האם יש יתרונות בללמוד בחו"ל?

שוקלים להוציא אזרחות גרמנית כדי ללמוד בחו"ל? אתם במקום הנכון. אבל לפני שנדבר על החידושים בחוק הגרמני, ונסביר איך תותי-אשבל יכול לעזור, חשוב להתחיל עם רקע כללי.

הקהילה היהודית שחיה בגרמניה נחשבה לקהילה דומיננטית באירופה המזרחית למשך דורות. הנתונים מראים שלפני פריצת מלחמת העולם השנייה, חיו בגרמניה מעל לחצי מיליון יהודים שרובם המכריע החזיק במשרות נחשבות במשק, והשתייך למעמד הבינוני-גבוה.

לא מעט יהודים החליטו לעזוב את גרמניה בעל כורחם, עם הופעתם של הדגלים האדומים הראשונים – איסורים, חוקים והגבלות על רקע גזעי – שפגעו במעמדם. על הרקע הזה, כתשעים שנים אחרי, יש לכם הזדמנות לשנות את חייכם.

ממשלת גרמניה, שלוקחת אחריות על פשעי העבר שביצעה כלפי היהודים, מאפשרת לצאצאיהם של יהודי גרמני לשעבר לדרוש מחדש את האזרחות הגרמנית. ושלא תטעו, זו אזרחות אירופאית שמקנה מגוון יתרונות.

מי זכאי לדרכון גרמני?

תהליך הוצאת דרכון גרמני הפך להיות הרבה יותר מעשי. במשך כמה עשורים, ממשלת גרמניה הציבה תנאי סף נוקשים בכל מה שקשור להשבת אזרחות ליוצאי גרמניה. תהליך כזה לא היה בלתי אפשרי, אבל מאוד מאתגר.

בשנת 2019 דברים התחילו להשתנות לטובתנו, תנאי הזכאות הורחבו הודות לתיקון סעיפים בחוק. כמובן שעדיין מדובר בהליך פורמלי שמצריך ייצוג משפטי מקיף ומקצועי, אבל סיכויי ההצלחה שלו עלו פלאים. בטח תשמחו לדעת שלא מעט ישראלים כבר הצליחו לממש את זכותם בליווי משרדנו.

באוגוסט 21 ממשלת גרמניה הוציאה חוק חדש שלמעשה הכניס ישראלים רבים תחת קטגוריית הזכאים לדרכון גרמני. בין היתר אלה:

-צאצאיהם של יהודים שהאזרחות הגרמנית שלהם נשללה מהם על רקע אפליה.
-אנשים שהגישו בעבר בקשה לקבלת אזרחות אבל היא לא עמדה בתנאי הסף של החוק הישן.
-צאצאיהם של תושבי גרמניה בין השנים 33-45, שהיו זכאים לקבל אזרחות גרמנית אם מלחמת העולם השנייה לא הייתה פורצת. שימו לב שיש הבדל בין מעמד של תושב למעמד של אזרח במדינה, והתיקון בחוק מאפשר גם לתושבים לשעבר להגיש בקשה עם סבירות גבוהה לקבל דרכון אירופאי.
-אזרחים גרמניים לשעבר שאיבדו את אזרחותם עם קבלת האזרחות הישראלית, לפני פברואר 1955.
-ילדים של נשים שהחזיקו באזרחות גרמנית בעבר ונישאו לאזרח זר. בעבר החוק הכיר רק בזכאותם של צאצאים של גברים גרמנים (שנישאו לאזרחית זרה) אבל העדכון בחוק מתקן את האפליה המגדרית.

האם אזרחי ישראל יכולים ללמוד באירופה?

לימודים באירופה הם בהחלט דבר פרקטי עבור תושבי מדינת ישראל. אם אתם "מסתמכים" רק על האזרחות הישראלית, תוכלו ללמוד בחו"ל תחת ויזת סטודנט, או במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים.

עם זאת, זה הרבה יותר מעשי אם אתם מחזיקים ביד דרכון גרמני. הדרכון הגרמני בעצם הופך אתכם לאזרחי גרמניה מן המניין. זאת אומרת שאתם זכאים ללימודים גבוהים בכל אחת מהאוניברסיטאות הנחשבות ברחבי האיחוד האירופי, עם שכר לימוד מסובסד בצורה משמעותית על ידי המדינה.

אבל אי אפשר להגיד שאלו היתרונות היחידים. בתור אזרחים אירופאים יש לכם בעצם סוג של קדימות, שכן מספר המקומות הפנויים לאזרחים זרים באוניברסיטאות מוגבל. קורות החיים שלכם יזכו לשדרוג רציני – הרמה של הלימודים במוסדות החינוך באירופה גבוהה, אבל תנאי הקבלה נשארים נוחים יותר. וחוץ מזה, בשאר הזמן הפנוי תוכלו לעבוד ולהתפרנס כרצונכם. לא תצטרכו להחזיק בוויזה מיוחדת.

הטבות נוספות של הדרכון הגרמני

דרכון אירופאי מגיע עם יתרונות נוספים:

כאן משרד עורכי דין תותי-אשבל. סטודנטים לעתיד עם שורשים גרמניים? רוצים להנות מכל ההטבות הנ"ל? מוזמנים להגיע אלינו ולקבל בדיקת זכאות ללא עלות!