מדוע הדרכון הגרמני כה מבוקש כיום?

בתקופה האחרונה אנו רואים עלייה משמעותית בביקוש להנפקת דרכון גרמני. ניתן להצביע על מגוון רחב של סיבות ושיקולים שעומדים בבסיס התופעה הזאת. בגדול, מדובר על ההבנה שדרכון מסוג זה פותח דלתות להרבה מאוד הזדמנויות ברחבי אירופה.

התעניינות הגוברת במיוחד בתקופה הנוכחית, נובעת משורה של שינויי חקיקה שעברו בגרמניה. מדובר בחוקים ובתקנות שהרחיבו את מעגל הזכאות לאזרחות, באופן שנוגע ישירות ברבים מאזרחי ישראל. בין יתרונותיו הברורים של הדרכון הגרמני ניתן לציין את איכות החיים הגבוהה באירופה של היום, לצד העובדה שלדרכון יש משמעות מבחינת פתיחת גבולות בנסיעות באירופה ולכל העולם. כמו כן הדרכון מאפשר להשתלב בעבודה בתוך האיחוד האירופי (לא רק בגרמניה).

מתי חל הזינוק הנוכחי בביקוש לדרכון גרמני?

את הגורם העיקרי לעניין הגובר בקבלת אזרחות גרמנית ניתן לייחס לתיקון מהותי ובסיסי בחוק הלאום הגרמני, מהלך שהתרחש ב-2021. תיקון זה הרחיב משמעותית את הקריטריונים לזכאות, באופן שנוגע לרבים מאזרחי ישראל. משמעות התיקון היא בכך שהרחיב את האפשרות של אזרחי צאצאי נרדפי הנאצים, להשיג אזרחות בתנאים מקלים. המדובר לא רק בצאצאי אזרחים אלא גם בצאצאי תושבים גרמניים מאותה התקופה. בעבר, אך ורק צאצאים ישירים של אזרחים גרמנים יכלו להגיש בקשה לאזרחות, ופה טמונה משמעות רבה.

כעת, עשרות אלפי ישראלים לפחות עומדים בתנאי הזכאות לאזרחות גרמנית, ויש המגדירים זאת כמעין תיקון היסטורי על עוולות מן העבר. שינוי החקיקה נתפס כצעד מתקן, מאפשר לצאצאי אזרחים, צאצאי תושבים ואף ילדים שנולדו מחוץ לנישואין, לבקש ולקבל אזרחות גרמנית. כל זה הביא לגל חדש בהתעניינות בגרמניה כיעד לאזרחות נוספת.

איך להתקדם עם הוצאת דרכון גרמני?

הליך הוצאת דרכון גרמני איננו חף מקשיים. מדובר בפעולה פרוצדורלית, מורכבת למדי ובעלת היבטים בירוקרטיים. מכיוון שהשפה הגרמנית והתרבות הגרמנית אינם טבעיים לישראלים מבטן ומלידה, ניתן להתקדם בבטחה על ידי ליווי משפטי מקצועי. במשרד עו"ד תותי אשבל מדגישים כי הצלחת הבקשה נשענת במידה רבה על התגברות על המבוך הבירוקרטי. כדאי לציין כי מכיוון שמבקשי האזרחות פטורים כעת, בניגוד לעבר, מדרישת הידע בשפה הגרמנית, הרי שזוהי הקלה של ממש. עם זאת, מבקשי האזרחות נדרשים להעמיד הוכחות שונות ולעמוד בקריטריונים משפטיים על פי חוקי ההגירה והאזרחות.

על מנת להתקדם בהוצאות הדרכון, שימו לב שאתם בוחרים בעורך דין המתאים לכך. העדיפו עורך דין בעל ניסיון רבה בהשגת אזרחות גרמנית ואירופאית. העדיפו משרד עורכי דין הבקיא בנבכי החקיקה הגרמנית הרלוונטית. זו הדרך שתוכל לפרק מכשולים וטעויות אשר גורמים לבקשות לא מתאימות להידחות. חפשו בבית או בבית ההורים מסמכים רשמיים, המעידים על אזרחות, תושבות או קיום חיים בגרמניה של ימי מלחמת העולם השנייה או בסמוך לה. מסמכי מעמד אישי, מעמד משפחתי, תעודות נישואין ישנות וכן הלאה.

יתרונות הדרכון גרמני עם כל היתרונות  

כעת נזכיר כמה וכמה יתרונות דרכון אירופאי ודרכון גרמני. ראשית, מדובר במסמך שמקנה מעמד חוקי להתגורר, לעבוד וללמוד באירופה. הדרכון מאפשר לעבור בחופשיות בין גבולות בכל האיחוד האירופאי. כמו כן הדרכון מאפשר ליהנות מלימודים מסובסדים, שלל זכויות בהיבטים סוציאליים וכמובן, אין שום צורך לוותר על האזרחות הישראלית. ניתן לפתח עסקים, לטייל, לקנות נכסים ולהתפתח מבחינה אישית בשלל מדינות אירופה.

לסיכום, הביקוש לדרכון גרמני כיום, בקרב ישראלים, משקף הן את התיקון ההיסטורי והן את הרצון לגלות עולם ולמצוא הזדמנויות חדשות לא רק בארץ אלא גם בעולם. מוזמנים לפנות למשרד עו"ד תותי אשבל, אנו בעלי שנים רבות של ניסיון בליווי הלקוחות לקבלת הדרכונים החזקים ביותר באירופה.