ייעוץ וייצוג משפטי בפורטוגל

לאורך השנים האחרונות יש שינוי דרמטי ביחסים של ישראלים עם פורטוגל. הגורם המשמעותי לכך הוא כמובן הזכאות של אוכלוסיות רבות בישראל לדרכון פורטוגלי. רק נזכיר כי בשנת 2015 קיבלה ממשלת פורטוגל החלטה כי ישראלים שיוכיחו כי הם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל מהמאה ה-15 יהיו זכאים לקבל דרכון פורטוגלי. מהמגורשים אנחנו יכולים למצוא מי שהגיעו למדינות צפון אפריקה ואגן הים התיכון, מי שאנחנו, הישראלים מכנים כבעלי מוצא 'ספרדי'. בניגוד לאלו שהשורשים שלהם מגיעים מאירופה המכונים בפי רוב: 'אשכנזים'.

הפתח הזה, מתן האזרחות והדרכון הזר, למעשה יצר גל הגירה של צעירים ישראלים המחפשים את דרכם באירופה. משום שפורטוגל היא חברה לכל דבר ועניין באיחוד האירופי, למעשה דרכון פורטוגלי מעניק את כל הזכויות השמורות לאלו שהדרכון שלהם הוא דרכון אירופאי. מאפשרויות לקיום עסקאות נדלן כאלו ואחרות ועוד. באופן טבעי, קיומם של עסקים נוספים בחול ובכלל השהות של רבים מעבר לים, דורשת גם מענה בשורה של שירותים כמו ייעוץ וייצוג משפטי.

תפקיד עורך הדין בכלל ובפורטוגל בפרט

תפקידו של עורך דין הוא בראש ובראשונה לעשות את מה שאנחנו מכנים 'תרגום' של השפה. כלומר, המטרה היא לא לתרגם מילה מילה, אלא להעמיד את הטיעון שלכם, להסביר מדוע אתם צודקים ואת כל זה לעשות בשפה משפטית. הרי בסופו של דבר עולם המשפט לא עוסק במי צודק, אלא במי אחראי. כלומר, הרבה פעמים ההנחה היא שאי אפשר באמת לדעת מה קרה בתוך חדר סגור, לכן הדבר היחיד שאפשר לדון בו הוא מי אחראי לכך שזה מה שקרה ומי צריך לשלם על זה בסופו של דבר.

המטרה של עורך דין היא לאפשר לכם למצות את הזכויות שלכם בפני החוק. הרעיון שעומד בבסיס המדינה הדמוקרטית הוא שכולם שווים בפני החוק ולכן לכולם מגיע ייצוג משפטי שיאפשר להם למצות את הזכויות הללו. מכאן שתפקידו של עורך דין מומחה בפורטוגל בפרט הוא לאפשר לכם למצות את הזכויות שלכם בפני החוק הפורטוגלי.

אתם וודאי לא בקיאים בשפה ובחוקים

משום שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה כי אתם לא מכירים את השפה ולא בקיאים בחוקים, אנחנו נמצאים כאן כדי לעזור לכם. המטרה היא כאמור, להביא לכך שנוכל למצות את הזכויות שלכם על פי חוק. המטרה היא לאפשר לכם ,אלו שאמנם הפכו אזרחי המדינה אבל לא אלו שמכירים את השפה ואת המנהגים, למצות את הזכויות שלכם  בפני החוק.

אנחנו עושים את זה. בכל יום, כל פעם מחדש. על ידי הבנה של המקרה, בניה של תיק מסודר וטיעונים שבסופו של דבר יאפשרו לכם להבין בדיוק איפה אתם עומדים ובעיקר, יעזרו לכם להבין כי יש לכם עם מי לדבר כל הזמן.

אנחנו כאן כדי לתת לכם יד ובעיקר כדי להבטיח כי לא תישארו לבד לאורך הדרך.

מה הם העיקרים של המשפט הבינלאומי

הרבה פעמים ישראלים נוטים להגיד 'יהיה בסדר' כאשר הם שוכחים כי העבודה מול גורמים זרים עלולה להיות פחות נוחה ונעימה מאשר עם מערכות המשפט אצלנו, בארץ. אל תשכחו כי מערכת היחסים בין המדינות בנוסף על המשפט הבינלאומי קובעים כי כל מדינה למעשה רשאית לקיים הליך משפטי כנגד מי שהמדינה רואה בו מי שנהג שלא בהתאם לחוקיה בשטח הטריטוריאלי שלה. קיימים מקרים בהם מדינות שונות מבקשות להסגיר פושעים כאלו ואחרים, אבל בדרך כלל, אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם הליך בירוקרטי ומשפטי בחוץ לארץ, בפורטוגל, כדאי לקבל עזרה במי שמכיר את התחום היטב ויודע לתרגם לכם הכל בשפה של הבית.