ייעוץ בהוצאת דרכון אירופאי

אחת האפשרויות הטובות ביותר כיום להשגת דרכון אירופאי היא באמצעות הנתיב של קבלת דרכון גרמני לצאצאי ניצולי רדיפות הנאצים. בזכות תיקוני חקיקה דרמטיים שתוקנו לפני שנים ספורות, ניתן לראות כי הרבה יותר קל עבור צאצאי הניצולים (או המהגרים בכפייה) מגרמניה מן העבר, לקבל אזרחות נכון להיום. התוצאה היא שמי שיפעל בצורה הנכונה יוכל בסבירות מאוד גבוהה להגשים את החלום, לקבל את הדרכון שמאפשר להשתלב באירופה, בכל מדינה שרוצים. בשורות הבאות נסביר מה צריך לדעת מי שמתחיל או מתחילה את הצעדים הראשונים בדרך לדרכון המיוחל.   

משרד עו"ד מייעץ – כך תדעו אם אתם זכאים לדרכון

על מנת לממש הלכה למעשה זכאות לדרכון גרמני ולדרכון אירופאי, המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא להקשיב לייעוץ של משרד עו"ד מוביל שמזה שנים מלווה לקוחות בהשגת דרכונים אירופאיים. בצוות משרד עו"ד תותי אשבל מסבירים כי חשוב לבדוק את זכאותכם הנוכחית, על פי חוקי האזרחות הגרמניים המעודכנים. יתכן מאוד שבעבר בדקתם את הנושא ולא עמדתם בקריטריונים, אולם כעת המצב השתנה. החוקים העדכניים מרחיבים את מעגל הזכאים באופן חסר תקדים. למשל, ישנה הרחבה של מעגל הזכאים הכולל צאצאי יהודים שנמלטו מרדיפות הנאצים בין השנים 1933 ועד ל-1945, ללא קשר למעמד האזרחי של הורים או הורי הורים. גם אם הנמלטים היו תושבי גרמניה ולא אזרחים, הצאצאים כיום עומדים בתנאי הזכאות לדרכון. עצם היותכם צאצאים לגבר או אישה שחיו בגרמניה בזמן או לפני התקופה הנאצית, זה יכול לזכות אתכם באזרחות.

עצה לא פחות חשובה היא להתחיל לחפש מסמכים ותעודות ישנים. הקדימו לאסוף כל המסמכים הדרושים, שעשויים לעזור לבקשה שלכם.  רשויות גרמניה מבקשות לאמת את זהות המבקשים והדבר הטוב ביותר לכך הוא להשתמש באישורים. במידה ויש לכם קושי לאתר מסמכים מלאים, עדיין כדאי לפנות למשרדו של עו"ד ולקבל ייעוץ נוסף האם וכיצד ניתן להתגבר על המכשול הבירוקרטי הזה.

עצות מעו"ד מנוסים – למה לצפות כאזרח או תושב בעל אזרחות חדשה?

למי שמעוניין לעבור לתקופת מה לגרמניה או לאירופה בכלל, לצורך תעסוקה, לימודים וכיוצא בזה, עורך דין אזרחות גרמנית מייעץ לכם להכיר כמה נקודות חשובות נוספות. למשל, החזקת דרכון גרמני מעניקה לכם את החופש והזכות לחיות ולעבוד ברחבי האיחוד האירופי כולו. זוהי זכות של ממש להשתלב באחת הכלכלות המובילות בעולם. גרמניה בעלת הכלכלה המובילה, מקפידה לנקוט במדיניות הרווחה החברתית ואיכות החיים הגבוהה מזה שנים. עבור אזרחים או תושבים חדשים, ישנה זכאות לזכויות סוציאליות בתחומי החינוך, הבריאות ועוד. כמו כן, אזרחים גרמנים יכולים להגיע לכל מקום בעולם כמעט, ללא ויזה וזה כולל מדינות כמו בריטניה (שכידוע כבר לא נחשבת לחלק מהאיחוד האירופאי), ארצות הברית ואחרות.

לאיזה עורך דין לפנות לקבלת ייעוץ נוסף?

לפני שנגיע לנקודת הסיום של המאמר, נציין כי גם אם אתם לא עומדים בזכאות לאזרחות גרמנית, יתכן מאוד שתוכלו לממש זכאות לאזרחות אחרת, כגון אזרחות רומניה או אוסטריה. ולכן, מומלץ להיעזר בעו"ד דין המכיר לעומק את הדקויות של כל האפשרויות להתאזרח במדינות שונות באירופה.

מלבד ייעוץ ראשוני, עורך הדין הנכון יסייע בהגשת בקשה במדינה האירופאית שבה סיכויי ההצלחה שלכם מיטביים. על רקע ההקלות בגרמניה, שכוללות בין היתר פטור משליטה בשפה, חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בחוק הגרמני. במשרד תותי אשבל יסייעו לכם בהכנת תיק בקשת אזרחות מפורט כנדרש על ידי הרשויות הגרמניות. עורכי הדין יסייעו לכם בהגשת הבקשה בצורה מפורטת ומלאה, כך שתגדילו למקסימום את סיכוייכם לקבל אזרחות אירופאית בהקדם האפשרי.