הדרך הקלה והמהירה לקבלת דרכון אירופאי

הרבה מאוד מיתוסים מסתובבים ברשת, לגבי מה שנכון לעשות או לא נכון לעשות, כאשר רוצים דרכון אירופאי. ואין ספק, שהבלבול עשוי להיות רב וקל מאוד להסתבך וללכת לאיבוד. אחרי הכל, קבלת דרכון ואזרחות זרה אינם דברים שאנשים מן השורה, כמוכם וכמו השכנים, עושים בכל יום. זהו הליך מאוד בירוקרטי, עם הררים של טפסים, עם המון סייגים ועם הרבה אותיות קטנות. אבל זו ממש לא סיבה להרים ידיים. אנו נספר לכם על הדרך היותר קלה ומהירה להשיג הצלחה.

דרכון אירופאי מהיום למחר, נכון או לא?

על מנת לקבל דרכון אירופאי, בדרך כלל נעזרים במשרדים שמציעים שירות חשוב זה. וזהו הטיפ הראשון שלנו, למי שלא רוצה להסתבך. אם מישהו מפרסם ומציג דרך להשיג זאת בתוך זמן קצר, מהיום למחר או אפילו בתוך כמה חודשים, זהירות! זו ככל הנראה מלכודת. אף אחד לא יכול להבטיח טיפול כה מהיר, בדרכים לגיטימיות וכשרות. וסביר מאוד להניח שבסופו של דבר נשארים עם עוגמת נפש, הוצאות מיותרות ובלי דרכון. אז האם לוותר? בהחלט לא. פשוט צריך לפנות לעורך דין שעוסק בכך. עורך דין לא יבטיח הבטחות בלי כיסוי או ינסה לקצר הליכים בשיטות נלוזות. הרישיון לעיסוק בעריכת דין ושקיפות מול הציבור, הם אלה שמאפשרים תוצאות, בלי סיבוכים. זה עשוי לקחת שנה או שנתיים, אבל הדרך הזאת עובדת.

עובדים ממוקד, במקום לירות לכל הכיוונים

אפשר לקבל דרכון אירופאי בדרך הבאה – מגישים בקשה לאזרחות, לא משנה באיזו מדינה ממדינות האיחוד. אבל מכיוון שיש יותר מ-25 מדינות שהן כיום חברות שוות באיחוד, לכאורה כל המרבה הרי זה משובח. אפשר להגיש המון בקשות, ולכאורה להעלות את סיכויי ההצלחה. אבל בדרך כלל, דרך כזאת תהיה יותר מדי מתישה, יותר מדי יקרה ובכלל לא אפקטיבית. הדרך היותר קלה, מהירה ואפקטיבית תהיה לפנות למדינות שבהן יש לנו יתרון יחסי. למשל דרכון ספרדי.

בגלל שהרבה ישראלים שייכים למשפחות שגורשו מספרד לפני כמה מאות שנים, נוקטת כיום הממשלה גישה מקלה. הרשויות בספרד מעניקות ליהודים שמוכיחים שורשים ספרדיים את האזרחות בצורה יחסית מהירה ויותר מקלה ביחס לאזרחי מדינות זרות אחרות. אגב, על מנת להוכיח את הקשר, שווה לברר לגבי שמות משפחה של זכאים לאזרחות ספרדית. ודבר נוסף, עבור חלק מהאנשים, כדאי לפנות דווקא בנתיב אחר, כגון הגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית.

רק עורך דין שמביא תוצאות

כדי לקבל דרכון אירופאי בצורה כמה שיותר מהירה וקלה, אל תתרשמו מהבטחות של מאכרים. כאלה שטוענים שאין שום בעיות והם מנפיקים את הדרכון בתמורה לכך וכך שקלים או יורו. פנו לעורך דין ישראלי, שמכיר היטב את החקיקה במדינות האיחוד הרלוונטיות. כל התקנות הקשורות עם קבלת אזרחות לישראלים ובפרט ליהודים.

בקשו לקבל מעורך/ת הדין הסבר מפורט לגבי התהליך. וודאו שיש לו קשרים למשל עם קהילת יהודי ספרד או פורטוגל. וודאו שהוא מכיר היטב את כל מה שצריך כדי לקדם את התהליך, בצורה מסודרת. כל הטפסים, הנתונים שצריך מלא, הראיות שיכולות לעזור (למשל הכנת עץ משפחה היסטורי, גנאלוגי – חקר שושלות).

עו"ד שפועל בתחום זה עם הרבה ניסיון, לא יהסס לספר לכם על סיכויי ההצלחה. הוא לא ינסה ליפות את הדברים או לספר סיפורים ואגדות. תותי אשבל – משרד עורכי דין, מייצגים מזה שנים יהודים שרוצים לממש את זכאותם לקבלת הדרכון המיוחל. כל זאת, בלי לאבד את האזרחות הישראלית, בתהליך מסודר, אמין ומקצועי.