האם דרכון פורטוגלי מקנה לימודים חינם באירופה?

דרכוני האיחוד האירופי הם בין הדרכונים הנחשקים ביותר בעולם. למה הכוונה? ובכן, אזרחי האיחוד האירופי יכולים להיכנס ל-153 מדינות ללא ויזה, וזה אחד הגורמים שהופכים את דרכון האיחוד האירופי לאחד הדרכונים הנחשקים ביותר באזור.

לימודים על תיכוניים מסובסדים ומלגות

אחד היתרונות שאנשים לוקחים בחשבון כשהם מחליטים להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, הוא הזכות שלהם ושל ילדיהם ללמוד במסגרת מערכת החינוך האירופית.

כל אזרח המחזיק באזרחות של מדינה החברה באיחוד האירופי, הופך אוטומטית גם לאזרח האיחוד האירופי. לכן, כבעלי דרכון פורטוגלי, אתם הופכים גם לאזרחי האיחוד האירופי ותהיו זכאים ללמוד בכול אוניברסיטה באיחוד האירופי (בכול מסלול, כמו לימודי חינוך, לימודי כלכלה או ארכיטקטורה), באותם תנאים שמקבלים האזרחים המקומיים.

למעשה, אזרחות פורטוגלית מאפשרת לכם ליהנות ממערכת חינוך ברמה העולמית של האיחוד האירופי ושל איגוד הסחר החופשי האירופי, ה-EFTA (The European Free Trade Association). הרשויות לא יכולות לסרב לאדם שמחזיק באזרחות פורטוגלית ולמנוע ממנו גישה להכשרה או לחינוך במדינה אחרת החברה באיחוד האירופי.

יש סיבות רבות בגינן כדאי ללמוד באיחוד האירופי: אוניברסיטאות בעלות מוניטין, הזדמנויות לנטוורקינג בינלאומי ולפיתוח קריירה, ערים מגוונות ומפורסמות, איכות חיים גבוהה, וכמובן, 28 מדינות שונות עם שכר לימוד חינם או בעלות סבירה מאוד.

ברחבי האיחוד האירופי, התארים המסובסדים הפופולריים ביותר כוללים מדעי החברה, עיתונות, IT, עסקים, מינהל ומשפטים.

בנוסף, תוכניות חילופי הסטודנטים המפורסמות בעולם, מעניקות לסטודנטים ולאקדמאים הזדמנות לפתח את הכישורים שלהם ולהגביר את סיכויי התעסוקה שלהם.

דוגמאות לשכר הלימוד:

הלוואות סטודנטים

הלוואות לסטודנטים זמינות לאזרחים של מדינות האיחוד האירופי, ויש גם מספר מענקים ומלגות הנגישים אך ורק לאזרחי האיחוד האירופי.

הטבות נוספות למחזיקי דרכון של האיחוד האירופאי

בכל הנוגע ליתרונות של אזרחות האיחוד האירופי, הם רבים וכוללים, בין השאר, ניידות בינלאומית, זכויות עבודה בלתי מוגבלות באיחוד האירופי, וברוב המקרים, אפשרות להעברת אזרחות האיחוד האירופי גם לילדים ולנכדים.

הנה כמה הטבות נוספות, ייחודיות לבעלי אזרחות כפולה, של ישראל ושל האיחוד האירופי.

הטבה 1 – אין צורך באשרות כניסה

אם כבר נסעתם לאירופה, אתם יודעים שכאזרחי ישראל אתם לא זקוקים לוויזה כדי להיכנס לספרד או לצרפת. עם זאת, אתם לא יכולים לחיות, לעבוד או ללמוד באיחוד האירופי. אם אתם בעלי דרכון פורטוגלי, אתם זכאים לקבל אזרחות אירופית, ויכולים לנוע בין 28 המדינות החברות באיחוד בחופשיות, ללא אשרות, ולהישאר שם ללא הגבלות.

הטבה 2 – זכויות עבודה ומגורים מלאות

אזרחי האיחוד האירופי, ואזרחי האזור הכלכלי (EEA), זכאים על פי החוק לחיות בכול מדינה אירופית, לעבוד ולחפש עבודה בכול אחת מהן. אם אינכם אזרחי האיחוד האירופי, הניסיון לקבל אשרת עבודה הוא יקר וקשה מאוד.

מעסיקים אירופאים רבים מחפשים אנשי מקצוע ניידים, בעלי מודעות תרבותית, דו לשוניים ועם ניסיון עבודה במסגרות בינלאומיות. הם מעדיפים להעסיק אזרחים עם דרכון של האיחוד האירופי, כי אלה לא זקוקים לאשרות עבודה מסובכות.

הטבה 3 – להגדיר ולהגדיל את הסטארט אפ שלכם

כאזרחי האיחוד האירופי, תוכלו לרשום חברה ולהשיק סניף של עסק קיים מבוסס באיחוד האירופי, בכול מדינה החברה באיחוד האירופי כולל איסלנד נורבגיה או ליכטנשטיין – במהירות ובקלות.

ברוב מדינות האיחוד האירופי אתם יכולים להקים חברה חדשה בסכום של כ-100 יורו, תוך פחות מ-3 ימי עבודה, ולהשלים את כל ההליכים באופן מקוון, באמצעות גוף מנהלי יחיד.

ישנן גם קרנות ויוזמות רבות ושונות הפועלות באיחוד האירופי והן זמינות לתמיכה בסטארט-אפים ובחברות קטנות ובינוניות.

אם אתם מעוניינים להגדיל את הנראות של העסק שלכם, או מחפשים מימון, תוכלו לרשום את הפרויקט שלכם בפורטל האירופי – פרויקטים להשקעות. מטרתן של יוזמות אלה היא להסיר כל מכשול להשקעה, לספק ליזמים סיוע טכני ולנצל טוב יותר את המשאבים הכספיים. בעלי עסקים בעלי אזרחות כפולה נהנים גם מאזור האיחוד האירופי הכלכלי, ולא צריכים להתמודד עם ההגבלות המוחלות על אלה שאינם אזרחי האיחוד האירופי.