למה כל כך כדאי לדעת על הוצאת דרכון פורטוגלי

לפורטוגל מגיעים מדי שנה לא מעט תיירים מישראל. עם זאת, קשה לומר שזה היעד התיירותי מספר אחד. יחד עם זאת, מתרחשת תופעה מעניינת – זינוק של מאות אחוזים בביקוש לאזרחות ולדרכון המקומי. להלן נענה על השאלות: למה כל כך כדאי גם לכם לדעת על הוצאת דרכון פורטוגלי, מדוע העניין בנושא התגבר לאחרונה ומה המשמעות של הדרכון.

הוצאת דרכון פורטוגלי והאם הוא נמצא בהישג יד

יתכן מאוד שאם קנדה או בריטניה היו מחלקות דרכונים לכל דורש, פחות מאיתנו היו מביעים עניין בקבלת אזרחות פורטוגל. אבל המציאות כמובן איננה כזאת ומרבית המדינות מערימות הרבה קשיים בפני אזרחים זרים שרוצים לקבל אזרחות. אבל, בתקופה זו נוצרה מציאות חריגה ומיוחדת. בתקופה זו, הרבה ישראלים יכולים להשלים הוצאת דרכון פורטוגלי בקלות יחסית. לפני שנסביר איך נוצר מצב שכזה נציין שזו סיבה מאוד מרכזית שבגינה כדאי לכם לדעת על הוצאת הדרכון הזה.

משפחות רבות יוצאות פורטוגל

כדאי מאוד לדעת על הוצאת דרכון פורטוגלי מפני שבארץ (ולמעשה גם בעולם) חיים הרבה יהודים שמשפחותיהם התגורר בעבר הרחוק בפורטוגל. מספיק לעיין בכל אותן רשימות אשר מפרטות שמות משפחה של יהודי פורטוגל בכדי להיווכח בנכונות הדברים. קבלת דרכון אפשרית עבור יהודים אשר הורי הורי הוריהם התגוררו בספרד ולאחר גירוש ספרד עברו לפורטוגל. אך לא חלף זמן רב וגם בפורטוגל החליטו לגרש את היהודים. כיום, הן ממשלת ספרד והן ממשלת פורטוגל מוכנים לתקן את העוול ולהציע דרכון למי שעומד בקריטריונים. לאחר שאלפי ישראלים וגם יהודים מחו"ל קבלו את הדרכון, מספר המתעניינים ממשיך לעלות.

מהם הקריטריונים לקבלת הדרכון

הקריטריון המרכזי שמאפשר הוצאת דרכון פורטוגלי הינו הוכחת זיקה, לפחות בסביבות מאוד גבוהה לקהילה יהודי ספרד או פורטוגל. במקרה של דרכון פורטוגלי יוצרים קשר עם הקהילה היהודית, בצירוף מסמכים שונים והאישור שמקבלים הינו חשוב ביותר. נתונים כמו שם המשפחה, ארצות המוצא של ההורים, כמו למשל ממדינות כמו טורקיה, מרוקו, מצרים ומדינות אחרות שאליהם הגיעו מגורשי פורטוגל, כל אלה מאפשרים לקדם את ההליך. כדאי לחפש תעודות לידה של ההורים, תעודות נישואין, כתובה וכיוצא באלה. לאחר שישנם המסמכים הרלוונטיים צריך להגיש את הבקשה באופן מסודר. מרבית הישראלים מודעים לכך שיש צורך במקצועיות בליווי לקבלת הדרכון. לכן, הפניה לעורך דין המטפל בנושא מאוד נפוצה. אגב, לעומת ספרד השכנה של פורטוגל, הפורטוגלים מקלים על קבלת אזרחות ולא דורשים מבחן ידע בשפה המקומית. למעשה, אפשר לקבל את הדרכון גם מבלי להגיע לפורטוגל עצמה.

מה מעניקה האזרחות של פורטוגל

בשלב זה, כדאי להבין מדוע בעצם החל גל הבקשות של קבלת אזרחות ודרכון מפורטוגל. מעבר לשאיפה המובנת להחזיק דרכון זר, ליום סגריר, יש עוד סיבות. מי שמחזיק אזרחות מכל אחת ממדינות האיחוד האירופי זכאי להרבה מאוד זכויות. למשל, אפשרות לקנות נכסים שונים. אפשרות להתגורר באירופה, בכל מדינה כמעט ללא הגבלה. אפשרות ללמוד באירופה, במוסדות לימוד שונים ובדרך כלל גם לקבל הטבות משמעותיות בשכר הלימוד.

אגב, מי שמקבל את הדרכון לא חייב בהכרח לעבור לאירופה. האזרחות לא מותנית במגורים בפורטוגל או בכל מדינה אחרת. ומי שקיבל את הדרכון הופך לאזרח שווה זכויות, לכל ימי חייו. שמועות שונות מבשרות כי חלון ההזדמנויות לקבלת הדרכון עומד להיסגר. חשוב לדעת כי לא קיים תאריך מסוים שבו ידוע כי לא יינתנו יותר דרכונים בהליך זה. יחד עם זאת, גם לא ניתן לשלול צעד שכזה, התלוי ברצונה הטוב של ממשלת פורטוגל.