הוצאת דרכון אירופאי לילדים

כיצד ניתן להוציא דרכון אירופאי לקטינים מתחת לגיל 18? האם צאצאים לבעלי אזרחות מהאיחוד האירופי זכאים לדרכון הזה "אוטומטית"? מה ההליך בדרך לשם? כל התשובות בדרך לדרכון אירופאי עבור הילדים.

אזרחות אירופאית ללא ספק הפכה להיות מושא חלומם של ישראלים רבים בעשור האחרון, וליתר דיוק, מאז שהאיחוד האירופי נוצר. עבודה, קריירה, לימודים, השקעות – דלתות רבות נפתחו עבור צאצאים יהודים מארצות שונות באירופה כגון פולין, מגורשי ספרד ופורטוגל ועוד. איך מוציאים דרכון לילדים? האם הם מקבלים אותו "אוטומטית" בשל שיוך ההורים?

דרכון אירופאי בעצם מאפשר תנועה חופשית בין כל המדינות ששייכות לאיחוד האירופי, נכון לשנת 2021 מדובר ב-27 מדינות: איטליה, בלגיה, הולנד צרפת, לוקסמבורג, גרמניה, דנמרק, אירלנד, יוון, ספרד, פורטוגל, שבדיה, פינלנד, אוסטריה, סלובניה, מלטה, ליטא, סלובקיה, פולין, צ'כיה, קפריסין, הונגריה, בולגריה, אסטוניה, לטביה, רומניה, קרואטיה.

מדוע כדאי להוציא דרכון אירופאי לילדים?

דרכון אירופאי יכול להעניק לילדים, אשר בבוא היום יהפכו להיות בגירים בני 18 הטבות ויתרונות רבים, ביניהם:

מי זכאי להוציא אזרחות אירופאית?

בעצם לכל מדינה באירופה יש את החוק שלה והתקנות שלה, אין חוק אחד משותף לכל המדינות. כיום המדינות הפופולאריות ביותר בקרב הישראלים להוצאת דרכון הן פורטוגל, פולין ורומניה. בכל המדינות מדובר בהליך הכולל בין היתר:

  1. הגשת מסמכים המעידים על הקשר בין המדינה לאבות המגישים.
  2. בדיקת המסמכים על ידי רשויות המדינה.
  3. לעיתים מוגשת בקשה רשמית להתחלת הליך כבר עם הגשת המסמכים (פולין), לפעמים יש להגיש את המסמכים המעידים בלבד, ולאחר קבלת אישור ניתן להגיש את הבקשה (פורטוגל).
  4. מתקבלת תשובה מצד המדינה לגבי קבלת האזרחות / המשך ההליך לקראת קבלת אזרחות.

תנאים לקבלת אזרחות מפורסמים באינטרנט ובשגרירויות המדינות, אנו כמובן ממליצים לבצע את ההליך עם עורך דין המומחה בהליך של מדינה מסוימת, מכיוון שברוב המקרים הוא יודע את השפה, בקיא כמובן בחוק, מכיר את הרשויות המקומיות ויכול לסייע.

כיצד מתבצע ההליך מבחינת קטינים מתחת לגיל 18?

לגדול עם דרכון אירופאי פירושו בעיקר להשאיר אפשרויות פתוחות לילדים, במיוחד בעידן של האיחוד האירופי. יש לבחון כל מדינה לגופה, לדוגמא אזרחות פורטוגלית ליהודים ניתנת אוטומטית לילד, כשלהוריו יש אזרחות. בפולין הילד זכאי לדרכון פולני, אך בגיל 18 יצטרך לעבור הליך של קבלת אזרחות פולנית. ברומניה מדובר על תהליך מדורג של קבלת האזרחות העוברת מדור לדור.

אם אתם מעוניינים להוציא דרכון או אזרחות באחת המדינות באיחוד האירופי עבור ילדיכם, תחילה עליכם לבצע את התהליך עבורכם, כצאצאי אזרחים שנולדו / חיו במדינה המסוימת. תוכלו להוציא דרכון לקטינים רק לאחר שלהוריו יש אזרחות בארץ הזו. ניתן כמובן לעשות את התהליך במקביל, ולהגיש בקשת אזרחות עבור כל בני המשפחה במקביל.

הליך מקצועי של קבלת אזרחות אירופאית

ניתן לפנות באופן עצמאי וישיר למוסדות המדינה בה תרצו לקבל דרכון אירופאי, אך זה המקום לציין כי מדובר בתהליך בירוקרטי אשר יכול לארוך זמן, להסתרבל ואולי גם להסתבך כאשר מבצעים אותו בשלט רחוק אל מול רשויות המדינה הזרה. עורך דין מקצועי המומחה בהליך, יוכל לכוון אתכם ולסייע לכם לבצע את ההליך בראש שקט ובקצב מהיר יותר.