מה חשוב לבדוק לפני יציאה לחו"ל?

היציאה לחו"ל היא תמיד כיפית ועם טעם של חופש משכר אוויר. עם התפרצות הקורונה לפני שנתיים, כל זה הפך להיות מסובך ומורכב, טיסה פשוטה לחו"ל מלווה בבירוקרטיה ארוכה ומלאת טפסים ובדיקות. כשאתם רוצים לצאת לחו"ל, ובפרט היום עם המציאות ההזויה שנכפתה עלינו, חשוב לבדוק שהכול תקין ושהכול הולך כשורה.

בדיוק בשביל זה אנחנו פה. במאמר הבא תמצאו את כל המידע שאתם צריכים לפני יציאה לחו"ל. המדריך הבא יסדר לכם את כל הררי המטלות שאתם צריכים לבצע לפני הטיסה, לדאוג לא להשאיר מאחוריכם בלגן, ולבצע הכול בצורה חוקית ומאורגנת.

ראשית חשוב שתחזיקו ברשותכם את הפרטים הבסיסיים ביותר:

בדיקת ההנחיות העדכניות

כאמור, תקופת הקורונה הוסיפה בירוקרטיה לזו הקיימת והפכה את ההליך כולו לארוך ומורכב יותר. עם כל הקושי, חשוב לבצע את כל ההנחיות בכדי שלא תסתבכו. בדקו באתר משרד הבריאות מהן ההנחיות העדכניות בהתאם למדינת היעד אליה תרצו לנסוע, כמו גם את ההנחיות והדרישות של המדינה אליה אתם טסים.

כאשר תרצו לצאת למדינה 'אדומה' המוגדרת ככזאת בעלת סיכון גבוה, ככלל לא תוכלו לטוס ליעד כזה. אך תמיד ניתן לבקש אישור וועדת חריגים ובמידה והסיבה עבורה אתם טסים מצדיקה את הבקשה, היא תאושר.

טיסה לפורטוגל

אחד היעדים הפופולאריים בשנים האחרונות לישראלים היא פורטוגל שבספרד. ללא ספק מדובר ביעד מעניין ומרתק מאוד שמושך אליו תיירים רבים.

כמו כל מדינה שתרצו להגיע אליה, תצטרכו לסדר אשרת כניסה. אם יש לכם דרכון פורטוגלי או אזרחות פורטוגלית, תוכלו להיכנס בקלות למדינה. 

במידה שהגשתם בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית, לאחר קבלת האישור מהקהילה או המדינה תצטרכו לקבל גם את האישור של שרת המשפטים. כשתקבלו את האישור המיוחל, תוכלו לקבל תעודת לידה ודרכון בפורטוגל תוך 4 ימים בלבד. למרות שאין התחייבות על הזמנים, בדרך כלל מדובר בהליך מהיר שעל הדרך גם מלווה בחופשה בפורטוגל.

צו עיכוב יציאה מהארץ

בדרך כלל, כאשר יש לכם צו עיכוב יציאה מהארץ, אתם תדעו על זה ולא תתאפשר לכם יציאה מהארץ. אך ישנם מקרים בהם אתם עשויים לשכוח או לא לדעת בכלל אודות הצו וכשתגלו את זה יהיה מאוחר מידי.

אדם שכתוצאה מחובות שיש לו לבנקים וגופים שונים, פתחו הוצאה לפועל בהליכים נגדו, כחלק מהעיקול, הם גם יוציאו צו עיכוב יציאה מהארץ. במקרים אלה כדאי לדעת שגם אם אתם לא משלמים את החובות ולא מסדירים את העניין באופן מידי, עדיין ישנה אפשרות של מחיקת חובות לבנקים שתוריד מכם את צו העיכוב.