הידעתם שיש יתרונות רבים להוצאת דרכון פורטוגלי?

מאז שהחליטו שלטונות פורטוגל לאפשר הענקת אזרחות מקומית פלוס דרכון לצאצאי מגורשי פורטוגל, מסתמנת מגמה ברורה. אלפי יהודים כבר עשו שימוש בזכאות הזאת וקיבלו מסמכי אזרחות חתומים. כמו כן, רבים אחרים נמצאים בעיצומו של התהליך ממש בימים אלה, ממש עכשיו. אם רציתם לדעת למה בעצם זה קורה, נסביר כל מה שצריך לדעת על דרכון פורטוגלי יתרונות, למי זה כדאי ולמה.

לשמור על כל האופציות פתוחות

לא צריך להסביר יותר מדי מדוע כל כך הרבה ישראלים רוצים אזרחות ודרכון נוספים, זה תמיד היה ותמיד יהיה. הישראלים לא פראיירים ותמיד רוצים לשמור על אופציות פתוחות. הדרך הכי פשוטה כיום לאזרחות נוספת, לצד האזרחות הישראלית, היא להגיש בקשה לפורטוגל. ושימו לב שלא מקבלים כאן דרכון של מדינה אירופאית קטנה ונידחת, לא ולא. נוסף על כך שמדובר על אזרחות פורטוגלית לכל דבר (ולכל החיים), זה מאפשר קבלת אזרחות אירופאית, משום שפורטוגל היא חלק מהאיחוד. אז אם מבחינתם רציתם לשמור את כל האופציות פתוחות לעתיד שלכם או של ילדיכם, זה יתרון שידבר אליכם. אבל זה בהחלט לא היתרון היחיד.

תנועה חופשית בעולם, בלי גבולות

כל אחד ואחת מאיתנו רוצה להרגיש חופשי. אף אחד לא רוצה שיוטלו עליו מגבלות כאלה או אחרות. אם רציתם להגיע למקומות שונים בעולם, בלי ויזה, בלי צורך באשרת כניסה, הוצאת דרכון פורטוגלי זו הדרך הכי טובה. את הדרכון הזה יחסית פשוט לקבל משום שהקריטריונים עבור יוצאי גירוש פורטוגל (צאצאי המגורשים) מאוד מקלים. לאחר קבלת הדרכון ניתן להגיע למקומות שונים בעולם בלי שצריך להוציא ויזה, אפילו לארצות הברית. ניתן להיכנס לאין ספור מדינות בעולם, בתהליך הכי פשוט ובלי בירוקרטיה מיותרת.

ללמוד בחו"ל ולהצליח בגדול

יתרון נוסף וראוי לציון הוא האפשרות ללמוד בחו"ל. לא פשוט להתקבל בישראל לפקולטות יוקרתיות ונחשבות. בעזרת הדרכון הפורטוגלי ניתן ללמוד ברחבי אירופה, כאזרחים, עם הקלות מהותיות. הלימודים מסובסדים ולפעמים ממש בחינם. ניתן לקבל מלגות קיום לעומדים בתנאים וכן ולהשתלב במוסדות הלימודים מהטובים באירופה. לימודים באירופה פותחים המון דלתות, הן באירופה, הן בישראל והן במדינות רבות אחרות. ושימו לב, לא מדובר דווקא בלימודים בפורטוגל אלא כמעט בכל מדינה שתרצו ברחבי האיחוד האירופי.

להתפרנס, לעבוד, להשקיע

דרכון של מדינה חשובה באירופה זה לא דבר שהולך ברגל. שימו לב שברגע שמקבלים את האזרחות הזאת, היא לכל החיים. זה לא אישור שהייה זמני אלא מסמך קבוע. ולא חסרים עוד יתרונות למי שעובר את הפרוצדורה הזאת. לדוגמא, אפשר בצורה כזאת להשתלב בעבודה כחוק, בשלל מדינות בעולם. בצורה כזאת אפשר לשלב עבודה עם לימודים, להתפרנס בחופשת הסמסטר או להשתלב במשרות רצויות, לפרקי זמן ארוכים. זה הופך אתכם לאזרחי העולם, בלי גבולות בטיולים, בלימודים, בעבודה.

חוץ מזה, בעלי אזרחות מסוג זה הרבה יותר חופשיים להשתלב בעולם העסקי הגלובלי. אם יש לכם עסק ואתם רוצים לקדם אותו ביתר קלות בעולם, דרכון נוסף יעזור לכם. אם אתם רוצים להקים עסק בחו"ל, לעמוד בתנאי מכרזים, לייבא, לייצא ובקיצור, למצוא הזדמנויות לעשות כסף, זוהי דרך שתקדם אתכם מהר יותר.

אז נכון, דרכון פורטוגלי מחיר זה משהו שצריך להביא בחשבון, אבל זה גם לא בשמיים. זו השקעה לא גדולה, ביחס לתמורה. במחיר סביר, עורך דין מנוסה ילווה אתכם בכל תהליכי הגשת הבקשה, מעקב סטטוס, העברת המסמכים לקהילת יהודי פורטוגל ויתר הדרישות לבניית תיק בקשה לאזרחות.