הוצאת דרכון פורטוגלי לפני הבחירות בפורטוגל

אנחנו לא מתכוונים להלחיץ אתכם, אבל אם אתם מתכננים להוציא דרכון פורטוגלי כדאי שתתחילו להזדרז. בסוף חודש ינואר עומדות להתקיים בפורטוגל בחירות, וקיים סיכוי שתוצאותיהן ישפיעו על תהליך הגשת הבקשה. אם אתם זכאים, אל תפספסו את ההזדמנות!

מאז שפורטוגל מאפשרת ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לקבלת אזרחות, עשרות אלפים כבר נמצאים בעיצומו של התהליך. ואלפים כבר קיבלו את האישור הרשמי.

במאמר הזה נדבר על הקשר בין הבחירות שעומדות להתקיים בפורטוגל לבין תהליך הוצאת הדרכון.

הוצאת אזרחות אירופאית

כמו שאתם יודעים, פורטוגל היא חלק מהאיחוד האירופי. דרכון של המדינה יהפוך אתכם לאזרחי אירופה לכל דבר ועניין. כל בני משפחתכם יהיו זכאים גם הם לאזרחות, והדרכון יעבור מדור לדור. מדובר בנכס של ממש שלפי ההערכות לפחות חמישים אחוזים מהישראלים זכאים לו.

הדרכון מקנה למחזיקים בו את האופציה לגור, ללמוד ולעבוד ברחבי אירופה, להיכנס למדינות בלי צורך באשרה, ואפילו הקלות בהקמת עסקים ברחבי פורטוגל.

זה לא נתון לוויכוח, דרכון פורטוגלי יהפוך את החיים שלכם לטובים יותר. ולא רק בפן התיירותי. אם כך, לא שווה לכם להשקיע את מה שדרוש כדי לקבל אותו?

למה חשוב להזדרז ולהגיש בקשה לדרכון פורטוגלי?

בהנחה שהתהליך הולך חלק, הוא לוקח בין שנה וחצי לשנתיים ומצריך התעסקות עם מסמכים ובירוקרטיה. בדרך ליעד, הלא הוא דרכון פורטוגלי יש שלבים שתצטרכו לעבור. ולאורך כולם נלווה אתכם.

המשרד שלנו יפיק עבורכם את כל המסמכים הדרושים וידאג לתקשר עם הגורמים הרלוונטיים בפורטוגל, ואתם תוכלו להיות רגועים ולדעת שיש מי שדואג שתגיעו ליעד. והנה שוב, בלי כוונה להלחיץ, נגיד שכדאי שתקבלו החלטה מהירה.

כמו שציינו מקודם, בסוף החודש פורטוגל תקיים בחירות, והסקרים מצביעים על תחרות צמודה בין שתי מפלגות.

בגלל ריבוי הבקשות והכמות הגדולה של הישראלים שקיבלו דרכון פורטוגלי, כבר עכשיו הממשלה הנוכחית מקיימת ועידות מזדמנות לבחינת האפשרות להקשיח את תנאי הסף. סביר להניח שממשלה חדשה תפעל באותו כיוון ואפילו תבטל את החוק ותשלול הגשת בקשות נוספות לאזרחות פורטוגלית.

כרגע על מגיש הבקשה לעמוד בתנאים הבאים:

-להיות בגיר מעל לגיל 18.
-להחזיק בתעודת יושר (ללא עבר פלילי).
-לקבל את אישור הזכאות של אחת הקהילות היהודיות.

מדובר בשלושה תנאי סף מקלים ביותר. וחבל לא לנצל את ההזדמנות להגיש בקשה כל עוד יש באפשרותכם לעשות את זה.

מהרגע שאתם מקבלים את הדרכון הוא שלכם פור לייף. לא משנה איזו ממשלה תשב בשלטון ובראשות מי. כל עוד ניתנה לכם האזרחות הפורטוגלית, אי אפשר לשלול אותה מכם.

איך עובד תהליך קבלת דרכון פורטוגלי?

אז קיבלתם החלטה, והבנתם שאין זמן להתעכב. הנה קצת מידע על איך הולך התהליך.

בגדול, האחראיות על קביעת הזכאות הן אחת משתי הקהילות היהודיות שחיות בפורטוגל, ליסבון או פורטו. כדי לקבל את האישור שלהן יהיה עלינו להפיק מסמכים שמוכיחים שאתם צאצאים למגורשי ספרד. אחרי שאילן היוחסין שלכם נשלח אליהן הן יעיינו בו ויחליטו אם אתם זכאים או לא.

במידה וקיבלתם את האישור של הקהילות יש לכם לגיטימציה להגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

רוצים לעשות בדיקת זכאות זריזה ועצמאית? אפשר להתחיל כאן- מאגר "שמות משפחה מגורשי פורטוגל".

שוב נזכיר שמדובר בהליך פורמאלי שמצריך התעסקות בבירוקרטיה ומסמכים, ובדיוק בגלל זה  חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע- עורך דין מוסמך שעזר ללא מעט ישראלים להוציא את הדרכון הנחשק. המשרד שלנו מתעסק עבורכם עם כל המסמכים הרלוונטיים ומקיים קשרים רציפים עם גורמים מוסמכים בפורטוגל שבקיאים בחוק.

אזרחות פורטוגלית מוציאים רק עם תותי אשבל- משרד עורכי דין. פנו אלינו וקבלו בדיקת זכאות ללא עלות.