מהו התהליך בהוצאת דרכון אוסטרי?

בזמן האחרון ניתן לראות עליה בהתעניינות לגבי תהליכי הוצאה של דרכונים זרים. במיוחד זה בולט בהקשר של הוצאת דרכון גרמני כמו גם של מקבילו האוסטרי. הפעם נשים דגש על תהליך הוצאות הדרכון האוסטרי, אך תחילה בואו נעשה היכרות קצרה עם אוסטריה.

אוסטריה, השוכנת בלב אירופה, היא מדינה הידועה במורשת ההיסטורית והתרבותית העשירה. היא גם ידועה בנופים מדהימים ובכלכלה המפותחת שלה. זו המדינה שידועה כמקום הולדתם של אמנים והוגים רבים, והיא הייתה מרכז של תרבות וקידמה מהמובילים באירופה. יחד עם זאת, ההיסטוריה המורכבת שלה, במיוחד בתקופת מלחמת העולם השנייה, גרמה עוול ליהודים. אבל בזמן האחרון, התקבלו במדינה כמה חוקי אזרחות מיוחדים שמטרתם לכפר במידה מסוימת עם התקופה האפלה של עברה. חוקים אלה רלוונטיים במיוחד עבור צאצאים אזרחים אוסטרים יהודים, המבקשים בימים אלה לקבל דרכון אוסטרי.

מדריך שלב אחר שלב לקבלת דרכון אוסטרי

על מנת להוציא את הדרכון, יש לקחת בחשבון את השלבים המרכזיים הבאים:

  1. אימות בסיסי של תנאי הזכאות – הצעד הראשון בדרך לאזרחות יהיה לאמת את העמידה בתנאי זכאות על פי חוק האזרחות האוסטרי. החוק חל על אנשים שנמלטו מהמדינה וכן על צאצאים ישירים, שנמלטו מאוסטריה עקב רדיפות הנאצים לפני 15 במאי 1955. הזכאות חלה על אזרחים לשעבר של המדינה האוסטרו-הונגרית, אזרחים אוסטריים וכן גם תושבים חסרי אזרחות (כלומר מי שהיו תושבים באותה עת).
  2. קשרים משפחתיים רלוונטיים – באמצעות אישורים יש לבסס את הטענה שאתם צאצאים ישירים, כגון ילדים, נכדים ונינים (כולל מאומצים), של נרדפי הנאצים הזכאים לאזרחות.
  3. הכנת מסמכים להגשת הבקשה – המבקשים אזרחות נדרשים לאסוף את המסמכים הדרושים, כגון דרכון עדכני, תעודות אישיות ומשפחתיות, ראיות לרדיפה בשנים עברו ואישורי עליה או הגירה של האזרח האוסטרי בעבר. האוסטרים לרוב גם מבקשים אישור רישום פלילי נקי.
  4. מילוי שאלון מקוון – ניתן להתחיל עם מילוי שאלון מקוון, באתר שגרירות אוסטריה. זהו שלב חשוב ביותר, אך הוא לא חובה. המטרה היא לסייע למועמדים לבדוק שיש להם את כל המידע והמסמכים הדרושים.
  5. הגשת הבקשה – לאחר איסוף כל המסמכים ומילוי השאלון אונליין, על צריך להגיש את  הבקשה בשגרירות אוסטריה. יש להגיש את המסמכים, מתורגמים ומאושרים על ידי נוטריון.
  6. בדיקת הבקשה – משך זמן הטיפול תלוי באופי המסמכים ובמורכבות הבקשה. 

יתרונות דרכון אוסטרי שחשוב להכיר

קבלת דרכון אוסטרי מביאה עימה כמה יתרונות. למשל, מכיוון שאוסטריה חברה באיחוד האירופי, לאזרחים אוסטרים מגיעים יתרונות דרכון אירופאי. כלומר מקבלים את הזכות החופש לחיות, לעבוד וללמוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי, כל זה ללא צורך בוויזות או היתרים נוספים. לאזרחים יש חופש תנועה וכל ההזדמנויות מבחינה תעסוקה מגורים וכל היתר, על בסיס דרכון אוסטרי. ניתן להשתקע באירופה, להתגורר בה לכל פרק זמן, לבצע השקעות ועוד.

כדאי להוסיף כי הדרכון האוסטרי מדורג כאחד החזקים בעולם. הוא מעניק היתר כניסה מידי  למדינות רבות. לצד הדרכון הגרמני (עוד דרכון אירופאי בעל ביקוש גבוה), יתרונות דרכון אוסטרי לא מסתכמים בזה. קבלת דרכון אוסטרי פותחת דלתות להזדמנויות חדשות, מאפשרת לימודים מסובסדים, רמת מחיה גבוהה וזכויות סוציאליות מגוונות.

לסיכום, ישנם יתרונות רבים שהופכים את הדרכון האוסטרי לנכס יקר ערך עבור צאצאים של יהודים שהיו אזרחים או תושבים בעבר. עם ליווי של עורכי דין מנוסים ממשרד משרד עו"ד תותי-אשבל תוכלו להגיש בקשה בראש שקט.