במידה ואתם מטופלים על ידי עורך דין רציני, הרי הוא לא רק יבדוק בקביעות את הסטטוס שלכם אלא גם יטפל בכל עניין שצריך. לדוגמא, אם הרשות דורשת מסמך מסוים או שיש אי הבנה, כמיופה כוח שלכם הוא יוכל לבדוק זאת עבורכם.

איך אפשר למנוע עיכובים

ברגע שמשהו בתהליך לא עבד נכון, הרשויות בפורטוגל אמורות לשלוח מכתב עדכון. אבל החוכמה היא למנוע את התקלות הללו מלכתחילה וכך למנוע עיכובים מיותרים. כאשר מגישים בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית עם עורך דין, הרי שהוא מקפיד להכין תיק מסודר, עם כל המסמכים שצריך. שם המבקש, ההורים, לפעמים הסבים, אישורי עליה, צילומי דרכון תקף ותעודות זהות ותעודות יושר ותמצית ממשרד הפנים, וטופס בקשה מפורט בפורטוגזית ואישור מקהילת פורטו או ליסבון ועוד. כאשר הבקשה מוגשת כמו שצריך, כל מה שצריך זה להשאיר את הטיפול בידי עורך הדין. עורך הדין יקבל כל עדכון עבורכם, אונליין ובמידת הצורך גם בכתב. יש מי שמטפל בכם ומעניק לכם את ה"גב" שאתם צריכים. כשהסטטוס שלכם יצבע בירוק, מזל טוב – מגיעה לכם האזרחות.